Besteld: Octavia Combi 1.2 TSI DSG Elegance Businessline (ABT tuning)

leon84

Nieuw lid
Vandaag is eindelijk de order binnengekomen van de leasemaatschappij bij mijn dealer voor de Octavia Combi 1.2 TSI DSG Elegance Businessline.

Kleur: Black Magic Mica
Interieur: Onyx

- ABT Tuning
- Sunset
- 17" Pallas
- MDI
- Bluetooth telefoonvoorbereiding

Verwachte levering: tweede week juli :smiley29:
 

Falcon

Donateur
Mooie auto!

Wow.. wat een levertijd.. laat even weten wanneer je hem hebt ontvangen.. alstjeblieft!
 

Frankskoda

Nieuw lid
momenteel heb ik hem eindelijk!
mijn prachtige octavia hachback 1.2 TSI elegance businesline in de kleur Rosso Brunello.
hij is 29 september 2010 besteld en 24 maart j.l. afgeleverd! (25 weken)
toen hij bij Pon binnenkwam is ie na 2 dagen op transport gegaan naar de dealer en binnen 5 werkdagen rijklaar gemaakt (incl. trekhaak), dit is supersnel.
Maar al de wachttijd-ellende ben ik vergeten, wat een super auto is dit weer. (voorheen 4,5 jaar een octavia combi 1.9TDI gereden, ook een fijne auto).
 

leon84

Nieuw lid
Op de site van de lease maatschappij stond nog altijd de verwachte levering op 14 juli. Net toch maar even een belletje naar m'n dealer:
"Deze week wordt uw auto geproduceerd meneer." "....dag of 14 later bij ons binnen...."

Ja dat zijn de betere berichten. Al met al verwacht ik begin juni rond te kunnen rijden in m'n nieuwe auto.
 

leon84

Nieuw lid
Inmiddels staat de afspraak op vrijdag 10 juni voor de aflevering van m'n auto. :)

Het enige nadeel is dat de DSG nog niet voorzien kan worden van de ABT tuning. Dit kan pas vanaf augustus.
Aan de andere kant heb ik op deze manier wel mooi de mogelijkheid om helemaal te wennen aan de 1.2 om vervolgens het verschil beter te merken nadat de auto getuned is.
 

NS112

Nieuw lid
Leon84 gefel met je nieuwe auto. ben erg benieuwd naar jouw ervaring ik heb Octavia Combi 1.2 TSI Handmatige schakelbak. Ik ben namelijk ook aan het tobben of ik mijn auto moet laten Tunen door ABT of door JD.
 

jemo

Lid
al getuned?

Inmiddels staat de afspraak op vrijdag 10 juni voor de aflevering van m'n auto. :)

Het enige nadeel is dat de DSG nog niet voorzien kan worden van de ABT tuning. Dit kan pas vanaf augustus.
Aan de andere kant heb ik op deze manier wel mooi de mogelijkheid om helemaal te wennen aan de 1.2 om vervolgens het verschil beter te merken nadat de auto getuned is.

Leon, weet je al iets meer over de tuning. Volgens mij heb jij, gezien je leverdatum, ook software versie 8020. Deze was tot voor kort nog (of misschien nog steeds) niet te tunen. Wellicht nu wel??
 

arjenS

Nieuw lid
Leon, weet je al iets meer over de tuning. Volgens mij heb jij, gezien je leverdatum, ook software versie 8020. Deze was tot voor kort nog (of misschien nog steeds) niet te tunen. Wellicht nu wel??

Ik heb vorige week een 1.2 TSI DSG besteld met ABT tuning, levering half januari. Van de dealer niet gehoord dat het (nog) niet zou kunnen.
ABT geeft op hun site ook gewoon aan dat het kan.

http://www.abt-sportsline.de/tuning...9_131_6/produkt/ABT-Leistungssteigerung-5205/
http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/1Z0_112_140_CBZB_DSG_D.pdf
 

leon84

Nieuw lid
Ja het is eindelijk zo ver! M'n auto net afgeleverd bij de dealer om 'm te laten tunen.
Heeft al met al heel wat tijd gekost om eerst uit te (laten) zoeken welk type ik heb.
Vervolgens is er door m'n dealer bij Abt een tuningset besteld in de vorm van een extra ECU (Engine Control Unit) die als bypass aangesloten zou worden.
Deze set is vervolgens opgestuurd naar Pon in Leusden (Nederlandse importeur van o.a. Skoda) waar de tuningsoftware ingeladen zou worden.
Ja je leest het goed, zou. Bleek de verkeerde tuningset te zijn. Had iets met de versienummers te maken.
Inmiddels is het zelfde truukje dus nog een keer gedaan en ligt alles klaar bij m'n dealer.

Van die eerste set heb ik wel foto's gemaakt ben alleen nu net vergeten om dat ook te doen van de set die er nu bij mijn auto in gaat.
Straks maar even vragen of er nog een doos is o.i.d.

Zodra ik een stuk gereden heb laat ik jullie weten wat de eerste ervaringen zijn.
 

arjenS

Nieuw lid
Hallo Leon,

Wat zijn je ervaringen met de ABT tuning?
(ik heb deze meebesteld, optie uit de prijslijst) Auto wordt in januari geleverd.

Arjen
 

Fabia

† In Memoriam
Ben bang dat je geen antwoord meer krijgt. Leon is voor het laatst op het forum sept vorig jaar geweest.
 

arjenS

Nieuw lid
Die is er supersnel vandoor denk ik, met een geslaagde tuning ;)
(heb hem ook een direct berichtje gestuurd, dus wie weet )
 
Bovenaan Onderaan