Bestuurderstoel demonteren, waar rekening mee houden?

tim_j

Senior Member
Inderdaad scheef op de zitting, maar ook de rugleuning kantelt naar rechts. Waardoor ik met mn linkerzij wel tegen de wang zit en rechts niet.

Alsof je onder de eetkamerstoel met vier poten met de poot linksvoor en linksachter iets hoger staat en dus in zn geheel scheef.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voordat je verder aan de stoel gaat of laat sleutelen zou ik eerst nog even - letterlijk - de basis checken: staat de auto zelf (op een zuiver horizontale ondergrond) wel goed waterpas? Een eerste snelle check kan zijn dat je eens op de passagiersstoel gaat zitten.
Als die hetzelfde gevoel geeft, weet je meteen genoeg... :pardon:
 

tim_j

Senior Member
Hey, ja is gecheckt. Passagiersstoel zit goed. Geen pijntjes.
Stap ik in een andere auto achter het stuur, nergens last van.
Pak ik mn eigen kilometervreter, ben ik na 10 min al klaar ermee.

Nu ik er over nadenk is het al een jaar aan de gang, het werd steeds erger. Door de corona toestanden rijd ik amper dus heb ik geen erg in gehad. Tot ik eens een goed lange rit had en het pijn ging doen.
 

tim_j

Senior Member
Monteur constateerde hetzelfde als ik, stoel scheef. Zitten frame wordt vervangen. Nu een dagje een Up 1.0 bluemotion mee, geinig wagentje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

tim_j

Senior Member
Nee helaas. Zit hoogstwaarschijnlijk in de rugleuning. Ik ga een stoel van een demontagebedrijf kopen en zelf sleutelen. Ga de portemonnee niet nog eens omkiepen.
 
Bovenaan Onderaan