Bevestigingsbeugel draagbare DVD speler

Rolle

Senior Member
In 2007 heb ik aan mijn 3e plaats op het Belgisch Sudoku kampioenschap (naast deelname aan het WK) een LG draagbare DVD speler overgehouden.

Deze is geleverd in een tas die omgevormd kan worden tot bevestiging tegen de rugleuning van de autostoel om de speler zo in de auto te gebruiken.
Ik heb hier nog nooit de behoefte aan gehad, dit jaar echter rijden we met de auto naar Denemarken en is het voor mijn dochtertje wel interessant als ze onderweg haar Bumba en andere filmpjes kan kijken (zo wordt de rit voor haar en ons waarschijnlijk ook een pak plezieriger)
ik heb echter het gevoel dat als ik de speler met de meegeleverde tas bevestig deze ongeveer teer hoogte van de zitting van haar autostoel komt te hangen. Daarom ben ik aan het zoeken naar een andere (universele) bevestiging zodat de montage makkelijker en praktischer wordt.

Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

Rolle

Senior Member
Thanks Rallye voor de tip, maar deze beugels passen niet op mijn draagbare dvd speler.

Heb ondertussen in de Mediam**** eens rondgekeken en daar heb ik het idee opgepikt om de bevestigingstas tussen de voorzetels te hangen. Dan kan de dochter en ook de andere passagier (oma/mama/nonkel of tante) ook meegenieten van Bumba en zijn vriendjes.

Octavia_II

Actief lid
@Rolle,

onze DVD speler past precies tussen de voorstoelen op de middenarmsteun.
Deze klemt dan tussen de voorstoelen.

Kost niets en werkt perfect! :xyxthumbs:

Groet,

Charlie

Rolle

Senior Member
@Charlie

Dat is een goeie tip die moet ik ook eens proberen. Maar wat met plotseling moeten remmen oid? Blijft de DVD dan staan?

Ik bedenk net dat de DVD speler daar misschien iets te laag zal staan voor mijn dochter (ze zit nog in haar groep 1 autostoel - dus vrij hoog ten opzichte van de steun - en zal dan waarschijnlijk ver naar beneden moeten kijken wat weer niet gemakkelijk is)

@hengelst:
Die had ik ook al gezien maar die geeft volgens mij hetzelfde probleem als met de bevestiging achterop de zetel. Mijn dochter zit achter mij in de wagen en mijn zetel staat redelijk ver naar achter (heb lange benen) en soms stampt ze met haar voetjes tegen de rugleuning van de zetel. Die steun van Vogels die brengt de speler zelfs nog wat dichter bij haar. Nu is ze nog wat klein maar binnen een paar jaar is dit wel de ideale oplossing.

Bedankt voor de tips allemaal.

Octavia_II

Actief lid
Onze DVD speler is 200 mm breed.
Tevens is deze voorzien van een "rubber" aanvoelende coating.
Bij plotseling remmen blijft de DVD speler dan ook goed op z'n plaats.

Ps. Bij onze Maxi Cosi Tobi was het geen probleem voor onze kleine om de DVD te bekijken.

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan