Bestelde auto kan niet worden geleverd....arrggh!

Beste mensen,

Soms helpt het goed om even je frustratie even van je af te schrijven....:407:

Want: 5 weken geleden bestelde ik bij de Skoda dealer op het nippertje nog een Octavia Atr. Business 1.8 TSI met alles erop en eraan. 2 weken later word ik gebeld dat de auto geleverd kan worden maar zonder Columbus + soundsystem. Dat was al even slikken maar ok.....

De auto zou medio november geleverd worden...word ik vandaag gebeld door de dealer dat de auto HELEMAAL NIET geleverd wordt. Dat is toch niet te geloven?? De dealer gaf aan dat de eerder bestelde auto uiteindelijk toch niet meer gemaakt wordt omdat ik net op het randje van de deadline van bestellen zat. Ja hallooooo: zeg dan net dat 'ie besteld kan worden!

Dus wat nu? Gaan voor de nieuwe Octavia die ik zo op het eerste gezicht eigenlijk minder mooi vind? En die waarschijnlijk duurder is? Ik had (*^%^% alles al geregeld met m'n leasemaatschappij en m'n werkgever. Echt, wat een domper.

Maar ja...waar vind je nu een vergelijkbare auto met 160 pk en alles erop en eraan tegen dezelfde prijs?Nergens toch! Dus ga denk ik toch maar voor de nieuwe Octavia....

Zo, geen idee of iemand op dit verhaal zit te wachten maar ik ben het ff kwijt...:xyxthumbs:

joergarms

Senior Member
dat zijn nou net de telefoontjes van je dealer waar je NIET op zit te wachten.
Mijns inziens slecht gecommuniceerd door dealer en importeur.
Maar voor jou vooral balen, ik ken het gevoel, je zet ergens je zinnen op, dan wordt er al iets veranderd of verminderd, en dan uiteindelijk krijg je helemaal niets, dan zou ik echt behoorlijk pissig worden.

Fabia

† In Memoriam
Dat is absoluut balen, je verheugd je op je nieuwe auto en dan gaat het hele feest niet door. Het lijkt mij een slechte beurt van je dealer om zo met je om te gaan. Is er niet iets wettelijks geregeld dat de dealer je een vergelijkbare wagen moet bieden voor de afgesproken prijs? Of een schadevergoeding geven?

higgy

Forumguru
Dat wettelijke kun je wel shaken denk ik.
Heeft de dealer, die zich toch minimaal erg lullig zou moeten voelen vind ik, al eens in de voorraad van PON gekeken? Daar staan normaal de nodige auto's, en zo tegen het eind vh jaar zeker wel. Exact jouw auto zal er wel niet staan, maar wellicht wel een die erg in de buurt komt van je wensen. Misschien zelfs wat meer heeft dan je vroeg, maar DAT is dan imho het probleem van je dealer en PON.

Ik weet wel dat ik het mijn dealer ERG lastig zou maken...als dat al nodig was.

Fabia

† In Memoriam
Ben dan alleen een beetje bang dat de dealer misschien toch niet zo hard z'n best voor je gaat doen omdat het een leaseauto betreft. Of je moet een hele goede relatie met je dealer hebben.

Thanks voor de reacties. En waar het mij vooral om gaat is de manier waarop dit gecommuniceerd wordt. Eerst zeggen dat het gaat lukken, vervolgens zeggen dat het gaat lukken maar zonder een paar opties, en dan gaat de deal ineens helemaal niet door. Dat is echt niet te verkopen. Maar ik heb nu een paar keer gesproken met de verkoper (op zich een aardige kerel) en ik heb niet het idee dat hij ook maar IETS kan doen om het proces te versnellen. Hij is weer afhankelijk van zijn regio-manager (ofzo). Bij PON hadden ze nog wel wat staan...maar niet de 1.8TSI! En dat is voor mij nu net het belangrijkste....

Pijnlijk is wel dat, als ik de auto had besteld via centrale levering van de lease-maatschappij, alles wel op tijd geregeld had kunnen worden. Ik wilde echter de dealer waar ik had proefgereden niet teleurstellen en gunde hem deze verkoop.........(had ik dat nou maar niet gedaan..:biggthumpdown:)

Anyway, het aanbod is nu dat er een nieuwe octavia wordt geleverd met dezelfde extra's. Ze kunnen alleen nog niets zeggen over de prijs....

nomad

Senior Member
Ben dan alleen een beetje bang dat de dealer misschien toch niet zo hard z'n best voor je gaat doen omdat het een leaseauto betreft. Of je moet een hele goede relatie met je dealer hebben.

