Besteld Octavia Combi 1.6TDI Business Elegance uitvoering!!

chrizz80

Nieuw lid
Goedemiddag allemaal,

Vol trots wil ik hier melden dat ik per 04-01-10 de trotse bezitter zal worden van het volgende:

Skoda Octavia
1.6 TDI
Elegance Business line uitvoering
Anthracite Grey Metallic

Deze uitvoering is echt al heel uitgebreid maar als extraatjes heb ik er stoelverwarming in laten zetten en een afneembare trekhaak.

Nog een paar maandjes wachten helaas voordat ik er iedere dag mee mag rijden
 

Wasmachineman

Forumguru
Nou Chrizz80, klinkt goed. Wat voor auto rijd je nu nog ?
Geen greenline overwogen ?
Ik denk misschien een greenline te leasen over 1 jaar.
 
Ik heb deze week mijn Greenline opgehaald en een paar kilometers gereden. Over de auto ben ik dik tevreden, is lekker compleet en de motor loopt goed. Ik merk er niks van dat de motor "maar" een 1.6 tdi is.
Ik heb tot nu toe zeker geen spijt van mijn keuze. De extra opties die een elegance heeft is in mijn ogen alleen maar speelgoed. Bijvoorbeeld de parkeersensoren aan de voorkant, net alsof je dan niet meer zelf hoeft te kijken als je aan het inparkeren bent.
Climatic airco werkt ook gewoon goed.
Kortom, ik kan deze auto dus iedereen aanraden.
 
Mijn auto is zwart, met zwarte dakrailings, standaard velgen (15"), Sunset en trekhaak met zwarte dop.
't Is dat het een leaseauto is anders had ik hem misschien ook nog met zwart geld betaald.
Op dit moment mis ik nog niks. Ik hoop dat ik binnenkort de Freebees ga missen omdat de auto zo zuinig is.

Maar zoals ik al schreef, een erg complete auto, zeker voor dat geld.
 

Wasmachineman

Forumguru
Mijn auto is zwart, met zwarte dakrailings, standaard velgen (15"), Sunset en trekhaak met zwarte dop.
't Is dat het een leaseauto is anders had ik hem misschien ook nog met zwart geld betaald.
Op dit moment mis ik nog niks. Ik hoop dat ik binnenkort de Freebees ga missen omdat de auto zo zuinig is.

Maar zoals ik al schreef, een erg complete auto, zeker voor dat geld.

Freebees gaan bij mij ook erg snel, lever ze vaak in de bij de Kijkshop.
Goed te horen dat de greenline zo bevalt.
Vooral het verschil in bijtelling bevalt mij wel, scheelt ongeveer 70 Euro netto per maand.
Mijn huidige is nu zwart dus denk dat ik de volgende afgestompt zilver doe of toch zwart, kijken wie het opvalt.....
Wit dacht ik ook nog aan maar dat zal wel een bevlieging zijn alhoewel ik dit nu schrijf er toch wel wat voor voel, wit met zwarte accenten.
we zien wel, ik moet nog wat kilomterers.
 

cvegreen

Forumguru
Van harte gefeliciteerd met je aankoop. Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven.
Mooi dat je er een hele hoop optie's opzitten hebt, maakt het nog leuker natuurlijk .
 

hemi24

Forumguru
Chrizz80, veel succes alvast met je nieuwe pronkstuk, hopelijk houd je het een beetje uit met dat lange wachten!!!

Ik beleef dagelijks veel plezier aan dezelfde uitvoering!!! Gaat je absoluut wel bevallen.
 

chrizz80

Nieuw lid
hallo,

nou ik vond parkeersensoren wel erg handig aan de voorkant, verdere de grotere velg en het aircosysteem beviel me beter en de navigatie wilde ik graag de columbus dus vandaar de keuze voor de elegance ipv de greenline
 

chrizz80

Nieuw lid
goedemiddag

ja dankjewel heb lang getwijfeld voor welke auto ik zou gaan maar uiteindelijk beviel deze me gewoon echt het beste.
Ja wachten is wel minder maar dat komt op mijn werk willen ze hem per 1januari pas op de balans hebben, kopen hem namelijk zelf en gaan hem niet leasen. Zodat ik zelf kan bepalen wanneer winterbanden,wanneer een beurt, wanneer inruilen etc.

groetjes

ps hoe is de columbus navigatie in dagelijks gebruik? wat staat er standaard in ?


Chrizz80, veel succes alvast met je nieuwe pronkstuk, hopelijk houd je het een beetje uit met dat lange wachten!!!

Ik beleef dagelijks veel plezier aan dezelfde uitvoering!!! Gaat je absoluut wel bevallen.
 

Bakkertje

Forumguru
ps hoe is de columbus navigatie in dagelijks gebruik? wat staat er standaard in ?

De columbus is een fantastisch apparaat en werkt echt heel mooi / goed. Er zijn meer mensen die dat vinden en sommigen vinden het nodig om de columbus te "lenen". Ik kan je (uit ervaring) melden dat dit ook bijna met 100% zekerheid gaat gebeuren tenzij je maatregelen treft. Dus ik zou op je lijstje ook zeker een alarm toevoegen en aan de dealer vragen om alle mogelijke manieren toe te passen om hem goed vast te zetten, dus kenteken etsen, stickers op de ramen en speciale vertragende schroeven..

Sterkte verder met het wachten!
 

hemi24

Forumguru
Als je een tijdje met een Columbus rond hebt gereden, ga je 'm steeds meer waarderen... Een snel rekenend systeem, met allerlei leuke instel- en weergavemogelijkheden.

Wat ik zelf erg handig vind is de splitscreen weergave met op het hoofdscherm de route in 3D op automatishce zoom, met daarbij het deelscherm met het overzicht van de gehele route, zodat je kunt zien welke route je neemt en waar de files en overige tmc meldingen zich bevinden.

Files, opstoppingen, ongevallen, etc. worden als grijze pictogrammen op de plaatsen aagegeven, tenzij op de route dan zijn ze ingekleurd. Zo zie je in één oogopslag wat je nog allemaal te wachten staat.

In mijn vorige O2 had ik af fabriek het Cruise (monochroom pijlnavigatie) wat ik later heb vervangen door het Nexus-systeem (kleuren kaartnavigatie).
Dan is de Columbus toch echt een hele sprong voorwaarts!
 
Bovenaan Onderaan