Besteld: Superb Combi 1.6 Greenline ABT tuning Candy White

Snor

Lid
Na 2 jaar en 100.000 km in mijn huidige auto (zie handtekening en albums) is er een nieuwe auto voor mij besteld.

Skoda Superb 1.6 Tdi comfort business line (greenline)
18" Luxon lichtmetaal
Niveauregeling achteras
ABT chiptuning
Trekhaak
Sunset
Mobridge

Mijn huidige leaseauto moest ik nog 24 maanden uitdienen maar de dealer heeft aangeboden om een nieuw leasecontract aan te gaan met de bijbehorende nieuwe auto! Super! Nu in plaats van 25% naar 20% bijtelling. Scheelt toch een paar tientjes in de maand.
 

andrehj

Forumguru
Wat voor niveauregeling komt daar op? Want af-fabriek is er niets leverbaar...
Ik ben nog steeds op zoek naar een soort load-adjuster schokdempers, zoals je die vroeger voor de grote Volvo 740 had, maar zoiets is voor een Superb nergens te vinden.
 

Dirkmk1

Senior Member
Wat voor niveauregeling komt daar op? Want af-fabriek is er niets leverbaar...
Ik ben nog steeds op zoek naar een soort load-adjuster schokdempers, zoals je die vroeger voor de grote Volvo 740 had, maar zoiets is voor een Superb nergens te vinden.

Neem eens contact op met: http://www.carsupport.nl/ ik heb daar na inbouw lpg in mijn Volvo op maat verlaagde en aangepaste veren laten maken! Voor intraxveren en achter carsupportveren echt geen klachten meer met doorzakken in extreem inveren.
 

Snor

Lid
Tuning van Greenline-modellen

Wil je je Greenline na aankoop voorzien van meer vermogen? Škoda kan voor de meeste turbo-motoren de tuning voor je verzorgen. Je profiteert van het vakmanschap van ABT Tuning. De voordelen:

Behoud van fabrieksgarantie
Meer vermogen, betere prestaties
Motortuning wordt autospecifiek ontwikkeld op basis van het motormanagement

ABT Tuning is de enige officieel goedgekeurde motortuning voor Škoda in Nederland. Vraag je Škoda -dealer om meer informatie.

Zie website van Skoda.
 

andrehj

Forumguru
Neem eens contact op met: http://www.carsupport.nl/ ik heb daar na inbouw lpg in mijn Volvo op maat verlaagde en aangepaste veren laten maken! Voor intraxveren en achter carsupportveren echt geen klachten meer met doorzakken in extreem inveren.
Ja, maar die leveren alleen hulpveren voor een S2C. Die kun je overal wel krijgen. Ik ben op zoek naar niveauregeling, en dat is toch heel wat anders.
 

andrehj

Forumguru
Niveauregeling staat in de folder van de dealer in Hengelo (OV).
Ik zal die dealer morgen wel eens bellen, eens kijken welk systeem zij bedoelen. Weet je toevallig wel een prijs van deze optie of kun je misschien een scan van die pagina uit hun folder hier posten?
 

Snor

Lid
Ze plaatsen een balg in de veerpoten. Deze kun je oppompen met het bijgeleverde 12v pompje. Het is dus zeker geen super geavanceerd systeem maar het schijnt te voldoen als je een zware lading of een caravan hebt. Op mijn huidige Superb heb ik hulpveren, de auto gaat staat daardoor aan de achterkant wat hoger op zijn poten. Ik heb ook het gevoel dat het iets stugger is, onbeladen. De balgen en pompje kosten dacht ik rond de € 275,-
 

Bakkertje

Forumguru
Alle waarden voor Co2 uitstoot blijven hetzelfde... Zie de website van ABT 130g/KM.

130 g/ km is gewoon 25% bijtelling betalen, 116 g/km is de magische grens waaraan de Greenline voldoet. De dealer vertelde mij dat er geen garantie gegeven kan worden op behoud van je bijtelling. En let erop dat het aangemerkt wordt in je papieren. Dus een controle wordt dan ineens wel heel makkelijk. Zover ik weet is de huidige regelgeving zo dat je dan een naheffing gaat krijgen.
 
130 g/ km is gewoon 25% bijtelling betalen, 116 g/km is de magische grens waaraan de Greenline voldoet. De dealer vertelde mij dat er geen garantie gegeven kan worden op behoud van je bijtelling. En let erop dat het aangemerkt wordt in je papieren. Dus een controle wordt dan ineens wel heel makkelijk. Zover ik weet is de huidige regelgeving zo dat je dan een naheffing gaat krijgen.

Mijn lease maatschappij gaf hetzelfde aan, dat tuning betekende dat de auto buiten de 20% categorie zou vallen.
 

___JC___

Forumguru
Lijkt mij ook logisch dat de 20% niet gehaald gaat worden met tuning. En als de leasemaatschappij weet dat ie gechipt is en dus weet dat de 20% niet meer van toepassing is kan de werkgever niet anders dan gewoon 25% bijtellen lijkt me. Ben benieuwd hoe jouw dealer dit richting jou gemeld heeft Snor.
 

___JC___

Forumguru
Snor druk zn eigen nickname schijnbaar :). Maar ff, serieus ik ben wel benieuwd hoe dit zit. Stel dat je de greenline kan chippen binnen de marges van 20%, dat willen de greenline rijders hier wel weten neem ik aan.
 

Bakkertje

Forumguru
@JC: Dat is inderdaad erg interessant en als Greenline rijder is die vraag ook ter tafel gekomen bij het bestellen van m'n S2.
De dealers gaf aan hier geen garantie op geven, het wordt aangetekend in de papieren van de auto (anders kan de ABT software per abuis bij een onderhoudsbeurt overschreven worden). Die aantekening heeft mij ervan weerhouden om het te doen. Dat is immers nogal makkelijk te controleren en ik wil geen naheffing van 5% over de maanden dat je de auto rijdt + boete. En ABT chippen a 1549 euro en het risico lopen dat je de tuning kwijtraakt als een monteur even niet oplet lijkt mij ook niet echt een optie. Daarnaast zullen de leasemaatschappijen er niet om staan te juichen / weten de werkgevers niet wat ze ermee moeten.

Als het simpel was en binnen de regels was de mijne nu voorzien van ABT software :winkie:

De meest voor de hand liggende methode is nog chippen achteraf op eigen kosten door een tuner als JD (die het volgens mij nog niet kan?). Als je software dan overschreven wordt kun je gewoon terug naar de tuner.
 

___JC___

Forumguru
De meest voor de hand liggende methode is nog chippen achteraf op eigen kosten door een tuner als JD (die het volgens mij nog niet kan?). Als je software dan overschreven wordt kun je gewoon terug naar de tuner.

Ja die is zeker voor de hand liggend. Maar dat zou ik natuurlijk zelf nooit doen. :winkie:
 
Bovenaan Onderaan