Bevestigen van H7 fitting xenon

Rob

Forumguru
@Berry1912 zie hieronder de oplossing van @GJ M . Ik heb dit ook zo gedaan.

Post #29
Hier nog even plaatje bij het praatje (weet niet of het duidelijk te zien is?)
De platte ballast met tiewraps aan de kunstof punt van de koplampunit bevestigen. (zoals op de foto te zien is).
De kabels met kleine zwarte modules bind je voorzichtig bij elkaar met tiewraps en laat je voor de rubber dop hangen. Dus niks achter de rubber dop proppen. Heb hiervan helaas geen foto gemaakt.

Zwarte streep in het lichtbeeld is mij niet bekend.
 

Rob

Forumguru
dat je de lamp moest draaien en een lipje verbuigen.

De lipjes waar de H7 adapters zich onder moet klemmen moet je inderdaad aan 1 kant een beetje verbuigen.
Heb je trouwens wel H7 adapters erbij besteld? Zoniet, dan kan je na 5 minuten klussen alweer inpakken ;)
 

GJ M

Forumguru
Zwarte streep kan wel, dan moet je inderdaad je lamp draaien (halve slag). Voor vastzetten van de lamp kan je of een gleufje uit het ijzer halen, of een kant en klare kopen waar de gleuf al uit is. Zie eerder deze topic, staan volgens mij ook een linkje in waar deze te koop zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Berry1912

Forumguru
Zwarte streep kan wel, dan moet je inderdaad je lamp draaien (halve slag). Voor vastzetten van de lamp kan je of een gleufje uit het ijzer halen, of een kant en klare kopen waar de gleuf al uit is. Zie eerder deze topic, staan volgens mij ook een linkje in waar deze te koop zijn.
Ik ga voor het "gleufje":laugh:

Bedankt voor de tips ga eens een mooie oplossing maken. Zoals zovelen toegezegd maar niet veel gevonden ga ik proberen plaatjes te schieten van het geheel en inbouw.

Thanks!
 

Berry1912

Forumguru
20150305_111739.jpg

Welke is nu eigenlijk de ballast? :pieker:
Mooi weer dus maar ff aan de knutsel. Ga in eerste instantie voor de optie van @GJ M maar wellicht komen we een andere oplossing tegen en die zal ik dan ook hier plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

Neptukker

Forumguru
IK vroeg me af wat de exacte functie van de ballast is en las op carlight.nl:

De ballast is een belangrijk onderdeel van uw xenon ombouwset. Een xenonlamp brandt niet op 12 Volt maar op een veel hogere spanning. De bedrijfsspanning van een xenonlamp is ongeveer 85 Volt, maar om de lamp te ontsteken is een veel hogere spanning noodzakelijk. Deze spannings- aanpassingen worden door de ballast gedaan. De ballast is een apparaatje ter grootte van een pakje sigaretten dat tussen de oorspronkelijke aansluiting en de nieuwe xenonlamp geplaatst wordt.

Zodra u de xenonlamp inschakelt, wordt er door de ballast een zeer hoge spanningspuls opgewekt (20.000 Volt). Dit is te vergelijken met de spanning die nodig is om een bougie te laten vonken. Zodra de lamp brandt (na een fractie van een seconde) daalt de spanning onmiddellijk naar de werkspanning van omstreeks 85 Volt. Deze ontsteekinrichting zit in de meeste ballasten geïntegreerd, maar soms wordt er ook een externe ontsteekunit geleverd (ballast type B-01). De ontsteekunit wordt tussen de ballast en de lamp geplaatst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Berry1912

Forumguru
Vanmiddag de boel ingebouwd. Eerst de rechterkoplamp want daar was de H7 gisteren doorgebrand. Foto's staan in http://www.skodaforum.nl/forum/media/users/berry1912.17081/.

Heb dezelfde plaats van de ballasten aangehouden als @GJ M alleen heb ik ze vastgezet met een korte schroef.
Ik heb uiteraard de foto's in volledige resolutie maar daar wilde ik dit forum niet mee belasten, dus voor de liefhebbers op verzoek. O2FL_Xenon (2) (Medium).jpg O2FL_Xenon (9) (Medium).jpg O2FL_Xenon (10) (Medium).jpg O2FL_Xenon (11) (Medium).jpg O2FL_Xenon (3) (Medium).jpg O2FL_Xenon (12) (Medium).jpg O2FL_Xenon (13) (Medium).jpg O2FL_Xenon (14) (Medium).jpg O2FL_Xenon (5) (Medium).jpg O2FL_Xenon (15) (Medium).jpg O2FL_Xenon (6) (Medium).jpg O2FL_Xenon (17) (Medium).jpg O2FL_Xenon (7) (Medium).jpg O2FL_Xenon (18) (Medium).jpg
 

Berry1912

Forumguru
Ben benieuwd naar het lichtbeeld in het donker @Berry1912
maar alvast goed werk geleverd zo te zien :thumbsup:
Ga het morgenavond ff bekijken, voor nu dik tevreden. Ik heb ook de stadslichten in LED omgezet gelijk maar wie heeft er in vredesnaam deze constructie verzonnen zowel voor het wisselen van een bulb als wel voor het stadslichtje. Ik denk dat je in de regen en bij een temperatuur van een paar graden never nooit een lampje kan wisselen.
 

Berry1912

Forumguru
IK vroeg me af wat de exacte functie van de ballast is en las op carlight.nl:

De ballast is een belangrijk onderdeel van uw xenon ombouwset. Een xenonlamp brandt niet op 12 Volt maar op een veel hogere spanning. De bedrijfsspanning van een xenonlamp is ongeveer 85 Volt, maar om de lamp te ontsteken is een veel hogere spanning noodzakelijk. Deze spannings- aanpassingen worden door de ballast gedaan. De ballast is een apparaatje ter grootte van een pakje sigaretten dat tussen de oorspronkelijke aansluiting en de nieuwe xenonlamp geplaatst wordt.

Zodra .......de lamp geplaatst.
Klopt! (van die sigaretten dan) 20150305_111756 (Medium).jpg
 

GJ M

Forumguru
Ziet er netjes uit @Berry1912 Het vast schroeven is zeker nog een idee! Maar beschadig je hier geen belangrijke dingen mee (voor de werking van de koplamp?)
 
Bovenaan Onderaan