binnenspiegel vervangen door dimmende

Gabe

Nieuw lid
Gezien de vrouw nogal last heeft van de verlichting van andere weggebruikers in de binnenspiegel, heb ik een dimmende via de onderdelenlijn aangeschaft..

oude spiegel eraf gehaald ,nu zit de bedrading vast aan de regensensor, ik dacht welllicht moet ik dit omwisselen met de connector van de nw spiegel... nu is dit een ander soort connector... is hier een oplossing voor?

mvgr

Gabe

Tees

Donateur
Ik snap dat wel, ik ben ook heel erg blij met de zelfdimmende spiegel die ik in m'n O2 heb. Dat werkt bijna ongemerkt en heel goed.

Ik snap het probleem alleen niet precies: er moet waarschijnlijk (alleen) een voedings- + massakabel naar deze spiegel toe, de sensoren zitten er verder in. Wat is nu precies het probleem van de kabel met de regensensor?

Gabe

Nieuw lid
De regensensor zit aangesloten zoals het standaard hoort, nu ben i dus op zoek naar een kabel/oplossing om deze aan te kunnen sluiten..ik had gehoopt dat deze er gewoon bij zou hangen:confused:

Bijlagen

• Spiegel.jpg
    Spiegel.jpg
    228,5 KB · Weergaven: 7

Tees

Donateur
Zo simpel is het tegenwoordig helaas zelden. Uit kostenbesparing wordt er over het algemeen niet meer geïnstalleerd dan nodig. Koper is duur ;)

Tees

Donateur
Goed gevonden @Pindasaus!
Daarin wordt weer doorgelinkt hiernaartoe: https://www.vwvortex.com/threads/an...6985966/page-5?post_id=90468577#post-90468577

Je kan het op de nette manier doen en de hele bedrading vervangen. Maar je kan volgens bovenstaand draadje ook alleen +12V en massa aansluiten en dan werkt het ook. Alleen schakelt het dimmen dan niet uit bij het inschakelen van de achteruit of de binnenverlichting. Zou te overleven moeten zijn denk ik, ik heb überhaupt nooit gemerkt dat het dan anders werkt. De vraag is alleen of er al een + en massa zit daar van de regensensor. Zo te zien heeft de regensensor 3-polige aansluiting, wat zou kunnen betekenen dat daar een +, massa en signaal op zit. Maar zonder een stroomloopdiagram erop na te slaan (waar ik nu even geen tijd voor heb) zou ik dat niet zomaar uitproberen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan