Binnenkant ruiten nat

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Sinds kort rijd ik in een Fabia. Het rijdt fantastisch, heb alleen 1 kleine vraag.

Als ik 's avonds een stukje wil gaan rijden, zijn soms de binnenkant van alle ruiten zeiknat. Het aanzetten van de blower verhelpt dit probleem niet dus gaan we maar aan de slag met een theedoek.
Mijn auto staat niet direct aan het water en de parkeerplaats is ook niet bijzonder vochtig.

Is mijn auto lek? Of moet ik tijdens het rijden iets aan/uitzetten?

I feel like a dork :blush: maar er is hier vast een eenvoudige oplossing voor!

Desperado

Forumguru
Er kan vuil in de regenwaterafvoer zitten.
Ik weet zo even niet waar je ze zoeken moet, maar er zijn vast wel mensen die dat weten.
Wat ook nog kan is een lekke kachelradiateur.
Tenminste dat was het bij mijn Peugeot 205.(jaren geleden alweer)

Glenn

Actief lid
Voel eens dat de achterste matten een beetje nat zijn ?

Als het dat is gewoon da achterste deuren terug laten afdichten.

Normaal weten ze er in de garage al komt vaak voor

nemo

Senior Member
Voel eens dat de achterste matten een beetje nat zijn ?

Als het dat is gewoon da achterste deuren terug laten afdichten.

Normaal weten ze er in de garage al komt vaak voor

De voetmatten bedoel je? Ik zal het zometeen eens checken.

Fabia

† In Memoriam
Dat is een echte Fabia kwaal. Ik heb bij mijn gloednieuwe Fabia ook de achterportieren laten afkitten. En nu na twee jaar begint het probleem weer opnieuw de kop op te steken. Was een tijdje geleden bij mijn dealer en van alle Fabia's die buiten stonden waren de ramen van binnen beslagen. Check het forum maar we hebben het er vaak over gehad.

Gieliovd

Forumguru
Helaas moet ik bemerken dat ik de laatste dagen ook aldoor met een kleddernat aantal ramen zit. Mijn raamsponsje druipt af van het water.

Maar bij mij komt het voornamelijk door de korte stukjes rijden denk ik.

Vandaag heb ik weer een eindje langer gereden en toen was hij weer lekker warm geworden binnen.

Maar inderdaad, mijn deuren lijken ook wel vochtig. Ik hoop niet dat ze lek zijn.

Roel

Lid
Dat is een echte Fabia kwaal. Ik heb bij mijn gloednieuwe Fabia ook de achterportieren laten afkitten. En nu na twee jaar begint het probleem weer opnieuw de kop op te steken. Was een tijdje geleden bij mijn dealer en van alle Fabia's die buiten stonden waren de ramen van binnen beslagen. Check het forum maar we hebben het er vaak over gehad.

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn Fabia gehad. Bij mij zijn toen (onder garantie) de rubbers van de protieren vervangen en sindsdien is dit probleem niet meer teruggekomen.

EdK

Forumguru
Grote kans dat een van de achterdeuren ( panelen ) lek is dus voel maar eens of een van de vloermatten of eronder nat is !!
Zo ja dan heb je een garantiegevalletje voor de dealer !!
Dat mijn fabiacombi ook een waterval langs de voorramen had , bleek ook een van de deur[panelen lek te zijn !!
Hierover is genoeg te lezen in het forum, dus even een search doen !!

Gieliovd

Forumguru
Garantiegevalletje bij een auto van het jaar 2001?

Ik heb dit onderwerp in de gaten gehouden maar nooit gedacht dat het van toepassing zou zijn op een 2001 auto.

Tallguy

Forumguru
Wat je ten eerste moet doen is de dealer op de hoogte brengen van het probleem. Dan kan je over het algemeen het onder een garantie verhaal (afhankelijk van aankoopdatum/bovag garantie) laten behandelen....wat niet meer kan als je te lang wacht.
De dealer zal waarschijnlijk de kitranden her en der gaan nalopen.

Daarna het advies, als je het hebt tenminste, minimaal 1x per week de airco aan te doen.

Een laatste tip van mijn kant kan(?) helpen op langere termijn (gevolg oplossing, geen oorzaak)..een vochtvreter (of 2) achterin zetten. Na een aantal dagen zal je zien dat er aardig wat vocht opgezogen wordt. Misschien dat het daarna toch minder wordt en vooral blijft. Zo niet, dan heb jij iig alles zo'n beetje geprobeerd wat mogelijk is...daarna wordt het echt de dealer's probleem.

nemo

Senior Member
Bedankt, jongens!!
Gelukkig heb ik 6 maanden Bovag-garantie dus zal ik maandag mijn garage even contacteren. Dit is meteen een verklaring waarom de achterbank vaak vochtig aanvoelt!

Helaas heb ik geen airco dus die kan ik niet aanzetten. Maar mocht mijn garage moeilijk doen kan ik altijd die vochtvreter nog proberen (al vind ik niet dat zo'n ding in een auto hoort, die dingen horen meer in oude kelders thuis..).

Fabia

† In Memoriam
Sla 'm anders met alle artikelen op dit forum over afkitten van de achterportieren om de oren.

EdK

Forumguru
Leg onder de mat alvast wat oude kranten zodat daar het vocht erin kan trekken !! Toen het bij mijn Fabia gebeurde bleek dat de paddo's onder de mat groeide ! ( Blij dat ik biet ben aangehouden die tijd, hoe leg je t uit een padokwekerij in de auto ??) En zodra je matten weer droog zijn is het heel erg vervelend om de schimmel uit de vaste vloerkleden weg te krijgen !!
Dus even een telegraaf eronder leggen en elke dag even verwisselen.

EdK

Forumguru
Mag het ook het AD zijn :winkie:?

NEE !!!
De telegraaf is een kl#te krant en het AD staan nog wel eens nuttige dingen in !! bv de olliebollentest !!

nee is lees geen van beide !! voor mij het noord hollands dagblad lekker regionaal en internationaal nieuws

nemo

Senior Member
NEE !!!
De telegraaf is een kl#te krant en het AD staan nog wel eens nuttige dingen in !! bv de olliebollentest !!

nee is lees geen van beide !! voor mij het noord hollands dagblad lekker regionaal en internationaal nieuws

Maar terug naar het onderwerp, ik kan dus echt niet zelf zien of mijn deuren een keer gekit zijn?

En waarom zouden dit de achterdeuren zijn, zijn die anders gemaakt dan de voordeuren?

EdK

Forumguru
dat is wel mogelijk maar dan zul je de deurbekleding moeten demonteren.
Of de voordeuren anders gemaakt zijn kan ik geen zinnig antwoordt op geven, maar het is een veelvoorkomend probleem wat zover ik weet alleen maar bij de achterdeuren voorkomt !
Maar het is geen tijdrovende klus voor de dealer hoor !!
Toen ik het probleem had heb ik een klein uurtje bij de dealer gezeten terwijl ze het repareerde. Daarna geen probleem meer met die rechter deur gehad alleen 5 maanden later begon het links ! Na weer een klein uurtje koffie gedronken te hebben op kosten van de dealer was ook dit weer verholpen en daarna nooit meer last ervan gehad !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan