Bij hoeveel kilometer distributieriem vervangen

Djinn_4fun

Actief lid
zoals jongedwin zegt, je hebt net als ik een ketting.
Bij mij is de ketting wel vervangen maar alleen omdat mijn vader dat toendertijd wilde.
Maar hier staat geen interval voor.

D

Deleted member 1943

En hoe zit dat bij een 1.9 TDI uit 2004??
mvg

Ronnie

Forumguru
In de bijlage een overzichtje:

Bijlagen

• Grote Onderhoud Service.doc
    97 KB · Weergaven: 363

Ronnie

Forumguru
De bijlage is uit Elsawin, stand 6-2010; jouw auto en boekje zijn uit 2004/5, kan zijn dat er een aanpassing is geweest aan de samenstelling van de olie en zodoende er een ander nr. ontstaan is.

lbergsma

Nieuw lid
Ondanks het schema van Ronnie kom ik er toch niet helemaal met zekerheid uit wanneer mijn fabia een nieuwe distributieriem enzo moet. Heb nl. een 01-2005 1.4 Tdi (3 cill) met 75 pk. 49-PV-RD.
De distributieriem heeft nu 90k gedraaid en was vervangen bij 118k samen met de rollen en waterpomp.
Volgens mij gaat de huidige riem 150k of 5 jaar mee, klopt dit ?.

Bosi

Lid
Ondanks het schema van Ronnie kom ik er toch niet helemaal met zekerheid uit wanneer mijn fabia een nieuwe distributieriem enzo moet. Heb nl. een 01-2005 1.4 Tdi (3 cill) met 75 pk. 49-PV-RD.
De distributieriem heeft nu 90k gedraaid en was vervangen bij 118k samen met de rollen en waterpomp.
Volgens mij gaat de huidige riem 150k of 5 jaar mee, klopt dit ?.

Hoi, ik heb ook een 1.4 TDI fabia combi met 75 pk van gelijk bouwjaar en heb nu met bijna 270.000 km (and still going strong) al de tweede vervanging achter de rug, volgens mijn monteur moet de distributie riem en spanrollen elke 130.000 vervangen worden en is dit bij beide vervangen ook gebeurt rond die kilometer standen. Heb na wat draadjes te hebben gevolgd op dit forum ook bij beide distributie riem wisselingen de waterpomp en de multiriem laten mee vervangen (gezien de paar tientjes meer, meer dan de moeite waard, de kans dat de waterpomp kapot loopt schijnt na een distributie riem wisseling aanzienlijk te zijn).

lbergsma

Nieuw lid
Hoi, ik heb ook een 1.4 TDI fabia combi met 75 pk van gelijk bouwjaar en heb nu met bijna 270.000 km (and still going strong) al de tweede vervanging achter de rug, volgens mijn monteur moet de distributie riem en spanrollen elke 130.000 vervangen worden en is dit bij beide vervangen ook gebeurt rond die kilometer standen. Heb na wat draadjes te hebben gevolgd op dit forum ook bij beide distributie riem wisselingen de waterpomp en de multiriem laten mee vervangen (gezien de paar tientjes meer, meer dan de moeite waard, de kans dat de waterpomp kapot loopt schijnt na een distributie riem wisseling aanzienlijk te zijn).

Hállo Bob,

Thanks, nu hen ik de zekerheid die ik zocht...

Skoder

Lid
Dag Allen,

Ik heb dit topic gevonden en heb even een vraag over de multi-riem van een fabia 1 uit bouwjaar 2004 met een benzine 1.4 16V bky - blok.

Nu zoek ik de juiste riem om deze te vervangen, inclusief de waterpomp.

Alleen zie ik op deze site: http://www.mijnautoonderdelen.nl/au...0kw/riemen/distributieriem-kit-incl.waterpomp
Een hele boel sets, waarvan de CT957WP1 het meest uitgebreid is.
Welke set zal ik moeten nemen ?

Mijn chassis nummer zit in de range : 6Y954210XXX

Alvast bedankt voor het meedenken mensen. ;)

Joske

Forumguru
en wat als je kenteken ingeeft op mister-auto.nl?
wat geeft die als advies in zake welke distributieset te nemen?

Skoder

Lid
Dag Joske,

Op mister-auto kom ik ook op deze sets uit de CT957WP1 en CT957WP3 maar bij beiden staan alleen de motorcodes aua of bby en geen bky.

Ik ga ze denk ik maar eens emailen, heb al een account bij ze dus.

Joske

Forumguru
ik zal eens kijken naar het artikelnummer specifiek voor jouw auto, dat kan je dan vergelijken met de aangeboden sets op mister-auto of een andere site, momentje

Bovenaan Onderaan