Beslagen ramen Yeti

EdK

Forumguru
Wel als ik de wagen op recirculatie heb met de herfst / winter en begin lente dan krijg ik me zijramen echt niet droog hoor..
Zie vaak zat mensen met zijn vieren in de wagen en vol beslagen ramen, algemeen staat hij daar dan op recirculatie.
En er is een kleine kans dat bij recirculatie er een kleine hoeveelheid verse lucht word aangevoerd.

CDO

Forumguru
@Freekw voorruit onlangs vervangen? Is ook nog wel eens punt van lekkage. Daarnaast via de voetjes van de dakrails wellicht (uitgedroogd rubber).
?

Freekw

Actief lid
Nee geen voorruit vervangen. Maar ik hoor geen enkel verschil in geluid of lucht stroom als ik de recirculatie knop bedien.

PizzaPieter

Donateur
Kijk....je hoort ook niet dat de kleppen zich verstellen? Of dat de luchtstroom anders wordt?

Even ventilator op max, liefst motor uit, maar contact aan en dan zou je toch echt iets moeten horen

Freekw

Actief lid
Heeft iemand een exploded view van de ventilatie kanalen?
Zodat ik op zoek kan naar die klep van de recirculatie.

Laatst bewerkt:

Freekw

Actief lid
Bedankt Tees.
Maar waar zit nou de aanzuig opening van verselucht aan de buiten kant. Ik kan geen lucht inlaat zien buiten de auto.

PizzaPieter

Donateur
Onder de kap waar je ruitenwisser op zitten, aan bijrijderszijde. Vandaar dat je je paravan moest controleren. Als die volloopt, loopt het via het aanzuiggat naar binnen

Freekw

Actief lid
Kap heb ik aan de voorzijde los gekregen Pieter, maar aan de raam kant zit hij nog vast (kan hem wel iets op en neer schuiven)
Maar om goed bij de inlaat te komen moet hij er af, ben bang dat ik die kap kapot trek.

Heb wel kunnen constateren dat de klep (van de recirculatie) dicht blijft staan (dus nooit verse lucht van buiten)
Dat is de oorzaak denk ik van de beslagen ramen.

Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Je hoeft die kap ook niet te verwijderen, mijns inziens. Dan moeten ook de ruitenwissers etc eraf.
Als je rubber afdichting los hebt, kun je hem iets oplichten om te zien of er zooi in zit en kun je ook de inlaat zien (waarschijnlijk thv je dashboardkastje) maar daar zal wel een soort afdakje ofzo zitten, zodat regenwater van je voorruit niet direct bij dat gat komt.
Maar....als je recirculatieklep niet werkt, zit daar je probleem en zou ik de paravan wel bekijken (op smerigheid), maar focussen op die klep

Freekw

Actief lid
De ruimte onder die kap is schoon ook niet nat. Maar de klep blijft dicht. heb hem met een dun stokje open kunnen zetten en je hoort en voelt meteen de lucht naar binnen stromen. Ik moet dus bij de bediening van die klep zien te komen, denk van binnen uit?

PizzaPieter

Donateur
Daarbij kan ik je niet van informatie voorzien, maar dat het van binnenuit moet is wel redelijk zeker. Tussen de motorruimte en je cabine zit een stalen plaat

EdK

Forumguru
Kun je nadat je hem met stokje wist te openen nu niet gewoon bedienen weer zoals hoort ?
Zal niet eerste keer zijn dat een klep door vuil ( aangekoekt stof bv ) blijft hangen omdat de motor hem er niet doorheen kan trekken.
In werk ook met kleppen te maken , en ook die zitten soms vast en 90% van de keren door vervuiling en dan dus verkleven.
Dus zou zo maar kunnen dat het met de klep van de wagen hetzelfde aan hand is.... :pieker:

Bovenaan Onderaan