Besteld : O2 Combi 1.4 TSI Elegance Businessline

jalex_h

Forumguru
In aanvulling op Ralley:vorige week heeft hierover in de autoweek ook een vraag gestaan. Het antwoord had dezelfde strekking, namelijk dat de banden waarop de auto afgeleverd is, maatgevend is.

hemi24

Forumguru
Dus zodra de fabrikant per motor EN bandenmaat uitstootwaardes gaat vaststellen, ga je mooi nat als je later besluit andere banden laat monteren.

tot dusverre was dat een grijs gebied, aangezien niet altijd duidelijk was met welke band/velgcombinatie een auto een typegoedkeuring had gekregen...

Het is bijna netzoiets als rijden op rode diesel.

jalex_h

Forumguru
Het gebied is supergrijs en totaal niet consequent. Want bandenmaat is van invloed op verbruik, maar merk en type net zo. Maar daar rept niemand over ( en dat is maar goed ook).

WouterO2C

Actief lid
Als jij dan achteraf ook even de extra bijtelling aftikt en/of het resterende BPM bedrag, dan is er verder geen enkel bezwaar, lijkt mij...

Dat hoeft dus niet. Maatgevend is de auto zoals die is, direct voordat ie op kenteken wordt gezet. Alle opties en `tuning` daarna is niet relevant.

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-36.html

Ik ben het met je eens dat dit in feite een vreemde situatie is, maar zo wordt het op dit moment berekend.

EDIT: mijn auto is uitgesteld tot 10 januari :1884:

Tarco

Nieuw lid
Ik ben gebeld door de dealer en in week 45 is mijn Octavia 1.4 EBL geproduceerd, yes :)
Nu wordt deze ergens eind november door de dealer aan mij afgeleverd, ik kan niet wachten.................

WouterO2C

Actief lid
Ik ben gebeld door de dealer en in week 45 is mijn Octavia 1.4 EBL geproduceerd, yes :)
Nu wordt deze ergens eind november door de dealer aan mij afgeleverd, ik kan niet wachten.................

Levert je leasemij dan wel af in november/december? Bij mij niet dus..... Moet wachten tot januari ivm tenaamstelling 2012.

Tarco

Nieuw lid
Ja, dat is nieuw dit jaar. LeasePlan heeft de 'normale' stop in november en december dit jaar gecanceld. Dit i.v.m. de langere doorlooptijden van de leasecontracten.

Het uitleveren in Nov of Dec is nogal verschillend. Vorige week met iemand gesproken "die nog net op tijd" zijn VW Passat kon ophalen. Dealer gaf aan na 15 nov. geen auto's meer uit te leveren voor leaseplan. Een collega van mij krijgt eind deze week zijn nieuwe Seat Ibiza Ecomotive (tja.....) ook van leaseplan. Ik heb het idee dat dit contractueel met bedrijven wordt vastgelegd.

Tarco

Nieuw lid
Geen idee of de uitlevering in november of december per contract verschillend is. Weet wel dat mijn werkgever enige duizenden lease auto's heeft rond rijden. Het goede nieuws is dat ik mijn Octavia op 9 december mag ophalen. :)

Kijk en dat zijn de berichten....ik verwacht week 7. De dealer zit niet ver van me af en kom regelmatig langsrijden en zie dan al dat moois staan....eens staat die van mij er tussen. Kan niet wachten. Dan werk je bij heel groot bedrijf. Wij hebben ca. 750 auto's op de weg.

Tarco

Nieuw lid
Nog 3 nachtjes slapen en dan is het zover! Klopt, ik werk bij een grote club. En dan heb ik de busjes nog niet meegerekend, zijn er ook een paar duizend ofzo.
Toch ga ik mijn huidige Focus denk ik wel een heel klein beetje missen. Qua wegligging zeer fijne wagen, 145 pk-tjes met verlaagd sportonderstel.

Tarco

Nieuw lid
Ik heb 'm, wat een top wagen. En gisteren keurig afgeleverd door Skoda Center Utrecht in De Meern, ik moet zeggen tot nu toe de beste dealer waar ik ooit een auto heb gekocht. Radio / nav / phone systeem Columbus werkt echt super, zeker in combinatie met sound system plus (incl. subwoofer in het reservewiel), wat een sound! Van het weekend maar eens fijn kilometers maken!

mister9

Actief lid
Foto's, foto's, foto's!!! Veel plezier met je mooie wagen. Ik heb precies dezelfde besteld, dus ben blij dat jij zo onder de indruk bent.

Tarco

Nieuw lid
Ga binnenkort foto's maken, helaas vandaag aan het werk! Binnenkort kijken hoe ik mp3's en POI's kan uploaden, ook wil ik de dagrijverlichting en mistlampen vervangen voor witte lampen (6000K) Xenon bulbs. Led's zou gaaf zijn maar volgens mij geven deze nog teveel problemen (canbus).

Bovenaan Onderaan