Bilstein b8 komfort laten plaatsen

pieter jan

Actief lid
Ik heb vorige week bij lowering nieuwe Bilstein dempers laten plaatsen. Ik reed al met eibach sportline veren en zocht meer comfort. Na lang twijfelen oorspronkelijk een kw streetcomfort besteld, maar dan toch nog van gedacht veranderd en kon ik van Mark nog veranderen naar Bilstein B8 komfort dempers (groene kleur). Na een week rijden moet ik toch zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn keuze. Geen harde slagen meer bij putdeksels. Vooral op de snelwegen is het verschil groot. Veel rustiger rijden nu. Echt bizar is dat ik nu zonder ik het doorheb aan heel hoge snelheden rij, waar dat vroeger een heel andere ervaring was. Het blijft natuurlijk een verlaagde wagen met laagprofielbanden dus het is nog altijd strakker dan mijn 2de wagen (passat break met 16") maar daar durf ik geenszins die snelheden aan. Het plaatsen opzich deed Mark in nog geen anderhalf uur, ongelooflijk. Daarna nog laten uitlijnen want mijn stuur stond echt scheef na het plaatsen (oorzaak?).Kortom aanrader dus en geen herkeuring (reden waarom
ik geen schroefset wilde).
 

CDK

Forumguru
B8 staat toch juist bekend als een stugge / harde demper, maar jij ervaart dat niet zo?
 

Antera

Donateur
De dempers die gemonteerd zijn zijn de comfort B8 dempers niet de standaard B8 dempers :-)

heel veel plezier ermee
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan