Bij hoeveel kilometer distributieriem vervangen

Joske

Forumguru
maakt niet veel uit die "E" ;)

zie mijn laatste linkje, de merken geven er hun eigen codes aan maar de set wordt wel in 30 verschillende auto's gebruikt..

€158 is correcte prijs, goede prijs eigenlijk zelfs :jaja:
 

Skoder

Lid
Top dank u wel Joske, prijs is inderdaad netjes.
Eerdere bestellingen waren zonder problemen en fratsen.
 

Joske

Forumguru
verschil in schema tussen de K1 en de WP3 is 1 meelooprol als ik het goed zie

editje: graag gedaan ;)

wil je eventueel morgen nog wel de volledige schematiek uit Elsawin bezorgen (over het hoe en wat voor het vervangen van de distributieriem) moest je daar behoefte aan hebben, dan plaats ik ze wel in het downloadcentrum
 

Skoder

Lid
Dat aanbod klinkt niet verkeerd maar ik vervang de set samen / onder begeleiding van een vakkundige monteur.
Ik denk dat het niet nodig is, ik heb trouwens op youtube een video-tutorial gevonden van een vervangings operatie van een riemset van een BKY blok.
 

Joske

Forumguru
ok, geen probleem, indien nog info gewenst vraag gerust (maar wel op tijd en niet als de riem er al af ligt natuurlijk :D )
 

Skoder

Lid
Nou, toch even gekeken en het is een zeer uitgebreide handleiding, dank!

Kreeg net een antwoord van mister-auto terug.....
Wij adviseren u het OEM-nummer van het gewenste onderdeel bij de dealer of fabrikant aan te vragen.
U kunt dit nummer invullen op onze web site bij zoeken op referentie.
U krijgt dan gegarandeerd het passende onderdeel te zien.
Dit nummer kan ook op het oude onderdeel vermeld staan.

Mmmh, tja, bevestigd dat het puur een leverancier is, die wil daar zijn vingers niet aan branden.
 

Joske

Forumguru
Is een standaard antwoord.. Dat mevrouwtje op de klantendienst weet vast niet eens dat er een distributieriem in haar auto zit :D.

Alleszins, succes er mee ;)
 

Skoder

Lid
Nog even wat terugkoppeling.

De huidige riem zag er nog goed uit maar was wel aan vervanging toe, leeftijd en km's dat blijft toch het zekere voor het onzekere nemen.
Al met al was dit de juiste set én de instructies waren stiekem wel handig om na te lopen wat er moest gebeuren.

Toch wel bewerkelijk zo'n riem maar nu kan hij er weer 90k tegen aan. (Y)

Joske mijn dank voor je mee-denken en het opzoeken van documenten. ;)
 
Bovenaan Onderaan