Binnenspiegel hoger in S3 ?

Kees EV

Nieuw lid
In onze citogo's doe ik het zo :

IMG_3368.JPG

Precies om de reden die al werd genoemd.
Ik wil niet tegen een plank aankijken, daar kan een hele kudde fietsers achter.
Daar bij heb ik ook het idee dat de stijlen tussen deur en voorruit steeds dikker zijn geworden, in een bepaalde flauwe bocht naar links ga ik altijd naar rechts hangen om "door de bocht heen te kunnen kijken".
Of het heeft te maken met een kleine auto ipv een busje (of vrachtwagen) waar ik eerder in reed.
Ook daarom is het gebruik van een binnenspiegel mij ook totaal onbekend.
In deze auto kan wel de stoel omlaag, dat scheelt weer iets maar ook niet ideaal.

Ik ben blij met dit onderwerp om te zien dat ik niet de enige ben met deze verbazing cq ergernis.

Eltjo

Forumguru
Je hebt dus links en rechts een bolle spiegel op het dashboard staan?
Zie je dan wel goed wat direct achter je is?

Fraai is anders. Maar als het voor jou werkt; prima.

En idd, door de stijlen moet ik nogal eens naar voren buigen om het e.a. beter te zien. Hoe verder je naar achteren zit in de auto, hoe smaller de driehoek is die je als blikveld tussen de A stijlen door hebt.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Is die plank geen TomTom?
Die geeft was wel de juiste snelheid weer... storingsmelding of lege tank echter niet...

Kees EV

Nieuw lid
Inderdaad, goed gezien :
IMG_3183.JPG
Recht voor m'n neus, ideaal. ( geluid uit / heb ik nog nooit gebruikt )

En kan ook draaien :
IMG_3184.JPG
En kan er ook af, met een magneet.

Eltjo

Forumguru
Ik update mijn oude TomTom met SD altijd gratis met de meest actuele kaart flitsers en had voor de files een TMC antenne.
Dat was actueler dan de VAG kaart van de huidige auto en TMC....
Een mobieltje met gratis actuele TT app is echter een stuk makkelijker en via internet actueler.

Maar snelheidsweergave niet echt makkelijk te zien... en loopt achter op de werkelijkheid. Beide in tegenstelling tot de meter van de auto.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan