Bijna..................Superb Combi greenline

rickvandevelde

Senior Member
Nog een paar nachtjes en dan kan ik eindelijk mijn Superb Combi afhalen.
Het is geworden een Superb combi Ambition businessline.
Ziver metallic (verplichte bedrijfskleur waar ik overigens prima mee kan leven)
Hoewel de auto al zeer compleet is heb ik er nog de volgende extra's aan toegevoegd:
Hulpveren achter tegen het doorhangen met bagage.
afneembare trekhaak.
Ruimtebesparend reservewiel.
17" venus velgen.
Electrisch verstelbare stoelen met geheugen.
Stoelverwarming.
Achteraf ingebouwd Nappa leer, zwart met contrasterende lichte stiksels.
Rubberen kofferbakmat.

De auto word donderdag 8 november afgeleverd
Zodra ik de auto heb zal ik wat foto's plaatsen!
 

tjokie

Actief lid
Goede keuze! Ik hoef nog 'maar' 8 nachtjes wacten op mijn Superb Combi Ambition Businessline.
Mijn kleur is Candy White geworden, met 18 inch Themisto's...
 

rickvandevelde

Senior Member
Eindelijk vandaag mijn Superb Combi afgeleverd.
Vanavond alle greenline stickers en badges verwijderd (grill, achterkant en zijkant)
Auto rijdt voortreffelijk, stoelverwarming is heerlijk.
Ben nu het instructieboekje aan het doorworstelen voor alle instellingen ed.
Dit weekend zal ik enkele foto's maken en posten!
 
Veel plezier met je S2C :)
Enne... als je je kont eenmaal hebt verwend met stoelverwarming dan wil je nooit meer zonder, zekers als het dadelijk écht koud wordt!

Ben benieuwd naar de pics :cool:
 

rickvandevelde

Senior Member
Eerst het chromen plaatje met greenline verwijderd daarna met een tangetje voorzichtig buigen en de middelste 2 bevestingen kwamen makkelijk los.
Daarna de 2 zijkanten eerst met een mesje voorzichtig ingesneden en daarna met een tang de badge verwijderd.
Restanten met een mesje weggesneden en de lichte puntjes die je dan nog ziet met een lakstiftje zwart wegwerken.
 

andrehj

Forumguru
Ziet er netjes uit. Eén van de weinigen met Venus velgen. Mooi leer ook. Is dat het af-fabriek leer, of is dat in Nederland gedaan? Zo ja, bij welke leverancier?
 

rickvandevelde

Senior Member
Leer is achteraf, via Pon (lederinbouw Nederland)
Inderdaad weinig mensen met Venus velgen, ik vind ze gewoon mooi passen bij de Superb.
16" vind ik te klein, met 18" te weinig comfort, dus 17" een tussenweg.
 

andrehj

Forumguru
Als ik een leaseauto had gehad, had ik waarschijnlijk ook wel voor 17" gekozen. Maar als particulier moet ik mijn eigen brandstof betalen, en dan is 16" toch wel weer een stukje zuiniger. Bij 17" zou ik ook zeker voor de Venus velgen kiezen, en wel om twee redenen: Ik vind ze het mooist, en ze zijn als enige 17" velg 7" breed, en niet 7.5", zodat je minder risico hebt op stoeprandschade.

Over dat leer, op de foto's zit het volgens mij alleen op de stoelen / achterbank, hoofdsteunen en middenarmsteunen, niet in de deuren. Dat lijkt mij ook precies goed. Hoeveel kostte dit? En is die prijs in- of exclusief BTW?
 

CDO

Forumguru
al je logo's verwijderd en de dealerreclame laten zitten onder het kenteken?? Je moet nog even aan de bak!:super:

Ziet er goed uit zo. Mooie velgen en mooi leer met contrast stiksel.
 

rickvandevelde

Senior Member
Bij aflevering onze eigen nummerplaathouder laten plaatsen, dus geen garagenummerplaathouder.
Houder zat wel scheef gemonteerd, en heb ik zelf maar recht geplaatst.
Blijkbaar is het voor monteurs moeilijk om een nummerplaathouder recht te plaatsen, ik zie zeer regelmatig nieuwe auto's rijden met een scheve nummerplaat.
 

Laurens Bos

Nieuw lid
Ziet er netjes uit ja! Mooie wielen.
Ik moet nog een tijdje wachten. Half januari wordt die van mij pas geleverd. Ben dus wel jaloers!
Af en toe dus maar internet doorspitten naar foto's.
 

tjokie

Actief lid
Zeer mooi! Ik mag hem as donderdag gaan ophalen, moest eerst minimaal een maand in shortlease Astra volmaken. Dus twee weken langer moeten wachten. Is dit zwart nappa met zilveren stiksels?
Veel plezier van en met je auto!
 
Bovenaan Onderaan