Besteld: Octavia combi Elegance Business

Robbie

Lid
Vorige week mail van de ING car lease, Ik mag een nieuwe auto gaan bestellen :laugh:
Op het moment hebben we een Fabia uit 2001, A3 sportback uit 2006 en een overbruggings lease auto, de C4 van Citroën.
Met de overbruggings auto heb ik er voor gekozen om er geen privé mee te rijden (met de nieuwe lease auto ga ik wel prive rijden), de C4 vind ik echt een ramp. Dit is natuurlijk maar persoonlijk, ik spreek mensen die zweren bij een C4.
Maar goed, omdat we met de fabia (5 jaar in ons bezit) en de A3 sportback (2,5 jaar in ons bezit) al heel veel plezier hebben gehad, zweer ik bij een auto uit het VAG concern.
Ik vind ze niet alleen beter rijden, maar het oogt ook allemaal net wat beter..

Mijn wenslijstje was hierdoor al aardig gekrompen. Toch ben ik stiekem nog even uitgeweken naar de Megané estate en de Focus wagon.
Ook gezien het budget was het volgende lijstje hetgeen waar ik mee begon:

Golf variant
Octavia combi
Focus wagon
Megané estate

Na een proefrit viel de Megané al af (ik had het eigenlijk al wel kunnen weten)
Na wat vergelijkingen vielen de Golf en Focus ook al af (ik vind ze persoonlijk veel te duur voor wat je krijgt)
Maar nu bleek dat ons bedrijf speciale afspraken heeft met de Ford waardoor de Focus toch weer terug op het lijstje kwam.
Dus bleven de Focus en Octavia over. Ik vond de keuze erg moeilijk, dus toch nog maar een keer langs de dealers om er nog even proef te zitten.
Ik vond bij de Ford het dashboard erg druk en heel veel plastic (ik vond het er een beetje goedkoop uitzien). Na het bezoek aan de Ford gelijk maar even langs de Skoda geweest en ingestapt in een Octavia... en toen wist ik het!
De Octavia vind ik veel deftiger ogen zowel het interieur als exterieur. Vele mensen (niet allemaal) adviseerde mij de Ford omdat deze er jeugdiger uit ziet en ik 29 jaar oud ben waardoor ik nog een sportievere auto zou moeten rijden.... Deels had men natuurlijk gelijk... 29 jaar jong is natuurlijk nog een jeugdige leeftijd!!
Maar aangezien ik de Skoda hoger heb staan dan de Ford en meer waarde hecht aan het deftige van de Octavia tegenover het sportieve van de Focus is het de Octavia geworden en wel de Octavia 1.6 TDI greentech 77kW Elegance Business Line combi in de kleur Black Magic Mica, sunset ramen en het connect pakket.
Toch was voor mij de elektronica in de Ford wel een groot pluspunt (automatisch inparkeren en de vele andere hulpjes)

Gezien de levertijden die ik hier op het forum lees zal ik nog wel even moeten wachten, ondanks dat ik het niet kan :grin:
 

Maka

Lid
Ik ben 25 en rij nagenoeg de door jou bestelde auto... ;)

Succes met het wachten... Ik heb de mijne (zie sig.) nu 3 weken na 24 weken gewacht te hebben....
 

Skodadude

Actief lid
Vele mensen (niet allemaal) adviseerde mij de Ford omdat deze er jeugdiger uit ziet en ik 29 jaar oud ben waardoor ik nog een sportievere auto zou moeten rijden.... Deels had men natuurlijk gelijk... 29 jaar jong is natuurlijk nog een jeugdige leeftijd!! :grin:

Deel je mening over het hoge Tupperware gehalte van de Focus.
Octavia straalt veel meer luxe en comfort uit.
Ben 43 jaar oud maar voel me nog jong, en dat ligt niet aan de keuze van mijn auto.
 

Stevens

Nieuw lid
Deel je mening over het hoge Tupperware gehalte van de Focus.
Octavia straalt veel meer luxe en comfort uit.
Ben 43 jaar oud maar voel me nog jong, en dat ligt niet aan de keuze van mijn auto.

Doe jullie zelf een groot plezier en koop nooit Ford. Ik had hiervoor een Ford en ik ben zo blij dat ik van die rommel verlost ben. Wagen reeds op zich goed, wegligging was goed, motor OK, maar ik heb met vanalles problemen gekend...Nu rijd ik al 12.000kms in een skoda superb en ik ben zeer tevreden tot nu toe. Bij mijn Ford had ik nu al 2 keer in de garage gestaan...dus skoda is steeds de betere keuze!!
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb zelf een jaar of 7 een tweedehands Ford (Mondeo) gereden, nooit een serieus probleem mee gehad, ik kwam alleen in de garage voor de beurten. M'n vader rijdt al zo'n 15 jaar Ford (Fiesta), een keer een serieus probleem gehad, hij was niet zo blij met z'n versnellingsbak, die is onder garantie zonder zeuren of aandringen vervangen. Verder komt hij ook alleen in de garage voor z'n reguliere beurten. Wat betreft het uiterlijk van de Ford, als ze met een nieuw model komen heb ik wel vaak iets van "wow, die is gaaf", maar als ik ze na een paar maanden regelmatig zie vind ik het al heel snel toch weer tegenvallen. Bij Skoda en andere VAG auto's is het meer andersom, een nieuw model vind ik vaak wat saai, maar ik ga ze daarna steeds mooier vinden (en niet alleen omdat ik er nu zelf een rijd). Skoda interieurs stralen wat mij betreft veel meer luxe uit, de huidige Ford interieurs zijn me te druk. Ik heb die huidige Fiesta van m'n vader een weekje geleend tussen het inleveren van m'n leasebak en de aflevering van m'n huidige Skoda, en het reed prima.
 

