bevestiging voor Tomtom o.i.d.

cali05

Forumguru
Sinds kort zijn we in het bezit van een O2. In onze vorige auto hadden we een navigatie systeem 'af fabriek'. Bij onze O2 hebben we weer een TT aangeschaft.

De ruit zit echter nogal ver weg en ook dat gedoe elke met die zuignap vinden we niet alles. Afgelopen mij echter in de VS geweest en daar een huurauto met een Garmin gehuurd. We kregen ter bevestiging op het dashboard een zogenaamde 'beanbag' erbij.

Hier dus ook opzoek gegaan naar iets dergelijks en gevonden. Wij vinden het een super product. . Bijgaand een paar foto's. Wij hebben deze beanbag aangeschaft via www.mocamp.nl (car cushion beanbag)
 

Bijlagen

  • IMAGE_034.jpg
    IMAGE_034.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 133
  • IMAGE_035.jpg
    IMAGE_035.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 104
  • IMAGE_036.jpg
    IMAGE_036.jpg
    89 KB · Weergaven: 117

TL@

Forumguru
Vind ik niet echt mooi en als je te hevig door de bocht gaat, vliegt het toch nog steeds weg.

Ik heb mijn nav (Mio Moov) met een brodit clip aan dashboard bevestigd, ziet er volgens mij toch beter uit.
 

cali05

Forumguru
Vind ik niet echt mooi en als je te hevig door de bocht gaat, vliegt het toch nog steeds weg.

Dan moet je de bochten wel met heel veel g-krachten gaan nemen:grin:. Heb afgelopen weekend behoorlijk stevig haarspeldbochten gereden, bleef keurig op z'n plek liggen.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb toch liever de brodithouder, heb 'm nu ook in mijn FII zitten en ben er zeer tevreden over. Je hoeft ook alleen maar de TT eruit te halen en klaar ben je. Dus geen gedoe met een beanbag die je weer moet weg leggen.
 

TL@

Forumguru
Dan moet je de bochten wel met heel veel g-krachten gaan nemen:grin:. Heb afgelopen weekend behoorlijk stevig haarspeldbochten gereden, bleef keurig op z'n plek liggen.

Jij hebt duidelijk nog nooit met mij meegereden :945::tongue:
 

vdijk

Lid
ik heb mijn TT houder aan de telefoonhouder vast gemaakt aangezien ik toch een bluetooth module heb.
Dit is de ideale plek voor een navigatie en je hebt het voordeel dat je raam niet vies wordt en dus een uitnodiging geeft voor het dievengilde

zie eventueel mijn foto,s als voorbeeld
 

Bothje

Heel gewoon lid
Nu wat wikken en wegen, heb ik een tijd geleden besloten om niet zo'n bonenzak te nemen maar een Brodit clip. Deze wordt geklemd op het luchtrooster. Met wat huisvlijt heb ik de originele raamzuiger aangepast en op de clip gemonteerd.
Dit zit perfect en niet overbodig in het blikveld op de weg.
Nu nog een manier om het snoer weg te werken.
 

Bijlagen

  • IMG_7421.jpg
    IMG_7421.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 63
  • IMG_7420.jpg
    IMG_7420.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 66
  • IMG_7425.jpg
    IMG_7425.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 52
  • IMG_7427.jpg
    IMG_7427.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 77

ZeroNRG

Senior Member
tot nu toe ben ik zeer te spreken over de Brodit houders, heb zakelijk een HTC Tytn (tietn) en privé een Nokia e51, gebruik dan wel een zwanenhals maar doordat de Brodit mount universeel is hoefde ik alleen maar de cradle te kopen.

Het matje, voorzover ik het zelf heb kunnen beoordelen blijft behoorlijk goed liggen. Tenzij je natuurlijk hele gekke dingen gaat doen. Tevens zag ik bij de eerste uitzending van Blik op de weg, 14 oktober http://www.uitzendinggemist.nl/inde...=8076608&md5=461dc009c80b00cf6bcd91461910d6acnog wat opmerkingen over de raamplak navigatie apparatuur.
 

Fabia

† In Memoriam
Die uitzending heb ik ook gezien, echt ongelofelijk waar ze die TT vast plakken op de ruit. Je ziet dan hele stukken van je omgeving niet meer. Daarom ben ik ook blij met mijn proclip.
 

