Besteld: Fabia 2 combi 1.2 TDI greenline

Vandaag netzo als al 40 :722: andere bestuurders bij de skoda garage abmulder een Fabia combi greenline besteld. Die dus ergens in september geleverd gaat worden is de verwachting. (als ik data weet post ik dat ff in de juiste treath).

Goed wat heb ik er met mijn vrouw van besteld:


  • 1.2 TDI greenline motor zonder BPM :laugh:
  • Satin Grey metallic lak
  • Onyx zwart/zwart bekleding
  • Dakdragers , zwart (waarom kosten zilvere dragers 430 euro! en zwarte maar 190 euro)
  • Trekhaak , 7 polig

Op dit moment rijden we al skoda, namelijk een fabia 1 (en daarvoor ook al een favoriet en felicia combi). Deze hebben we voor een mooi prijsje kunnen inruilen bij abmulder! Scheelde me bijna 1K met andere skodadealert :)

Natuurlijk ga ik in september deze auto weer iets "customisen" ga me subwoofer er inbouwen, aansluitingen en houders voor tomtom een carkitje en armsteun er bij (origineel nogal duur z'n steun).

Hier nog een plaatje van de uitvoering (alleen velgen en dakdragers kloppen niet)

37184976_35eb8e9200.jpg



vragen:


  • Heeft er iemand al een goede doorvoerpunt voor een 12Volt kabel vanachter het dashboard naar de motorruimte gevonden in een fabia 2? Bij de Fabia 1 zit er een mooie achter het handschoenvak.

 

tinn

Lid
vragen:

  • Heeft er iemand al een goede doorvoerpunt voor een 12Volt kabel vanachter het dashboard naar de motorruimte gevonden in een fabia 2? Bij de Fabia 1 zit er een mooie achter het handschoenvak.
Er zit een 12 volt aansluiting in de kofferbak. Bespaart je een hoop gedoe.:cheer:
 
Die leds zijn niet voorzien van interne weerstanden dat klopt. maar vraag me af of die CANBUS wel die lampen controleerd? er zit volgens mij standaard geen lamp controle op een skoda fabia toch? Bij die site verkopen ze wel weerstanden maarja die moet je dan weer in de kabel gaan solderen. dan is een variant in een socket zoals jij ze aanwijst wel ff een stukje beter (en duurder). De reden dat ik deze leds had uitgekozen is juist dat ze esthetisch zo mooi zijn..

ben benieuwd of er forumleden zijn die al eens een remlicht of knipperlicht hebben vervangen op een fabia 2 of Octavia. Ik weet dat het bij een fabia 1 dus zonder weerstanden prima werkt. Maar een fabia 1 heeft ook K-line en geen CANBUS..

Stadslichten schijnt wel te werken zonder weerstand : http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?p=162540

=========

ja die 12V in de kofferruimte, moet ff kijken hoe die gezekerd is, wil geen megabox, sterker nog heb een JBL met 300W in me huidige leasebak, 307SW zitten.
ff googlen wat die voor norminale last / ampère gebruikt..
 

dhesselink

Nieuw lid
Leuk, gefeliciteerd!! Ik wist niet dat je een trekhaak erbij kunt bestellen. Wat was de meerprijs? Afneembaar ja/nee? Is dit een Skoda-specifiek ding, of kun je gewoon vanallesennogwat erop zetten (heb hier geen ervaring mee, maar wel interesse).
 

Gerke

Forumguru
Leuk, gefeliciteerd!! Ik wist niet dat je een trekhaak erbij kunt bestellen. Wat was de meerprijs? Afneembaar ja/nee? Is dit een Skoda-specifiek ding, of kun je gewoon vanallesennogwat erop zetten (heb hier geen ervaring mee, maar wel interesse).

Staat gewoon op de prijslijst voor de Greenline dacht ik. Ik kon kiezen tussen vast of afneembare kogel. Ik heb bewust voor vaste kogel gekozen.
 
Staat inderdaad op de gewone fabia prijslijst. maar is een optie die NIET door de fabriek wordt gedaan maar door de dealer. De prijs volgens de folder is 540 euro. Maar bij skoda Abmulder moesten wij 390 betalen voor een vaste trekhaak met 7 polige aansluiting.

Bij kwikfit was ik anders 360 euro kwijt geweest (zie hun site!) daar kan je dus ook altijd nog heen. er zijn maar 2 fabrikanten van trekhaken in europa :tongue:
 

ronald24e

Actief lid
Dan moet je even naar de trekhaken gaan, dan naar online bestellen.
dan kun je online een trekhaak bestellen/afspraak voor montage maken.
Enige wat je even moet doen is een kenteken van een fabia 2 opzoeken op internet.

De prijzen die gegeven worden zijn inclusief btw en montage en kom je inderdaad op ongeveer 360 euro uit.

Mooie prijs lijkt mij aangezien ik bij de dealer 430 kwijt zou zijn.....
 

inir

Lid
bedankt Ronald, vandaag een Fabia Combi Greenline 1.2 tdi besteld zoals je kunt zien in een andere thread.
 

van_der_P

Senior Member
Met de introduktie van de Seat Ibiza ST, zal wel wat vraag richting Seat gaan. Dat zou een positieve invloed kunnen hebben op de levertijd.
 
Bovenaan Onderaan