Betrouwbaarheid Haldex

pkrijgsman

Senior Member
Skodabroeders,

De zoektocht is nog steeds gaande, regelmatig zie ik n Kodiaq met 4x4 voorbijkomen. Naast t (minimale) hogere wagengewicht, vroeg ik me af in hoeverre de Haldex betrouwbaar/kwetsbaar is. Waarschijnlijk komen er reacties als 'het valt of staat met onderhoud' maar ik lees ook iets over 'idealiter ieder half jaar wielen V/A wisselen '. En als je dat niet consequent doet...draaitie kapot? Is dat ern dure reparatie? Google zegt vanaf ong E650,- tot over E1500,-

Wie heeft er ervaringen met een haldex?

Dank!

hemi24

Donateur
Dat wisselen van wielen is geen kwestie van tijdsintervallen, maar eerder afhankelijk hoeveel je rijdt…
Volgens het boekje wordt voor elke Skoda geadviseerd om elke 10.000 km de banden te wisselen tussen voor- en achteras.
Dat stuklopen til ik persoonlijk niet zo zwaar aan, maar er zit wel aanvullend onderhoud aan een 4x4 (en dus ook extra kosten).

En wat Google zegt, tja…
De uiteindelijke rekening zul je niet bij Google moeten voldoen, dus of dat dan zo’n goede raadgever is…

CDO

Forumguru
@pkrijgsman als je regelmatig een Kodiaq 4x4 voorbij ziet komen zit je al aardig in de fuik.

Nog geen 7% is 4x4, een paar 1.4 of 1.5 maar het meest 2.0TSI of 2.0 TDI en een zeldzame RS.

Ik denk dat het is zoals je zegt: onderhoud is belangrijk en wat deed de vorige eigenaar er mee. Dat + factor geluk bepaalt het wel zo'n beetje.

Bovenaan Onderaan