binnenspiegel - dimstand

Jo!

Actief lid
nog zo'n vraag dieet eigenlijk al was vanaf aanschaf auto:
De binnenspiegel heeft een knopje om vervelende achterliggers te dimmen ( wou dat ik voor meer situaties zo;n knopje had! ).

Bij mij zie ik geen enkel verschil als k het knopje wel of niet indruk - er gaat niets dimmen.
Is hier iets in de spiegel kapot / te vervangen / na te kijken / etc?

Tees

Donateur
Het dimmen gebeurt automatisch als ie aanstaat. Eerste check: gaat er een (geel) lampje branden als je de knop indrukt?
Zo ja, dan heeft ie iig stroom.
Als die dan aanstaat, zit er aan de voorkant (dus de niet-spiegelkant) aan de bestuurderskant een gaatje voor een lichtsensor. Plaats daar een seconde of 10 je vinger overheen. Dan zou de spiegel moeten gaan dimmen (hij meet namelijk het lichtverschil tussen de voor- en achterkant). Als dat niet werkt, dan zal ie echt defect zijn. Volgens mij is de spiegel niet CANbus connected, dus zal ook geen foutmelding geven. Dan ben ik bang dat er weinig anders op zit dan m te vervangen.

ESL

Donateur
In principe kun je die spiegel gewoon altijd aan laten staan (bij mij kan ie niet eens uit volgens mij), doet ongemerkt zijn werk.

mennor

Forumguru
Was niet ook aan de hand dat je, als je al een getinte achterruit hebt, van dat dimmen door de spiegel eigenlijk niks meer merkt?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan