Bestaat dit?

Havana

Forumguru
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Stream. De radio-ontvangst is namelijk zo slecht dat het lachwekkend is.

Ik heb al flink gezocht maar nog niks gevonden dat aan mijn eisen voldoet.

- pasklare oplossing, geen 2 DIN
- 3 in 1 dus navi, radio en BT bellen
- verwijderbaar front en/of scherm
- PDC info voor Octavia 2007
- audio streaming via BT

Ben benieuwd of zoiets überhaupt bestaat.

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij niet, wat er wel in de buurt komt:
http://www.kenwood.nl/products/car/navigatie/navigatie/DNX521DAB/
of
http://www.pioneer.eu/nl/products/25/111/241/AVIC-F3210BT/page.html
enz..

Beide hebben volgens mij geen PDC info, maar als je gaat inparkeren kun je sowieso beter uit het raam en in je spiegels kijken dan naar je scherm.

Maareeuh, het vervangen van je radio gaat waarschijnlijk de radio-ontvangst niet beter maken, dan kun je beter naar de antenne kijken voor een vervanger. Daar zit namelijk een versterker in geïntegreerd en die willen nog wel eens stuk gaan. Met een andere radio blijft die natuurlijk stuk..

Havana

Forumguru
Je bedoelt simpelweg de antenne bovenop?

De Kenwood heeft trouwens wel PDC info, althans volgens de website.

Bakkertje

Forumguru
Yep die antenne bedoel ik, waarschijnlijk heb je er zelfs 2, 1 op het dak en in de rechter achter zijruit (bij een combi) of tussen de achterruit verwarming bij een hatchback.

In die antenne's zit in de voet een versterker, die overigens gevoed wordt via de antennekabel. Dus als je er een aftermarket toestel in gaat zetten, moet je sowieso een phantoom voedingsadapter plaatsen om deze functie over te nemen.

Cordoba

Forumguru
Wat soms ook gebeurt, is dat de antenne achterin de radio niet goed contact maakt (kabelplug, of de ingang van de radio ietsje vervormd) waardoor de ontvangst natuurlijk slecht is.
Je kunt kijken of die inderdaad goed vast zit, of dat ie 'er zo uitvalt', en anders kun je proberen de antenneplug ietsje te verbuigen, zodat ie wel goed vast zit.

Bakkertje

Forumguru
Heeft de dealer ook al even gekeken of er geen storingen in het systeem zitten? (wellicht dat een defecte antenne versterker uit te lezen is?)

Je kunt natuurlijk ook even een andere antenne proberen voordat je een nieuw toestel koopt.

Havana

Forumguru
De auto is uitgelezen i.v.m. een probleem aan de airco (dat opgelost is). Er kwamen toen geen andere storingen aan het licht.

Cordoba

Forumguru
Ik vermoed dat storingen aan audio/navigatieapparatuur geen foutcode geeft, ook niet als dit origineel zo is geleverd. Misschien dat iemand die dieper in Vagcom en foutcodes zit, dit kan bevestigen of ontkennen?

Havana

Forumguru
Dank.

maar goed, ook als de Stream wel een goede ontvangst zou hebben, ben ik toch nog op zoek naar een oplossing voor de lange termijn.

richard84

Nieuw lid
als ik me goed kan herinneren en je drukt en menu knopje in langer dan 5sec kom je in een menu uit, hierin kan je je ontvangst sterke ed zien...

Rallye

Forumguru
Volgens mij is PDC-weergave op een 2007 Octavia zonder grote verbouwing sowieso niet mogelijk. Waar om wil je eigenlijk geen 2-DIN?

Havana

Forumguru
Pasklaar vind ik mooier. Op zich kan 2 DIN ook wel, maar ik dus wel graag de PDC info gehad. Dat moet toch mogelijk zijn? Ik zie de info immers toch ook op mijn Stream...

Ik lees elders iets over CANBUS upgrade, maar mijn Duits is niet goed genoeg om het te snappen...

Rallye

Forumguru
In een Octavia zit een 2-DIN gat, dat lijkt me toch ook pasklaar? Voor zowel 1-DIN als 2-DIN heb je een adapter nodig om de radio goed in het dashboard te laten passen.

Die canbus upgrade zal deel van de verbouwing zijn waar ik het over had. Je hebt ook nieuwe sensoren nodig volgens mij.

Wild Chocolate

Senior Member

Cyrus

Actief lid
De radio-ontvangst kan er wel degelijk op vooruit gaan, als je de standaard Stream vervangt door een goede aftermarket, zo weet ik uit ervaring met 2 OII's.

Zenec kan ook nog een optie zijn, maar die lijkt wel heel erg op een Columbus dus wellicht te interessant voor het dievengilde. Mijn Kenwood DNX-5210BT heeft een afneembaar front, dat scheelt diefstalrisico in de "verkeerde" buurten.

Dat is een standaard 2-DIN systeem, waarvoor ik een inbouwframe op "Columbus" maat heb gekocht, samen met een andere, passende afdeklijst (€ 12 bij de dealer). Ziet er netjes uit, maar ik ben de eerste om toe te geven dat een "vervanger" die dezelfde afmetingen heeft als een originele Skoda-radio er toch nog nét wat beter uit ziet.

Pioneer is qua audio prima, maar qua navi bedroevend. Slechte ondersteuning en eigen POIs invoegen is een ramp. Bediening vind ik ook niet fijn, maar dat is nog onder de categorie "smaak" & "wennen" te plaatsen.

De Kenwood werkt met Garmin en dat is een beduidend vriendelijker systeem qua gebruik. Alpine en Zenec werken met iGO, dat is ook een heel prettig navi-systeem.

Havana

Forumguru
Samenvattend concludeer ik dat wat ik wil inderdaad niet bestaat. Kenwood ondersteunt geen A2DP (audio over BT), de Zenec heeft geen afneembaar front.

Eonon en dergelijke is geen serieuze optie want ik wil een A-merk en geen Chinese meuk.

Bakkertje

Forumguru
Ik denk inderdaad niet dat je al je wensen in 1 toestel kunt combineren.

Niet om de "discussie" nu verder aan te wakkeren, maar waarom zou je graag A2DP willen? Ik neem even de kenwood als voorbeeld, die heeft een USB aansluiting waar je zo'n beetje alles op aan kunt sluiten. Waarom dan nog A2DP? Ik heb zelf een JVC gehad (KW-NT7000 uit m'n hoofd) die had een USB aansluiting waar ik een HDD van 250 GB aan had geprikt en daarop kun je dan al je muziek kwijt die je maar wilt (en films).

Havana

Forumguru
Omdat ik geen zin heb in kabeltjes. Ik wil gewoon muziek van mijn iPhone kunnen streamen.

Afijn er zijn wel Kenwood modellen die A2DP ondersteunen, vanaf de 7-serie en hoger om precies te zijn. Dat is dan wel 2 DIN en niet pasklaar, maar daar kom ik wel overheen.

Onvoorstelbaar dat een apparaat van bijna 1000 euro zoiets simpels als A2DP niet ondersteunt. Iedere 1 DIN radio van 100 euro ondersteunt het.

Bovenaan Onderaan