Besteld: Fabia Combi 1.2 tdi, Storm blue. wrs Mei '11

iet

Nieuw lid
Spannend, eerste diesel, eerste Skoda. Een Greenline! Vanwege de superlage CO2 uitstoot en tòch zo veel ruimte voor kinderen, bagage en/of grote hond! :) Wat onzeker over de kleur, want we hadden storm blue besteld vanaf een zeer diep donkerblauwe staal, maar in werkelijkheid lijkt het eerder op het veel fellere staal van Pacific blue (Storm blue nu gezien op een octavia, zie andere post voor een foto daarvan). Maar we gokken het er maar op, als de stalen en de 'werkelijkheid' elkaar tegenspreken, en dealers inderdaad kleuren verwisselen zoals iemand beweerde, is het maar afwachten wat het wordt...

ik zal in ieder geval foto's plaatsen voor toekomstige kopers met dezelfde twijfels over deze beide kleuren blauw... misschien kan iemand anders dan een pacific blue exemplaar ter vergelijking uploaden?

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Iet, welkom bij de club.
Stormblue is metallic en Pacific Blue is uni lak=standaard lak.
Metallic is wat sterker dan uni-lak. Beide wel mooi en beide mag je goed poetsen.
Wat zijn de verdere opties die je erbij hebt genomen?

iet

Nieuw lid
dank :) sja de pacific blue glinsterde op de staal echt heel fel blauw... toch lijkt de storm blue meer dáár op dan op het diep donkerblauw van de showroomstaal, zelfs in de zon... maar we merken het wel :)

bijbesteld alleen de gordijnairbags voor de kinderen:) #zeercompleteauto

iet

Nieuw lid
Heel verstandig, die extra airbags! Hopelijk hoeven ze nooit iets te doen.

Nou inderdaad zeg, je moet er niet aan denken dat ze ooit nodig zijn.... #afkloppen! Ik vond het wel typerend bij de Seat Ibiza ST ecomotive trouwens... "de belangrijkste bagage bent u zelf" (over de airbags vóór). Neen, de belangrijkste bagage = mijn kinderen! Gordijnairbags zijn bij de op de jonge kinderloze sportieveling gerichte Ibiza ST volgens mij niet ééns een optie...

nvhoorn

Nieuw lid
Daar sluit ik me bij aan. Ik ben teleurgesteld dat een stukje enthousiasme zo de grond in geboord wordt.

henm

Lid
Tsja... hoe jammer alwéér.
De mods hier zijn nogal strikt, als nieuwkomer moet je best een tijdje lezen en zoeken hoe hier de indeling is... heb ik soms ook nog steeds moeite mee.
Maar ik ga uit van ieders goede bedoelingen, dan moet het toch goed komen zou je denken.
Maar er is altijd nog genoeg te lezen...!
In ieder geval veel plezier straks met je nieuwe auto. WIj hebben als laatste getwijfeld tussen "storm blue" en "mica zwart", het is de zwarte geworden.

Bovenaan Onderaan