Bewijs Abt tuning?

Dutch4x4

Senior Member
Voor een betere inruilprijs hoef je echt niet te bewijzen dat de auto getuned is. Integendeel, zou ik bijna zeggen...

A

andreg

Als je getuned bent en je gaat voor het eerst rijden reken maar dat je dat merkt en met een stinkende motor terug komt omdat je het niet kan laten hem in te trappen
grin.gif

471.gif

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Ik ben benieuwd naar de reactie van PON?

[/ QUOTE ]

Nog steeds geen reactie binnen, zo moeilijk was de vraag niet, maar voor PON schijnbaar wel...
frown.gif

sitechris

Donateur
De importeur heeft de vraag doorgespeeld naar de dealer. Ik heb vandaag met de dealer afgesproken dat de chip teruggaat naar Pon en dat ze de tuning opnieuw gaan uitvoeren (en hopelijk nu volgens het boekje). 18 december staat eea gepland.

___JC___

Forumguru
Chris, kan je niet beter eerst even op een rollerbank en daarna desnoods nog een keer?
Weet je of het echt verbeterd is, anders blijft het een beetje gokken.

sitechris

Donateur
ja dat is wel zo, heb alleen weinig tot geen tijd deze maand om hem te laten rollen en ik vind het zonde om dan 2*100 euro uit te geven, ik heb namelijk het gevoel dat deze auto uberhaupt niet getuned is, dus het verschil moet ik na de 18e wel kunnen merken denk ik.

En gisteren heb ik de bevestiging gekregen dat de auto niet (goed) getuned is. Gisteren ging ik met mijn familie naar de kerstmarkt in Dortmund.

Ik reed in mijn Octi met 3 volwassenen en 1 kind, de andere auto was een Saab 9-5 1.9 TiD (150 pk/320 nm) ook met 3 volwassenen en 1 kind. Het basisgewicht van de Saab is 1505 kg, de Octi 1330 kg.

Met mijn op papier 20 pk/50 nm extra en 180 kilootjes minder zou ik dus een stukkie sneller moeten zijn. Niet dus, het was een gelijkspelletje.

___JC___

Forumguru
Dat kan te maken hebben met de aandrijflijn, versnellingsbak of gewoon het schakelen zelf. Ik zou zeggen nu op de rollerbank op kosten van de dealer.
Ik ben ook wel eens gelijk opgegaan met een vergelijkbare dieselauto die officieel 27pk meer heeft.

sitechris

Donateur
hij is vandaag naar Pon gegaan, wss heb ik hem woensdagochtend weer terug. Dan ga ik eens kijken of ik gelukkiger ga worden...

VEEJAY

Forumguru
Ik schat in dat hij nu wel lekker rijdt (sitechris is sinds gisteren niet meer uit zijn auto gekomen), en dat Pon er nu wel een certificaat voor durft te geven
smile.gif

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Ik schat in dat hij nu wel lekker rijdt (sitechris is sinds gisteren niet meer uit zijn auto gekomen), en dat Pon er nu wel een certificaat voor durft te geven
smile.gif

[/ QUOTE ]

Je conclusie klopt bijna, enige verschil is dat hij pas vandaag klaar was
wink.gif
. Heb er vanmiddag en vanavond inderdaad even een fors stukkie in gestuurd en ik ben bijzonder tevreden.

Grootste verbetering zit hem in een aantal zaken:
a) hij trekt hem beter door, hij gaat nu ook boven de 3000 door, sterker nog hij sleurt er dan zelfs nog wat harder aan. Dat was voorheen anders, toen viel ie boven de 3000 al redelijk stil.
b) hij pakt bij volgas accelereren beter een volgende versnelling op. Soms nog wel eens een klein turbogat of aarzeling, maar lang niet meer zo immens als voorheen.
c) bij vochtig wegdek zoals vanavond nu ook bijna in alle gevallen in 3e versnelling wielspin, dat was eerder nog niet het geval.
d) waar hij eerder boven de 180 wat moeite kreeg, kon ik hem nu soepel naar de 200 dirigeren. Ondanks dat de A12 vrij leeg was vanavonc, hield ik het verder maar even voor gezien.

Wat verder goed is gegaan:
- stempel in boekje met code e.d. erop, toelichting over de tuning etc.
- Abt plaklogo, alleen stom dat ik hem scheef erop plakte, weet iemand hoe ik hem kan ontplakken en opnieuw erop kan hengsten? Of moet ik daar niet aan beginnen?

Kortom, zeer tevreden
smile.gif

VEEJAY

Forumguru
Goed te horen
xyxthumbs.gif

Flink warmfohnen en voorzichtig met visdraadje verwijderen. Ik zou het er niet opplakken, wolf in schaapskleren is leuker.

___JC___

Forumguru
Goed nieuws !
Moeten we weer een nieuw vergelijk doen zeker?
Ga jij nog op de rollerbank 6 januari? Dan zie ik je daar.
Enuh, logo zou ik er ook aflaten persoonlijk.

sitechris

Donateur
logo laat ik erop zitten, vind het wel grappig staan
smile.gif
Een beetje schreeuwen mag zullen we maar zeggen
wink.gif

De 6e sta ik op de reservelijst, dus mss ben ik er.

sitechris

Donateur
thanks, hij rijdt als het zonnetje, 80-120 in 4e versnelling in 5,7 a 5,8 seconde. Morgen even proberen op droog wegdek, mss win ik nog een tiende oid..

Bovenaan Onderaan