beste onderstel ooit mee gereden ...

hemi24

Forumguru
:ot: er zijn ook een heleboel mooie vrouwen op de wereld die er welliswaar mooi uitzien, maar waar ik persoonlijk niet mee zou kunnen leven... ;)

Zo is het ook met auto's denk ik, dus voor mij geen Opel...
 

hemi24

Forumguru
:ot: 1. Waarom rijd jij dan een grijze Japanner?!? ;) [saaier kan echt niet];

:ot: 2. Een dom blondje naast je op de bank is op den duur ook behoorlijk saai... :icon_smile_dead:
 

hemi24

Forumguru
De stoelen van de vorige Astra zaten in ieder geval als een zwerfkei, met zo'n rare bult in het midden van het zitvlak..!
Zelfs als billen vierkant zouden zijn, kun je dit nog niet ergonomisch noemen!

Mee eens dat de onderstellen van het VAG concern niet de allerbeste zijn, daarvoor moet je uitwijken naar Ford...
 

sitechris

Donateur
Liever mooi dan saai? Voor mezelf gesproken weet ik dat niet. Ik vind bv de Alfa Giulietta een geweldig mooie auto. Maar de stoelen in die auto zijn heel erg klein. Ruimte is beperkt en met opties is het ook geen goedkope auto die ook nog eens hard afschrijft. Een Golf is saaier, maar wel in bijna alle opzichten beter. Je moet wel heel erg verliefd zijn op een auto om dan toch alleen voor looks te gaan.
 

vincefra

Actief lid
Als uw wagen dient voor op de oprit en het toertje onder de kerk ... dan zijn de looks wel degelijk van belang.
Als je zoals mijzelf veel inde wagen zit en de nodige kilometers op een jaar doet, dan is vooral comfort van belang. (en na enkele 100 duizenden kilometers hecht je nog meer belang aan comfort dan aan look)

beide standpunten zijn juist ... is gewoon met welk doel je een wagen hebt.
 

vincefra

Actief lid
Terug over die Opel ... wat me het meest stoort aan gelijk welke wagen, is als er spontaan onderdelen los komen!!!

Nuja, ben eigenlijk wel niet negatief over die wagen. Na een week te rijden moet ik zeggen dat deze over het algemeen goed in elkaar steekt (oeps - behalve dat plastiek stukje dat nu ergens los slingerd in de pasagiersruimte).
De motor is krachtig (model Insignia Sport 2,0CDTi 160pk/cv 4d DPF ), vering en sturen is sportief en goed.
De sportzetels (ergonomisch) is na +- 6 dagen prutsen aan instellingen aanvaardbaar (denk dat ik toch nog geen ritten van 4 uur moet maken)

De look is tussen europees bompa stijl en aziatisch jeugdig (versta buiten versus binnen) dus niet echt goed geslaagd.

Visibiliteit is één van de grote problemen met deze wagen ... je ziet niet de afleining van je wagen wat lastig is bij parkeren (gelukkig staan die lastige biepers voor en achter er op - spijtig genoeg zijn ze niet echt duidelijk te horen van waar de biepjes komen ... ) alsook is het achterraampje miniscuul klijn en dus beperkt bruikbaar.
 

vincefra

Actief lid
wat een rampenwagen zeg ...

Een weekend later en nog een paar problemen.
Het losse plastiek deeltje is er al terug op gezet (was een afdekdopje van een vijsje …), maar vrieskou heeft wel andere leuke effecten:
- Het plastiek kadertje rond de ventilatiemond achterste rij (in de middenconsole) is nu ook spontaan er uit gesprongen … nu dat klik je gemakkelijk terug maar toch …
- De koude heeft een raar effect op stuurmechaniek (krijgt een zeer elektronisch geluid) en de lucht aanzuig van de motor (ook zeer elektronisch geluid)
Zelfs mijn vrouw, die geen moer geeft om wagens, stoorde er zich aan …

Hopelijk voor opel heb ik gewoon een pech-model ...
 

corsaar

Senior Member
@vincefra Hopelijk voor opel heb ik gewoon een pech-model ...

Nu besteld Sc 11 crtdi 140 pk elegance.


En zo kan je het hele Opel verhaal achter je laten,succes.

Bij mijn opel kwam ik ook regelmatig afgebroken stukjes plastic tegen.
 

hemi24

Forumguru
:ot: OPEL:

- Onderweg Pech En Last;
- Ons Product Eist Levens;
- Oud Plaat- En Lakwerk;
- Oud, Primitief En Lelijk;
- Ouderwets Papperig En Lelijk;
- Overal Pech En Lawaai;
- Overal Plakken En Lijmen;
- Overal Plassen En Lekkage;
- Onregelmatig Pruttelend En Langzaam;

Zoek er maar eentje uit zou ik zo zeggen..!
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb geen last van merkentrouw of -aversie. Mijn vorige auto, een Astra G stationcar heeft mij meer dan 10 jaar en bijna 200.000 km, nooit in de steek gelaten. Na al die jaren was de auto nog rammelvrij, roestvrij en om nog door een ringetje te halen.
Door veranderende omstandigheden moest mijn volgende auto een (jong gebruikte) diesel worden. Mijn huidige O2 voldeed aan mijn eisen en minstens zo belangrijk, viel binnen mijn budget. Als ik een jong gebruikte Astra SW diesel had kunnen vinden voor hetzelfde geld had het net zo goed dus weer een Opel kunnen worden. Ik vind het fijne auto's.
Mijn lijstje bestond verder uit een VW Jetta, Toyota Auris, Fiat Bravo en een Hyundai i30.
Ik hoop dat de Octavia mij ook een jaar of 10 voldoet. Dan hoop ik van mijn pensioen te genieten en zal de TDI wel vervangen worden door een auto met electroaandrijving van misschien wel Chinese makelij. Wie weet hoe ons wagenpark er dan uitziet.
 

Darkside

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar in Opels gereden heb. Dit was meestal verplicht vanuit mijn werkgever en dit waren dan ook basis modellen van de Corsa B, Astra G en de Astra H. Geen spannende auto's. Maar echt heel weinig problemen mee. Toen de vrije keus kwam Heb ik weer een Astra H gekozen. Maar ditmaal volgeladen met leuke opties. Maakt een auto ook meteen leuker.
Inmiddels heeft hij me ongeveer 140.000km vervoert van hot naar her en terug. En ik vind het een fijne reiswagen. Ik zou dan ook zonder problemen de nieuwe Astra I leasen. Ware het niet dat deze te laat voor mij kwam.
Nu dus een mooie skoda. En ik hoop dat hij me ook 140.000 probleemloze km's van hot naar her en terug vervoert.
 

Darkside

Forumguru
Hmmm:
evolutie:evo` lu - tie
[-(t)sie]
(«Frans)
de -woord (vrouwelijk)
evoluties

1
draaiende beweging; zwenking, wending (bij het manoeuvreren); beweging bij de oefening van een vloot op zee, zeemanoeuvre;

2
geleidelijke ontwikkeling tot iets hogers, vooral de trapsgewijze ontwikkeling der diersoorten van lagere tot hogere volgens de evolutietheorieën

3
van een opel naar een skoda gaan.
 
Bovenaan Onderaan