Bij tanken slaat pomp te laat af.

Mr_McPhisto

Actief lid
Misschien ben ik de enige, maar ik heb een Superb 2, 2.0tdi diesel en een vervelend iets bij het tankstation.
Ik heb dat als de tank bijna vol is, de pomp normaal dan moet afslaan voor overstromen, dit te laat gebeurd. Ben ik de enige met dit probleem? En is er wat aan te doen? Ik heb meerdere pompen getest.

Het lijkt alsof de druk van binnen uit in een soort luchtbel of zo dan ineens naar buiten schiet, met als gevolg dat de diesel over spatbord giet.
Iemand met Superb een zelfde probleem?
 

LenK

Forumguru
Lijkt me vervelend zeker met die stinkende diesel.
Trek het vulpistool ietsje naar buiten zodra de tank bijna vol is. Dan weet je zeker dat je het gat niet afsluit.
 

leander

Nieuw lid
Dat probleem heb ik het niet, maar ik moet niet proberen wat extra diesel toe te voegen, want dan overstroomt hij.
Bij mij staat het echt precies goed afgesteld.
Laat je dealer er even naar kijken.
 

andrehj

Forumguru
Misschien ben ik de enige, maar ik heb een Superb 2, 2.0tdi diesel en een vervelend iets bij het tankstation.
Ik heb dat als de tank bijna vol is, de pomp normaal dan moet afslaan voor overstromen, dit te laat gebeurd. Ben ik de enige met dit probleem? En is er wat aan te doen? Ik heb meerdere pompen getest.

Het lijkt alsof de druk van binnen uit in een soort luchtbel of zo dan ineens naar buiten schiet, met als gevolg dat de diesel over spatbord giet.
Iemand met Superb een zelfde probleem?

Je bent zeker de enige niet. Op het Duitse skodaforum loopt ook een hele draad over dit probleem. Schijnt alleen voor te komen bij diesels en het schijnt te maken te hebben met de vorm van de vulopening (die bij diesels anders is als bij benzine-uitvoeringen.
 

kamps147

Nieuw lid
Ik heb het zelfde probleem. Inderdaad lijkt het wel of het vulpistool telaat afslaat, maar het ligt aan de opening van de Superb. En wat mij ook elke keer opvalt is als ik de tank helemaal vol heb er toch nog 1 streepje vrij is op de meter.
 
Ik heb ook datzelfde probleem. Ik ga trouwens volgende week naar de dealer vanwege een soort van terugroepactie van de S2. Er schijnt iets te zijn met de luchttoevoer van de brandstof nog iets.... Ik heb er geen verstand van, maar misschien heeft dat te maken met dit probleem. Ik vraag het sowieso even na....
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Dan maar even naar dealer voor beide

Terugroepactie? Bij welke types? Diesel?
Ik heb nog niets gehoord. Mijne is heel heel af en toe wel eens dat hij wat stottert.

Is dat toevallig een symptoom er van?
 

Mr_McPhisto

Actief lid
En dat tankprobleem

Voor dat tankprobleem ben ik dus ook niet uniek. Ik ga daar ook maar even over babbelen.
Want nu zit ik op de teller van de pomp te kijken en dan de laatste liter of 5 a 10 maar wat rustig kijken en zo. Wat een gedoe en iedereen denkt dat ik knetter ben zo dicht op de tank te staren....:ahum:
 
Ik weet niet bij welke types. Ik heb de brief zelf niet gezien. In de brief stond wel het kenteken van mijn auto vermeld. Dat stotteren daar heb ik geen last van. Ik moet zeggen dat ik verder geen problemen ondervind met mijn superb, alleen dus met het tanken dat de brandstof er uitspuit wanneer te tank vol is. Heel er vervelend. Heb je weer zo'n grote vlek je lak.
 
Ik ben dinsdag bij de dealer geweest. De monteur kon mij ook niet precies vertellen wat de terugroepactie precies in hield. Wel heeft ie iets van een code in mijn onderhoudsboekje gezet, die code is echter onleesbaar :(

Ik vertelde hem ook van het probleem bij het tanken. Hij heeft daar naar gekeken en vertelde me dat ie het opgelost had.

Ik moet nog weer tanken en kijken of het nu opgelost is.

Ik laat het weten wanneer ik heb getankt.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Scalpitore. Zou je willen zeggen welke skoda dealer/garage het is. Ik ga dan ook naar mijne en als zij zeggen niets te weten, nemen ze maar contact op met jouw dealer!
 
Same here helaas.... niet heel erg maar de ruimte bij de tankdop wordt wel smerig zo met die diesel... :(
 

Mr_McPhisto

Actief lid
SCALPITORE: Is het probleem nu opgelost met je tanken? Heeft Broekhuis het op kunnen lossen? Of is het nog niet goed?
Graag hoor ik van je!
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Scalpitore, ik zou graag weten of jouw probleem nu is opgelost met het tanken door de dealer? Je had nog niet getankt destijds, inmiddels wel denk ik????
 
Bovenaan Onderaan