Bevindingen electronica trip Engeland

michelangelo

Senior Member
Onlangs naar UK geweest met de RS+. Tijdens trip in Eurotunnel de rijrichting op linksverkeer gezet en de eenheden en teller naar Mph ipv Km.
Auto nam het meteen over, eerste deel rit ging vlotjes.
Na aankomst in buurt van een groot bos waar GPS en Mob. telefonie problemen voorkomen schakelde auto mij als hoofdgebruiker uit, resette zichzelf naar km en rechtsverkeer en gaf wagen aan geen SOS noodoproep meer te kunnen doen.

Auto aan de kant gezet, infotainmentsysteem herstarten, auto uit en weer aan gezet, melding is weg, auto vraagt om gebruiker te kiezen en voila alles is weer zoals ik tijdens tunneltrip heb ingesteld.

In de tijd dat ik als hoofdgebruiker was uitgelogd en er geen SOS noodoproep beschikbaar was waren er om de zoveel minuten 2 luide tikken te horen over de speakerinstallatie of het kwam vanuit de SOS meldknop module in dak. Na bovengenoemde reset was dit weg.

Alles is in orde zolang ik als hoofdgebruiker aangemeld ben. Iemand dergelijke zaken al eens ervaren?
 

Arnie

Actief lid
Als regelmatig UK bezoeker voor mijn werk is dit zeker herkenbaar. Vooral de tikken uit het dash kan ik nog steeds niet plaatsen en de issues lijken behoorlijk random. Laatste UK trip van een paar weken terug gaf eigenlijk 0 problemen zover ik mij herinneren kan.

De auto moet voor een 30dkm beurt naar de dealer dus zal dit eens aangeven aldaar.
 
Bovenaan Onderaan