Robbie

Lid
Ik ben het volledig met je eens CharlesTucker.
Ik ben van mening dat dit te maken heeft met het tijdloze mooie design van de VAG auto's.
Ford heeft een wat uitbundiger design, maar op de een of andere manier ben ik daardoor ook wel sneller uitgekeken.
En op al dat plastic ben ik natuurlijk ook wel snel uitgekeken.

Een collega van me rijd ook een focus (vorig model) en heeft er in 4 jaar tijd ook nog geen problemen mee gehad. Ook mijn ouders hebben vroeger een focus gehad zonder problemen. Ik denk dus dat de Ford ook zeker geen slecht auto's zijn.
De keuze was daarom ook niet heel gemakkelijk.
 

Cordoba

Forumguru
Robbie succes met wachten, maar in je oorspronkelijke lijstje valt het mij op dat er geen model van de andere VAG-poot bij staat. Ik denk daarbij aan de Exeo ST, Altea of Altea XL.
 

Robbie

Lid
Dat klopt ja, goed opgevallen ;)

Deze stonden niet op mijn lijstje omdat deze niet alleen zeer ongunstig in de lease zijn (gemiddeld genomen zo een € 50,- per maand hoger leasebedrag ten opzichte van een Octavia) maar ook geen 20% diesel hebben. Tevens heeft de Octavia meer ruimte en vind ik de Octavia mooier dan de Exeo ST.

Vandaar dat ze niet in het lijstje staan:winkie:
 

Robbie

Lid
Yes.... inmiddels is de order goedgekeurd door werkgever, LM en dealer. Verwachte levertijd volgens de ING Fleet van 20-01-12 lijkt me iets te rooskleurig, het zal wel ergens in Maart worden....:(
 

Stevens

Nieuw lid
Het kan ook zo meer ineens snel gaan. In sommige reacties op het forum lees ik de laatste tijd levertijden van 6-10 weken dus wie weet is die 20/01 wel juist.
Veel succes ermee!
 

Robbie

Lid
Zojuist contact gehad met de dealer... productie in week 2, levering waarschijnlijk week 4.
Nou, dit valt me alles mee :grin:
Bij de bestelling stond wel bij verwachte leverdatum 20 jan. maar ik ging uit van Maart (na alle berichten gelezen te hebben)
In mijn geval is dit dus een levertijd van 9 weken. Ik vind dit zeer netjes!

Toch blijf ik het vreemd vinden dat de een meer dan 20 weken moet wachten en de ander +/- 8 weken.....
 

Sparkie

Forumguru
Da's wel heel snel. Mijn bestelling is op 9 november de deur uitgegaan richting Pon. Ik heb gisteren de bevestiging gekregen dat de auto voor productie gepland staat in week 3. Ervan uitgaande dat men nog wel 2 weekjes nodig heeft om de lak te laten drogen, de auto naar Nederland te halen en hem door de dealer piekfijn in orde te laten maken kan ik hem begin februari ophalen.

Ik moet alleen de LM en werkgever overtuigen om hem eerder te mogen rijden, omdat het huidige contract afloopt op 26 maart:ahum:
 
Ik heb paar dagen geleden een skoda o2 buss. elegance 1.2 tsi met DSG besteld. Levering is volgens dealer naar verwachting rond april - mei 2012 :1884:
dit komt door de DSG. Bij een handgeschakelde versie is de levering rond midden februari.
 
Klopt helemaal...dealer kon mij ook vertellen dat DSG op dit moment lange (soms extreem lange) levertijden heeft. Mijn handgeschakelde oktober besteld en conform planning week 1 productie...dus hoop week 3 te kunnen genieten.
 

Robbie

Lid
Zo afgelopen vrijdag de auto kunnen ophalen!
Ik wist natuurlijk al dat het een geweldige auto was, maar nu ik hem heb vind ik hem nog geweldiger :cool:
Ook de Xenon met AFS is echt super, dit had ik niet verwacht.

Nu heb ik enkel een vraagje betreffende de CH en LH:
Soms gaat de LH/CH niet aan. Dit terwijl het in zo een geval voor de lichtsensor van de auto wel donker genoeg is om tijdens het rijden de dimlichten te ontsteken.
In het boekje staat dat de CH en LH alleen werkt als de lichtintensiteit lager is dan de ingestelde waarde van de lichtsensor, maar aangezien tijdens het rijden de verlichting automatisch aanstaat is dit dus wel het geval.
Ik vind het daarom ook vreemd dat de LH en CH het soms niet doet....

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Bovenaan Onderaan