Besteld fabia 2 drive uitvoering. Hatchback

Thanks,

Tja idd nu het wachten :nono:

@Desperado

Het wordt weer een candy white.
Opties: volwaardig reserve wiel en stootstrips.
Standaard is het DRIVE model voorzien van vele toeters en bellen.
Hier een paar:amundsen, pdc, airco, donker getinte ruiten, elect. Ramen voor en achter, klein leder pakket, lm velgen enz
Zie skoda site :) Voor meer.

GV60

Nieuw lid
Vorige week mijn Fabia combi 1.2. Drive gekregen.
Ik mis bij de levering het beloofde bandenspanningscontrolesysteem vermeld bij de standaarduitrusting !!
Jullie ook? Kan dat zo maar?

en vwb de navigatie amundsen+. In database staat West Europa V5. Hoe zie/weet ik of dat de meest recente is?
en zonder SD kaart?

om1

Senior Member
Bij mijn rapid zat ook V5. Versie 4 was eind 2013, dus V5 lijkt recent.

Als je de setup toets ingedrukt houdt kom je in een "geheim" menu. Daar kan je meer gedetailleerde info zien.

Amundsun+ wordt geleverd zonder SD kaart, de data staat intern.

om1

Senior Member
Er zou ook een bandenspanningsresetknop ergens moeten zijn, die (bijvoorbeeld na bijpompen of bandenwissel) gebruikt moet worden om het systeem te resetten. Zo werkt het iig op de Rapid.

Helaas staat in het contract dat er wijzigingen in de uitvoering mogen worden doorgevoerd. Maar klagen bij de dealer kan altijd en misschien krijg je dan één of andere compensatie.

Rosinfield

† In Memoriam
In mijn prijslijst boekje staat dat elke uitvoering met dsg standaard beschikt over een bandenspanningscontrolesysteem

Canon-Eye

Forumguru
Er zou ook een bandenspanningsresetknop ergens moeten zijn, die (bijvoorbeeld na bijpompen of bandenwissel) gebruikt moet worden om het systeem te resetten.
Bij mijn F2 zit die knop op de middentunnel, links naast de handrem (gemerkt "SET" en het bandensymbooltje + uitroepteken), achter de knop voor het uitschakelen van het StartStopSysteem. Dat zal bij een nieuwere F2 niet anders zijn, vermoed ik.

GV60

Nieuw lid
Volgens de brochure uit februari 2014 zouden alle Greenline/Greentech Fabia's deze bandenspanningscontrole moeten hebben, dat maakt ze waarschijnlijk green...
Zijn er meer mensen die de knop missen (het is inderdaad een soort knop zoals Canon-eye beschrijft)? of ben ik de enige?? De importeur verschuilt zich achter het feit dat er "wijzigingen zijn voorbehouden"..... zo spaar je een paar honderd Euro uit per auto als importeur....:cry:

#om1: de set-up knop ga ik eens proberen, dank!

Rosinfield

† In Memoriam
In de manual zie ik alleen dat er een controlelampje gaat branden wanneer de spanning in 1 van de banden aanmerkelijk is teruggelopen. Verder niets over een knop

GV60

Nieuw lid
Op pagina 180 e.v. van het handboek staat haarfijn en gedetailleerd uitgelegd hoe je na het op spanning brengen van je banden het controlesysteem opnieuw instelt (door langer dan 2 seconden op de bedoelde symbooltoets te drukken!!). Hierdoor ontstaat een soort nieuwe 0 meting/ nieuwe systeeminstelling.

Rosinfield

† In Memoriam
kan wel, ik heb een oud exemplaar gedownload. De vraag lijkt me dus: wat houdt het bandenspanningscontrole systeem in? Is dit alleen het lampje bij te lage spanning van 1 der banden of ook iets met een reset knop?
Anyway, in de prijslijst (die ik heb) staat het alleen specifiek vermeld voor dsg uitvoeringen.

piair1982

Forumguru
Als in de geldende prijslijst, op het moment van ondertekening van het contract, vermeld stond dat dit standaard zou zijn, heb je wat om te beklagen.

Rosinfield

† In Memoriam
gevonden, bij mij op blz. 148 idd die knop. In de prijslijst staat expliciet dat dit voor dsg uitvoeringen geldt (maw niet voor niet-dsg, denk ik dan).

Canon-Eye

Forumguru
Is dit alleen het lampje bij te lage spanning van 1 der banden of ook iets met een reset knop?
Dat lampje (plus een geluidssignaal) kan m.i. niet zonder een resetknop, te gebruiken na banden wisselen of om een (verholpen) alarmsituatie te resetten.

Als een systeem wordt bedoeld dat op basis van individuele sensoren de actuele druk per band kan aangeven, dan is dat iets anders (en duurders, denk ik) dat mogelijk aan een bepaald uitrustingsniveau is voorbehouden. Maar als daar een alarmering in zit voor plotselinge afwijking op een band, dan zal ook dat alarm toch wel weer gereset moeten worden nadat de betreffende band is geplakt of vervangen, lijkt me zo?

<Edit> Ik heb een Greenline, geen dsg dus. Maar wel het "gewone" systeem mét resetknop.

Bovenaan Onderaan