Besteld: Skoda Superb Combi L&K 2.0TSI 4x4 DSG

Stevo

Lid
Dag allemaal,

Ik ben Steve en woon in België.
Begin deze week heb ik m'n handtekening geplaatst onder de bestelbon van een nieuwe Skoda Superb.

Initieel had ik voor de 1.8TSI gekozen maar ik heb me laten verleiden tot de 2.0TSI 280pk. Je leeft maar 1 keer he. :D

Hieronder zie je hoe ik 'em geconfigureerd heb:

Superb 3 Combi L&K 2.0TSI 280pk DSG 4x4
- Business Grey
- Bruin leder/Grijze dakhemel (zonde dat het niet in het zwart bestaat)

Uitrusting:

- L&K versie: daar staat al erg veel standaar op, en deze heb ik uitgebreid met volgende opties:
- 19" Phoenix
- Trekhaak
- Geventileerde zetels
- Afdekzeil met opbergplaat in koffer
- 3-spakig lederen stuur met peddels
- Tijdelijk reservewiel
- Isofix voorzetel

Kort gezegd: TV tuner, Skizak door kofferluik en bijverwarming op afstand zijn zowat de opties ik niet heb. Voor de rest is 'ie wel goed uitgerust.

De levering is voorzien voor december 2016. :banghead:
Hopelijk wordt dat toch wat vroeger. Maar ik kijk er wel naar uit! :cheer:
 

RefleCs

Forumguru
Mooie configuratie. En een zwarte dakhemel komt eraan, althans als we de foto's van de Sportline mogen geloven die in op de autosalon van Genève staat.
 

Stevo

Lid
Bedankt RefleCs.

Heb je een idee wanneer die Sportline configureerbaar wordt in België. Want ik vrees eerlijk gezegd dat ik geen aanpassingen meer ga kunnen doen tegen dat de Sportline in België beschikbaar is.
 

Stevo

Lid
Ja dat heb ik gelezen maar ik wou voor eind februari besteld hebben daar ik dan nog van de salonkortingen kon genieten + interessante financieringsvoorwaarden.

Nu, het vrouwtje wou absoluut geen shadowline, dus wel met het chroom rond de ramen. En als ik me niet vergis wordt dat standaard zwart bij de Sportline.

Dakhemel, sportstoelen en sportstuur zijn de zaken waar ik de Sportline echt voor apprecieer.
 

Stevo

Lid
Alles gaat ja. :D
Maar tegen welke prijs? Stoelen ed als accessoire apart kopen is vaak niet goedkoop me dunkt.

Wat de Sportline betreft las ik dit op de Duitse website: Voraussichtlich ab Sommer 2016 in Deutschland bestellbar.
 

RefleCs

Forumguru
Ach ja je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Hoe dan ook heb je uitzicht op een hele mooie wagen waar je vast veel plezier van gaat beleven :)
 

Stevo

Lid
Feit. En de wagen wordt een echte familiewagen dus ik hoop me daarnaast nog een ander leuk speelgoed te kunnen kopen binnen dit en afzienbare tijd.

Maar alles op zijn tijd, ik kan niet én bakstenen én een S3 én nog iets anders willen tegelijkertijd. ;)
 
@Stevo gefeliciteerd met de aankoop.
Ik heb een soortgelijke bestelling gedaan begin dit jaar.
De levertijd in Nederland en België lopen nogal uit één.
4-5 maanden vs 8-9 maanden.

Ik heb de dealer per email laten bevestigen dat de verwachte levering rond week 15 is
Als ik jouw planning lees dan lijkt het eerder op week 51!

Het zou ook nog kunnen dat het verwachtingsmanagement in België beter is dan in Nederland.

Gevoelsmatig kan het bij jou alleen maar meevallen!
 

Stevo

Lid
Bedankt Superb zonder parkeerhulp. :)

Ook proficiat met jouw bestelling!
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik de levertermijn zag ik even achterover viel.

Wat een verschil tussen Nederland en België zeg, echt opmerkelijk.
Mijn dealer meldde me wel dat de prognoses nogal negatief ingeschat worden door Skoda zelf en dat er veel wagens vroeger afgeleverd worden. Behalve de L&K's, die blijven achterop huppelen.

Ik heb een contactpersoon bij d'Ieteren, de invoerder van alles wat VAG betreft in België. Dus ik hoop dat het wat vervroegt zal worden maar ik vrees er wat voor eerlijk gezegd.
 

Antera

Donateur
Van harte gefeliciteerd met de aankoop. Lekker compleet ben benieuwd. Helaas idd wel heel lang wachten 10 maanden
 

Stevo

Lid
Bedankt heren. Het is inderdaad onnoemelijk lang wachten. Als er nieuws is horen jullie dat snel hier. :)
 

Bart81

Forumguru
@Stevo mooie samenstelling!

Soortgelijke wagen in bestelling zie conversatie...
Wel curieus welke korting jij gekregen hebt!!:tegek:
 

kansberg

Forumguru
Gefeliciteerd met je 'dikke' SIIIC L&K! Dat moet wel fantastisch rijden met DGS, 4X4 en 280 pk. Ben op een gezonde manier jaloers :bloos:.
 
Bovenaan Onderaan