Bilstein B14 schroefset

Na een klein half jaartje gereden te hebben met orginele schokdempers en veren heb ik het besluit genomen om het onderstel te upgraden naar een Bilstein set.
Het is de Bilstein B14 schroefset geworden. De B16 was tcoh net even te duur!

En wauw - wat een enorm verschil! In alle opzichten een verbetering van de algemene rijervaring!
Ik heb lang zitten twijfelen. Vooral de vraag 'hoe 'hard' wordt het onderstel dan?'...heeft me weken laten dubben.

Maar nu kan ik zeggen dat voor dagelijks 140 km forensen deze set comfortabel genoeg is.
Ja - je voelt wat meer. Maar het is niet zodanig dat het vervelend word. Zelfs mijn Afrikaanse wederhelft vind de wegligging enorm verbeterd.
Dus mocht iemand twijfelen aan deze set - twijfel niet meer!
Ik zal nog wat foto's posten - zowel van vóór als ná het plaatsen van de schroefset.
Nu dat er een aantal weken voorbij zijn zal de schroefset zijn positie hebben gevonden. Voor is nagenoeg niet verlaagd - terwijl achter zeker 20 mm verlaagd is t.o.v. van hiervoor.
Ik heb de set achter zo hoog mogelijk gelaten - voor zit ik op ongeveer de helft van de schroef positie. En de bedoeling is dat voor nog 10 mm gaat zakken - dan heb ik een mooie 'rake'

Bovenaan Onderaan