Sandeman

Nieuw lid
Ik heb m'n telefoon/pda/ppc ( :D ) in het aller uiterste hoekje links onderin met een zuignap aan de voorruit zitten. Het voedingssnoer gaat naar links en helemaal onder de ruit door naar de passagierskant, onder het dashboardkastje door, naar de middenconsole en daar in de sigarettenaansteker. Geen enkel zichtverlies, makkelijk te bedienen en geen kabelrommel in het zicht.

Ja, het is een 5m lange kabel (weken om gezocht) :smiley29:

Het is een lease O2 dus kan er niet te gek veel in gaan zitten boren en hakken enzo, dit werkt erg goed. Mocht het niet duidelijk zijn dan kan ik wel eens een foto'tje maken :D
 

Sandeman

Nieuw lid
Daar was ik al bang voor :tongue:

Hoop dat dit lukt, ik heb er even een paar gemaakt en geupload. Ja, ik heb het schermpje van tomtom even wat geanonimiseerd, ik ben wat paranoide wat betreft online privacy ;)

De universele houder kostte volgens mij max 15 euro en de kabel max een tientje... Dus voor 25 euro en een half uurtje klooien was ik klaar :D
(Daarbij zitten niet de vele uren zoeken naar een kabeltje hoor ;))
 

Bijlagen

  • IMG_1360r.jpg
    IMG_1360r.jpg
    51,8 KB · Weergaven: 54
  • IMG_1361ra.jpg
    IMG_1361ra.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 66
  • IMG_1362r.jpg
    IMG_1362r.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 50

Rolle

Senior Member
Zo dat is netjes gedaan. k moet precies ook eens gaan zoeken achter een lange kabel.

PS: waar ben je gebleven met het teveel aan kabel (als ik zo ff reken kom ik aan max 3m kabel lengte nodig, is toch nog 2 meter die je moet zien weg te stoppen)
 

Sandeman

Nieuw lid
Ja, ik hou inderdaad wat over. Daarom gaat hij ook nog langs de middenconsole naar achteren en daar laat ik hem weer tervoorschijn komen (tussen de voorstoelen dus, aan de achterkant van de middenconsole). Vanaf daar gaat de kabel over de middenconsole naar voren. Dan heb ik precies genoeg ruimte en kan ik de stekker er ook nog uithalen en in het vakje leggen. Speciaal voor lompe passagiers ;)

Maar goed, hij zit dus op meerdere plaatsen achter plastic enzo, dus je hebt genoeg ruimte om te smokkelen (meer kabel ertussen stoppen dan echt nodig is ;)).

Maar vergis je niet hoeveel je nodig hebt hoor, ik denk dat je voor deze oplossing echt minimaal aan de 4 meter komt (ik verbaasde me er ook over :D).

Edit: wacht, ik maak nog wel ff wat foto'tjes :tongue:

Edit 2: zoooo... Dit is het deel waar ik nog niet zo tevreden over ben, maar daar kijk ik toch niet zo vaak naar. En ja, hij moet schoongemaakt worden :smirk:
 

Bijlagen

  • IMG_1363r.jpg
    IMG_1363r.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 73
  • IMG_1364r.jpg
    IMG_1364r.jpg
    51,5 KB · Weergaven: 65

Heukie

Lid
Edit 2: zoooo... Dit is het deel waar ik nog niet zo tevreden over ben, maar daar kijk ik toch niet zo vaak naar. En ja, hij moet schoongemaakt worden :smirk:[/quote]


Je kan hem toch bovenaan je dashboard achter het klepje (aan de zijkant) laten gaan (via de koof van de raamstijl), zo heb ik de kabel van mijn carkit ook lopen.
Hierachter zit veel ruimte, en vanuit daar rechtstreeks de goot in naar beneden.
Klepje gaat er eenvoudig af met bijvoorbeeld een schroevendraaier. (onderkant zit een uitsparing)
 

Sandeman

Nieuw lid
Ja, het kan op een boel manieren. Maar toen wist ik niet hoe ik wat allemaal los kon krijgen. :smirk:
Ach, het zit er zo netjes genoeg. Blijft voorlopig wel zo zitten denk ik :D
 

Heukie

Lid
Ik ken het, meestal is dat het geval.
mijn vorige baas had er een uitspraak over:

" Niets is zo definitief als een tijdelijk oplossing "
 
Bovenaan Onderaan