Bijzondere geur

Was al wel een nieuwe katalysator tegen gekomen op winparts, wel eens waar niet origineel. Deze kost dan maar €325 heb ook geen idee wat een orginele kost of misschien een 3inch downpipe met 200cell kat. Geen idee of ik dan nog een aanpassing nodig heb.

Tees

Donateur
Dat valt me alles mee! Aftermarket hoeft niets mis mee te zijn, mits een goed merk. Winparts verkoopt over het algemeen goede merken (i.t.t. Autodoc waar het een grote variëteit aan merken en kwaliteit hebt). Lijkt me dat daar niet aan ingeregeld hoeft te worden, er zit niets elektronisch in een kat. Alles wordt gestuurd op basis van sensoren eromheen.

Wat je verder wilt laat ik aan jou ;)

Ben vanochtend maar even naar een garage gereden hier uitgelegd wat ik waarneem. Hij dacht de katalysator, maar toch maar even een viergasmeting gedaan, hier komt uit dat hij te rijk loopt. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Alle 8 injectoren vervangen, pcvklep vervangen, inlaatspruitstuk vervangen wegens storing op wervelkleppen, bobines vervangen, bougies uit gewisseld.
Of zou het een vacuüm lek ergens kunnen zijn.

hemi24

Forumguru
Het kan ook nog vóór de injectoren zitten aan de kant van het filter en luchtinlaat…
Origineel filter geplaatst en werkt de LMM correct?

Heb alles bekeken/ ingespoten om te kijken of er iets veranderd met de motor loopt. Maar geen resultaat. Even googlen en kwam uit bij mapsensor, als deze slecht werkt dat dit zeer nadelig kan zijn ook voor brandstof inspuiting. Heb de sensor verwijderd schoongemaakt en even gemeten en had een weerstand van 110 ohm. Wat ik had gelezen was alles boven de 100 ohm is defecte sensor. Dus nieuwe besteld bij parts point morgen binnen. Afwachten wat dit gaat doen.

Zekers, maar ook omdat de motor niet reageert op inspuiten van vacuüm slangen en dergelijke. Afwachten wat het doet morgen, hou jullie op de hoogte.

Bovenaan Onderaan