Dat deed Verdaat bij mij ook. Vandaar dat mijn nieuwe O2 nu door SCU geleverd is...

...Ik had alles al geregeld met m'n leasemaatschappij en m'n werkgever. Echt, wat een domper.
Zou het misschien kunnen komen door de vertraging die je altijd krijgt doordat er ook nog van alles met de leasemaatschappij moet worden onderhandeld? Bij mijn auto heeft het ruim 2 maanden geduurd voordat de door mij gewenste auto ook inderdaad door de leasemaatschappij was besteld...

cvegreen

Forumguru
Amai , dat is balen dat je lievelingswagen er niet meer komt. Ook leuk dat je meteen het nieuwste model zal hebben. Weet niet hoe de facelift er zal uitzien.

Uiteindelijk toch nog een positief berichtje van de dealer....hij levert begin januari het nieuwste model, tegen een aantrekkelijke prijs. Dus ik heb maar ja gezegd. En het nieuwe model rijden heeft toch ook wel wat.....:-) Dus het lijkt op een 'eind goed, al goed...'

grt!!

Sander

p.s.: zodra ik 'm heb plaats ikfoto's...!

THT datum 15 november 2008

Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vermelden, dat geen enkele leasemaatschappij nog auto's afleverd na 15 november. Dit heeft te maken met de aanstaande BPM verlaging per 1 januari 2009. Maar vooral ook met de dalende restwaardes dit jaar.

Natuurlijk heeft dit alles ook een voordeel, nu heb je nog iets om naar uit te kijken. En je rijdt straks in een auto uit 2009, en niet in een die gelijk al een jaar oud is.

legato23

Nieuw lid
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vermelden, dat geen enkele leasemaatschappij nog auto's afleverd na 15 november. Dit heeft te maken met de aanstaande BPM verlaging per 1 januari 2009. Maar vooral ook met de dalende restwaardes dit jaar.
Mijn dealer heeft deze week telefonisch contact gehad met ING carlease en mag mijn Octavia tot 29 november uitleveren.

bert

Lid

Natuurlijk heeft dit alles ook een voordeel, nu heb je nog iets om naar uit te kijken. En je rijdt straks in een auto uit 2009, en niet in een die gelijk al een jaar oud is.

Betekend een dalend BPM bedrag ook een voordeel in de lease. Neem aan dat de prijs van mijn nog uit te leveren auto berekend is met het huidige BPM percentage. Weet iemand dit?

bat

Lid
Dat eerste is bij veel leasemaatschappijen inderdaad de regel (einddatum ligt ergens tussen 15 en 29 november), maar dat heeft vooral te maken met financiele afwikkeling van het jaar en zoveel mogelijk auto's net in het nieuwe jaar op kenteken zetten (beter voor de restwaarde). Al jarenlang word deze regel gehanteerd.

THT datum

Ik heb blijkbaar flink wat stof doen opwaaien met mijn uitspraak over 15 november aanstaande. De term "geen enkele" is wellicht te sterk gekozen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, die de regel bevestigen. Maar zoals bat beaamt, "Al jarenlang word deze regel gehanteerd". De meeste leasemaatschappijen doen in ieder geval de laatste maand van het jaar geen afleveringen meer. Wellicht ING wel, na de miljardeninjectie van Woutertje.
Als privépersoon zou ik ook niet een nieuwe auto bestellen en deze in december laten afleveren. Een paar weken later is ie al "een jaar" oud.

MaKo

Lid
Hee Sander,

Ik lees dat je toch nog een Octavia hebt besteld en wel het nieuwe model! Toch nog gefeliciteerd!! Qua opties ed ook nog een beetje vergelijkbaar?

Gr,
Marcel

Ben ik ook zeer benieuwd naar.
Weet iemand of het ook geld voor leaseplan?
En wat betreft de leaseprijs en de bpm verlaging. Kan iemand hier een uitspraak over doen?

Yep....heb uiteindelijk toch de nieuwe maar besteld. Met de dealer overeengekomen dat de specificaties zo goed als hetzelfde zijn (details kunnen iets verschillen). En tegen een gunstige prijs...:-) Dus vanaf begin januari rij ik (als het goed haha) de nieuwe octavia elegance 1.8 TSI met vrijwel alles erop en eran (behalve dan leerpakket). En nu maar hopen dat de auto ook daadwerkelijk begin januari geleverd wordt....

Bovenaan Onderaan