Binnenkort Apple wireless CarPlay in een Skoda?

xplain

Forumguru
Sinds iOS 10 ondersteunt Apple ook wireless CarPlay. Alpine heeft zeer recent een aftermarket unit uitgebracht die dit ondersteunt. Zal VW/Skoda volgen? En zo ja, is dat dan mogelijk via een software update of zal dit altijd een hardware aanpassing vergen? Benieuwd naar jullie antwoorden!

http://www.carplaylife.com/news/alpine-ilx-107-wireless-carplay-reciever-finally-rolls-out

64c0c27d-36f7-418f-8c1b-a82e72ac9425.jpg
 

xplain

Forumguru
Aha goed nieuws! Als Alpine het nu wel mag zal VW ook snel mogen en zal Skoda ook volgen. Vraag blijft wel: zal het mogelijk zijn mits software update? En of het dan bij Amundsen niet zou kunnen omdat die geen WiFi weet ik zo niet. Wireless carplay wil niet zeggen dat dit over een WiFi signaal gaat. Kan evengoed over bluetooth zou ik denken
 

MaxN

Donateur
Lijkt nog hoop vertraging in te zitten, maar is een goed begin zolang het er niet vanuit de fabriek in zit.
Nu nog een auto die überhaupt CarPlay ondersteunt :dankje:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Omdat ik geen voorstander ben van ACP. Dus dan ga ik ook geen spullen daarvoor aanschaffen. Ik heb het de afgelopen 2 jaar slechts 2 keer gebruikt en snel weer mee gestopt. Nog steeds veel te veel door Apple gedicteerd en afgetimmerd, en ook de geluidskwaliteit vind ik met ACP een tikkie minder. Maar deze info is verder niet relevant voor dit topic.
 

Henrik

Forumguru
Oké, duidelijk @Japanese Power
Inderdaad minder relevant voor dit topic, maar was gewoon even benieuwd.
Overigens zie ik wel dat in de openingspost gesproken wordt over een zeer recente release van een Alpine systeem, maar vervolgens wordt gelinkt naar een artikel uit 2017. Is imho niet zeer recent. Wireless Apple CarPlay is dan ook iets wat al een tijdje bestaat volgens mij.
De aftermarket oplossingen spreken mij overigens wel aan. Benieuwd of iemand hier toevallig al ervaring mee heeft.
 

De Stip

Forumguru
Bij mij geeft het display aan dat het mobiele abonnement van mijn telefoon vernieuwd moet worden ivm Apple CarPlay. Raar verhaal, want ik heb geen problemen met dat abonnement en loopt gewoon door. In mijn andere auto werkt CarpPlay naar behoren.
 
Gisteren even gehoord bij m n dealer of het draadloze Apple CarPlay systeem retro actief kan ingebouwd worden ... helaas niet !
Heeft iemand al ervaring met een opbouw model ?
 

Rallye

Forumguru
Gisteren even gehoord bij m n dealer of het draadloze Apple CarPlay systeem retro actief kan ingebouwd worden ... helaas niet !
Heeft iemand al ervaring met een opbouw model ?

Daarvoor zal je naar een retrofitter moeten :jaja:

Ik kwam dit tegen toen ik op zoek was naar wireless CarPlay omdat ik mijn iPhone had ge-update
https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/wireless-smartlink
Er zijn nu dus types waar het het kan als extra optie. Zou er ook een update mogelijk beschikbaar komen voor oudere systemen?.....

???
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Voor zover ik begrepen heb van mijn dealer gaat het niet om software update maar eerder een hardware optie voor de nieuwe modellen en dus niet meer achteraf hardware matig in te bouwen. Toch niet officieel door Skoda maar mss wel mglk bij een retrofitter? Of het toestelletje bestellen via internet ( zie enkele berichten hierboven vermeld ) en inpluggen in je USB uitsparing .
 
Bovenaan Onderaan