Besteld: Octavia

kriebel

Nieuw lid
Hallo, ik ben een nieuw lid en dit is mijn eerste post.

Ik rijdt momenteel in een geleasde Skoda Octavia Elegance 2.0tdi (sinds 2005 en heb zo'n 2 weken geleden weer de Octavia Elegance (HB) besteld.
Het is nog steeds qua prijs/kwaliteit voor mij de meest aantrekkelijke zakelijke EN gezinsauto.
De huidige Octavia is nog steeds een genot om in te rijden, ook na bijna 140.000 op de teller.

En hier mag ik per 1/9 in gaan rijden, als hij dan tenminste geleverd is natuurlijk.

Skoda Octavia (5-deurs) 2.0tdi elegance businessline, 6 versnellingen

Opties en accessoires
Rokers pakket Optie af fabriek (tsja)
Anthracite grey metallic Optie af fabriek
Bekleding: Dynamic Silver
Alarm met interieursensor, extra sirene en hellingshoekdetectie Optie af (verplicht door de leasemaatschappij vanwege het Columbus naviagatiesysteem. Al begrijp ik uit andere postings dat zelfs dit geen garantie biedt)

Ik heb overigens nog gekeken naar de Superb, maar de 170Pk versie werd wel heel erg duur en de 140pk versie was me net niet pittig genoeg.

Het Elegance businessline pakket is het echt enorm uitgebreid qua inhoud.
Vooral de navigatie en telefoonondersteuning in de nieuwe Octavia zijn zaken waar ik naar uitkijk, vooral ook omdat mijn trouwe TomTom PDA recentelijk de geest heeft gegeven.

Nu alleen nog even wachten :)
 

Blacky

Forumguru
Alvast gefelicteerd met je bestelling. Ziet er goed uit. Bij de Superb wel eens gedacht aan tuning? JD bijvoorbeeld. Er zijn meerdere op het forum die hun auto hebben getund.
 

kriebel

Nieuw lid
Jawel, maar gezien de verplichte leaseconstructie (1 specifiek leasebedrijf en 1 specifieke dealer voor alle VAG merk bestellingen) is dit geen optie, omdat de desbetreffende dealer er niet aan wil.

Ook voor de bestelde Octavia heb ik gevraagd of tunen mogelijk was, het antwoord was een kort maar krachtig nee. Gelukkig is de 140 pk in 2.0tdi in principe fijn genoeg.

Jammer overigens dat de RS zo duur is in de lease, dat lijkt me een fantastische auto
 

Aiii

Lid
Een dealer moet en kan toch altijd de tuning van ABT aanbieden? Dacht dat onderdeel was van het aanbod van de VAG merken en niet iets dealerspecifieks?

-Geweldige kleur overigens!- :D
 

kriebel

Nieuw lid
Ik ben ook niet nog erg diep gaan graven wat betreft de chiptuning, dus er zullen wel andere opties zijn
Dit is wat de leasemaatschappij er letterlijk over zei:

Chiptuning is helaas niet mogelijk daar de dealer dit niet accepteert vanwege de TKV afspraken.



Ik zal eens bij wat collega's informeren hoe die het hebben aangepakt, omdat ik weet dat bij een aantal dit wel degelijk gebeurd is.


En tsja die kleur, ik was dat sahara beige van de huidige Octavia wel een beetje zat :grin:
 

cvegreen

Forumguru
Jij hebt daar wel een heel complete wagen kunnen kiezen . Als je al eens over 140 pk beschikt in de octavia , in de overvolle wegen van Nederland heb je mijn inziens met 50 pk meer als genoeg. Wij zijn een paar weken geleden naar medemblik geweest en we hebben er maar liefst 7 uur over gedaan , voor een traject van een goeie 300 km . Maar een wagen met ruim vermogen is wel leuk natuurlijk .
Ik moet wel foei zeggen , roken in een wagen . Hoe kom je er bij !!!
Ze zouden al diegenen die roken in de wagen , voor hij verkocht word verplicht worden om hun troep op te kuisen. Je zou verbaasd staan van hoeveel smerige troep ervanaf komt . Zonder dan nog maar van de stank te praten die je er nooit meer uit krijgt.
Ik heb 2 jaar lang wagens gepoetst voor ze in de verkoop gingen , ik weet waarover ik praat .
 

kriebel

Nieuw lid
Ik ben een roker, dat is helaas nog steeds het geval. Echter in mijn huidige Octavia heb ik nog nooit het asbakje gebruikt voor sigaretten. Wel heel af en toe in bijvoorbeeld lang stilstaande files snel een sigaret gerookt met het raam helemaal open.

Ik heb 2 kleintjes die bijna dagelijks in de auto zitten en daarom rook ik ook niet in de auto (mijn pa, andere generatie, rookte wel in de auto met ons er bij en ik weet nog hoe vies dat was).

De asbak wil ik eigenlijk ook alleen maar voor de snoeppappiertjes en ander klein afval. Lang verhaal, maar wel even leuk om te vertellen.

Hard rijden in Nederland is inderdaad niet (vaak) mogelijk. Wel een tijdje dagelijks van Amsterdam naar Enkhuizen moeten rijden en dan nodigt zo'n lege A7 wel uit. Gelukkig geen bonnen ontvangen...

Ik vind het extra vermogen voornamelijk fijn om in iedere verkeersituatie toch de wetenschap te hebben dat de auto goed optrekt, ook van 80 naar 120, wat zeker fijn is met inhaalacties bijvoorbeeld.
 

cvegreen

Forumguru
Ik ben blij te lezen dat je zo weinig mogelijk rookt in je wagen en dat het rokerspak eigenlijk genomen is waarvoor ik het ook zou nemen , voor de asbak als gesloten opbergvakje voor kleingeld of zo in te stoppen. :)
Er zijn nu nog veel mensen hoor die roken gelijk een ketter in hun wagen . Ik begrijp daar geen snars van , het is zo'n kleine ruimte . Dan zit je toch zo bevangen van de rook in je auto.
Ik begrijp het wel hoor van je pk's . Als je het je kan permiteren , waarom zou je het laten , het is zo leuk als je een hoop pk's onder je kap hebt zitten.
 
Bovenaan Onderaan