Beschermfolie achterbumper a €80,-

In de accessoire-brochure lees ik dat de beschermfolie voor de achterbumper (voor de Fabia), maar liefst € 80,- kost (incl montage). Weet iemand hoe goed deze folie daadwerkelijk beschermt bij inl- en uitladen van spullen, of deze hinderlijk zichtbaar is en waarom deze maar liefst € 80,- moet kosten ???
 

Canon-Eye

Forumguru
Weet iemand hoe goed deze folie daadwerkelijk beschermt bij inl- en uitladen van spullen, of deze hinderlijk zichtbaar is en waarom deze maar liefst € 80,- moet kosten ???
Zolang je er niet met hele scherpe of ruwe dingen overheen ragt, gaat het heel behoorlijk. Ook geschikt om bv. je voet op te zetten om veters vast te maken (als je bv. de wandelschoenen aan- of uit wil trekken). Je zit er hoegenaamd niets van.

Waar de prijs op gebaseerd is, kan ik je niet vertellen. Vond het ook een hoop geld, maar een keer je bumper overspuiten kost vermoedelijk een stuk meer...
 
Mijn ouders hebben deze bescherm folie op de zijschermen zitten(standaard skoda octavia). Je ziet er bijna niets van, maar als je echt een degelijke bescherming wil is een aluminuim strip wel ideaal. Ik weet alleen niet of deze voor een fabia te krijgen is.
 

Ridley

Forumguru
Ik heb bij Superskoda voor 25 euro een kunststof strip besteld. Past perfect en beschermd voldoende voor mij. Check de foto's in mijn album. Past perfect en montage in 2 minuten.
 

ertromp

Forumguru
Bij mijn Octavia heb ik vorig jaar de folie laten plakken op de achterbumper.
Kosten uiteindelijk € 33,82 incl. BTW en montage. Is een dikke folie die bij mij keurig opgebracht is en je moet goed kijken wil je de randen zien.
M.i. beschermt deze goed tegen beschadigen.
 

cali05

Forumguru
Ik had die folie bij aflevering van de auto besteld omdat we twee honden hebben die achterin meegaan. Die folie was aangebracht door de garage en zag er niet uit. Veel blaasjes ed. Al met al bleek de folie door alle rondingen slecht aan te brengen. Ik heb van de dealer kosteloos zo'n kunststof strip erop gekregen. Beschemt goed en ziet er prima uit
 
Allen bedankt voor de (snelle) antwoorden! Ga zeker eens op zoek naar wat anders als ik bovenstaande zo lees.
@Ridley: Ben zelf niet zo'n hele handige jongen: was het monteren een klusje dat iedereen kan? Hoe gaat dat in zijn werk: plakken/schroeven ? Voor 25,- wil ik het zelf weleens uitproberen. Heb alleen een blauwe auto; wordt dit erg lelijk of juist niet?
 

Ridley

Forumguru
Ontvetten en plakken, meer is het niet! Ook ik heb twee linkerhanden... Het is dezelfde kleur als de kunststof in je achterbak. Je zult het dus iets beter zien als bij de mijne, maar het zal zeker niet lelijk zijn.
 

turboturbo

Forumguru
Tsja die 80,-.... Voor mijn telefoon kost zo'n stukkie al 25,- euro.
De betere shields blijven dan ook langdurig en goed zitten en kunnen wat hebben....
 
Ontvetten en plakken, meer is het niet! Ook ik heb twee linkerhanden... Het is dezelfde kleur als de kunststof in je achterbak. Je zult het dus iets beter zien als bij de mijne, maar het zal zeker niet lelijk zijn.

Ik durf het aan. Als de auto er is (ca. 3 weken) maar eens ergens op de kop tikken.
 
Ziet er ook erg goed uit! Ik had hem volgens mij ook al op een andere site gezien, maar wist niet dat hij ook in zilver verkrijgbaar was.
 
Is er bij de kunstof strip nog voldoende ruimte over zodat de rand van de achterklep de strip niet raakt?
Elders op dit forum al gelezen dat de ruimte tussen de bumper en de klep vrij krap is.
 
Bovenaan Onderaan