besteld: O2 1.2 TSI Combi Eegance

Roak

Lid
besteld: O2 1.2 TSI Combi Elegance

Afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en een nieuwe O2 besteld !

Ik heb van tevoren meerdere auto's bekeken en overwogen, o.a Kia, VW, Ford, Renault.

In eerste instantie was ik helemaal weg van de Yeti, maar met de pakketten en de opties die ik graag wilde (o.a.) aut. dimmende binnenspiegel was ik zomaar 28K kwijt, en dat terwijl de Yeti kleiner is en (veel ?) meer zal gebruiken kwam de Octavia toch weer in beeld.

Het is dus een Combi 1.2 Tsi Elegance geworden,
Storm Blue,
Ivory interieur
16"Crateris velgen,
Multi function stuurwiel,
Sunset achterruiten.

Die 1.2 is echt een super motor !
Ik heb nog nooit in een1.4tsi gereden, alleen maar met de 1.2 en heeft mij echt verrast ! Geen krachtpatser maar precies genoeg om vlot mee te kunnen rijden tot licht sportief (beetje doortrekken in z'n 3).

Kortom ik ga hier veel plezier aan beleven en met een brede grijns iedereen voorbij rijden !

Groeten,
Rob

hjk82

Nieuw lid
Wij hebben zelf ook de Kia (Ceed), Ford (Focus) overwogen maar de Skoda Octavia is toch ruimer en komt erg robuust over. Tot nu toe (3 weken) hebben we geen spijt van onze keuze. Rijden zelf een 1.4 TSI DSG7 Eleg. en die heeft erg veel pit en is soms erg fel vooral in combinatie met de DSG. De 1.2 zal ook vast erg lekker rijden. Toch 105 pk en aardige koppel. Je zult er vast geen spijt van krijgen. Alvast veel plezier en geloof me, het wachten loont.

Roak

Lid
Mooie auto! Hoe lang moet je nog wachten?

Dank je !:aangenaam:

De dealer zei 3 maanden, maar als ik de andere berichten hier lees kan dat nog wel eens langer worden ! :(

Ik zie dat jij zelf een 1.2 HB hebt besteld ? Ook erg mooi !
Ik was laatst in den Haag om naar een HB 1.4tsi EBL kijken. Die was ook Storm Blue met een ivory interieur en ik was er gelijk weg van. Als die dealer mij een goed bod had gedaan had ik nu ook een HB gehad in storm blue.

edit: ik zie nu dat Biohazard een 1.4 heeft :grin: (nog beter !)

Roak

Lid
Ik heb ook serieus overwogen om de Kia Ceed SW te nemen maar in de "7" uitvoering is die alleen met een 90 pk 1.4 motor te leveren, en die maakt zo veel toeren op de snelweg dat de lol er al snel af was. verder een mooie komplete auto.
(maar geen Skoda ;))

hjk82

Nieuw lid
Ik ken het! De dealer kan als het goed is binnenkort (met een weekje denk ik) de verwachte levertijd zien in het bestelsysteem. Bij ons bleek het later korter te zijn (8 week in plaats van 10). Dus even afwachten, tot je meer weet. De 1.2 TSI is een nieuwe motor die volgens mij ook aardig goed verkocht wordt (door het A label). Daardoor kan de levertijd wellicht iets langer zijn dan bij onze 1.4 TSI. Hang in there!

Roak

Lid
Hang in there!

Dank voor de steun ! ik zal het nodig hebben ! (:blush:geintje)
Eigenlijk is dit toch gewoon een puur luxe probleem ? Er zijn zat mensen die ook best in de gelegenheid zouden willen zijn om "op een nieuwe auto te wachten" dus waar zeur ik nou eigenlijk over ?:D

Ik heb inderdaad een 1.4 TSI. De 1.2 TSI was toen nog niet uit. Anders was het een serieuze kandidaat geweest.

Roak

Lid
zojuist de dealer gebeld:
produktie week is week 17 (wel nog onder voorbehoud)
Het is blijkbaar druk in de Skoda fabriek !

Roak

Lid
Even een korte review na 4 dagen sturen in de nieuwe bolide.

Ik ben echt heel tevreden. de auto rijdt als op rails, beter dan mijn vorige O2. Het motortje is echt een topper !
Heerlijk stil en genoeg kracht, ook van onderuit. 60 in z'n 5 en 80 in 6 is geen probleem.
Het is bijna belachelijk hoe zuinig hij is; vandaag gemiddeld 5,5L/100 gereden en toch lekker vlot .
Mijn "oude" O2 TDI was zuiniger, maar ook weer niet zo heel veel.

De kleurcombinatie Storm Blue met Ivory interieur pakt heel mooi uit. Het is wel erg besmettelijk heb ik al gemerkt, maar ja dat wist ik van tevoren.

Ik heb even snel 2 foto's gemaakt en in mijn album gezet, binnenkort zal ik even wat betere maken.

picture.php

groeten,
Rob

Roak

Lid
helemaal mee eens (uiteraard) :D
Toch is het wel grappig dat bepaalde kleuren echt niet bij een bepaald model passen en bij de ander weer wel, bijv. ik heb ook gekeken naar een Yeti en die zou absoluut de kleur Mato Brown gekregen hebben, maar je zou die kleur eens voor moeten stellen bij een Octavia ! :eek: :eek: :eek:

Rob

mmarechal

Actief lid
Een kleur doet veel met een auto inderdaad. Zelfs vindt ik dat deze kleur op het huidige model Octavia er nog anders uit komt dan op het model van voor de facelift, terwijl er eigenlijk niet eens zo gek veel veranderd is. Ikzelf ben vanaf volgende week een bereider van een nieuwe O2 maar dan in het zwart. Het moest bij mij een auto uit de voorraad zijn en in het Storm Blue was de auto helaas uit de voorraad niet te krijgen met de gewenste opties. Dus het is nu zwart geworden, waar mijn vorige auto (ook een O2) natuurlijk wel een blauwe (storm bleu) was. Maar goed zwart vind ik dan ook zeker niet verkeerd.

Bovenaan Onderaan