Blind spot rechts kuren

Bakkertje

Forumguru
Je moet sowieso zelf opletten, open deur als je het mij vraagt.
Het draadje gaat over het feit dat auto's in de rechter dode hoek soms wel en soms niet het lampje laten branden.

In aanwezigheid van het hulpmiddel en om aan de vraag in dit draadje antwoord te kunnen geven heb ik het gedrag eens goed geobserveerd zodat mensen die het systeem ook hebben begrijpen dat het systeem zo hoort te werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Wolf75

Senior Member
Vandaag om te testen maar eens met 95km/h een vrachtauto voorbij gekropen, dan werkt de blind spot inderdaad wel gewoon. Het zal hem dus toch in het hoger dan 10km/h aan snelheid verschil zitten. Thnx voor de reacties!
 

Bakkertje

Forumguru
Dat denk ik niet @hemi24 ,maar wellicht kun je dat eens proberen? Het systeem helpt wel bij het uitparkeren, echt ideaal. Je wilt niet weten hoe fijn het is om al die hupsystemen op je auto te hebben.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat snelheidsverschil is al snel groter dan 10 km/u, toch?
Of geldt voor links een andere maatstaf dan voor rechts?
 

hemi24

Forumguru
Er is een duidelijk verschil in het inhalen van andere weggebruikers (onderling snelheidsverschil) en achteropkomend verkeer (naderende objecten)…
 

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 mijn auto doet dat niet, dus dan zijn de systemen nog slimmer geworden!

@Canon-Eye het hele draadje gaat over het verschil tussen links en rechts.. Links werkt het gewoon altijd, rechts reageert het systeem zoals eerder beschreven..
 

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 speciaal voor jou een recap van dit draadje..
- Als je ingehaald wordt (ongeacht het snelheidsverschil tussen jou en de inhalende auto) gaat het lampje branden, dus altijd.
- Als je zelf inhaalt met een snelheidsverschil van meer dan 10 km/uur dan gaat het rechterlampje niet branden,
- Als je zelf inhaalt met een snelheidsverschil kleiner dan 10 km/uur zal het lampje gaan branden op het moment dat de auto in de dode hoek komt.
- Als je rechts ingehaald wordt (uitvoegend verkeer bijvoorbeeld) gaat ie ook altijd branden op het moment dat er een auto in de dode hoek komt.

Dit in tegenstelling tot wat je bij veel andere merken ziet, waarbij recht en links het gewoon altijd doen.
 

hemi24

Forumguru
@Bakkertje : je hoeft mij niet uitleggen hoe het systeem werkt, dat weet ikzelf vanuit de Kodiaq.

Waar ik het niet mee eens ben is dat sommigen hier vast blijven houden aan het idee dat links en rechts verschillend zouden (moeten) werken…
 

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 bij mij werkt het echt zo en bij de TS klaarblijkelijk ook. Dat het bij jou niet zo werkt wil nog niet zeggen dat het bij iedereen zo is.

Dus als je het daar niet mee eens bent kan best, maar het product werkt nu eenmaal zo. Als je dat echt niet kunt verkroppen dan zou ik als ik jou was een brief schrijven aan Skoda en VW misschien dat ze het speciaal om jou gerust te stellen aan gaan passen middels een verplichte terugroepactie.
 

hemi24

Forumguru
@Bakkertje : wellicht snap ik het dan niet, maar probeer het me dan nog maar een keer uit te leggen: Wat is het functionele verschil tussen de werking van het systeem rechts en links..?
 
Bovenaan Onderaan