Betalen voor lane assist en acc na 3 jaar?

Mijn enyaq is nu bijna 3 jaar oud en nu moet je ineens gaan betalen voor opties die er al op zitten, Of op zaten? Dat is bij verkoop nooit vermeld. Is dit niet mosterd na de maaltijd?
Je bent gewend aan opties en manier van rijden en ineens gaan een aantal dingen niet meer werken. Bijzonder hoor. Kan en mag dit zomaar? Ieder jaar €135 om je auto up-to-date te houden is een soort chantage, toch?
Ik vind een update van je navigatie iets anders, dat zou nog te verdedigen zijn.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik zie ook optie voor standaard groot licht voor aanbieding €235, deze is dan wel onbeperkt houdbaar.

ps het gaat om travel assist, infotainment, care Connect

Rallye

Forumguru
Misschien moet je eens bij het begin beginnen. Je hebt een Enyaq gekocht met een aantal opties. Van een dealer? Staan de opties op je factuur? Doen die het nu niet meer of krijg je een melding dat ze het binnenkort niet meer gaan doen? Van wie? Welke melding?

Ter toelichting: ik kan nergens vinden dat dit soort opties bij Skoda tijdelijk zijn. BMW heeft dat wel (gehad); daar kon je bijvoorbeeld kiezen om alleen in de winter een abonnement aan te gaan voor de stoelverwarming. Bij Mercedes kon je extra vermogen vrijschakelen.

Bij Skoda zijn de verschillende vormen van Skoda Connect wel tijdelijk. Maar dan gaat het niet om opties, maar om de examinator die al of niet nieuwe kaarten voor je downloadt - dat soort dingen. Dus: op basis waarvan heb jij geconcludeerd dat je opties het niet meer gaan doen.

EdK

Forumguru
Mag dat dan nog die klokken luiden ??
Hier word dat gezien als geluids overlast en mogen dus niet meer gebruikt worden.... :koffie:

Bovenaan Onderaan