skoda anné
Lid
Sinds een enige tijd ( 3 a 4 weken) heeft onze Octavia rs een vieze chemische penetrate geur in de auto, deze geur komt dan uit een ventilatie rooster. Het treed op wanneer je aan het rijden bent en dan tot stilstand komt(bijvoorbeeld) bij een stoplicht of als ik thuis kom. Eerst wat zelf verdacht was de pcv klep, later op aanraden magneet kleppen bij de distributie geen verbetering. Hierna de Nokkenas plunjers laten vervangen, geen verbetering. Dus op onderzoek uit onder de motorkap, kijken, luisteren en ruiken. Wat mij op viel was het ruikt in de buurt van de accu. Dus dacht accu niet goed, nieuwe accu geprobeerd maar geen verbetering. Nu ben ik er achter gekomen dat er bij naast de accu bak een kastje hangt die naar de dsgbak gaat voor ontluchting ofzoiets. Maar neem ik een zo nu en dan een bijzondere vieze chemische penetrate geur hierbij. Kan het zijn dat dit uit de dsg komt zetten??? Hebben geen last onder het rijden, alleen als we tot stilstand komen maar soms ook niet heel bijzonder maar wel erg vervelend.
Alvast bedankt voor eventuele ideeën
Alvast bedankt voor eventuele ideeën