Benzinetank kan steeds minder in !? :(

SienSuperb

Nieuw lid
Beste Skoda-vrienden,

Ik rijd ongeveer een jaar tevreden in mijn Skoda Superb. Zover alles prima. Ik kan echter steeds minder tanken!?!? Het begon met 50 Liter (boordcomputer geeft aan nog 20 km inhoud) en naarmate de maanden vorderen wordt het steeds minder. Vandaag, bijna een jaar later, was het 45 liter (boordcomputer geeft aan nog 20 km inhoud). De naald van meter gaat ook steeds minder ver naar achteren. De naald loopt nu net over de 3/4 deel. Lange na niet tot max streep. En ja, alles geprobeerd; verschillende pompen, kwartslag draaien, half erin enzovoorts maar als ik dat doe loopt de benzine over op mijn handen alsof de tank helemaal vol zit. Ik ben radeloos!

Hoe kan het toch dat ik de 60 liter bij lange na niet haal? Klein verschil zou ik begrijpen.
Hoe kan het in Godsnaam (sorry) dat ik steeds minder kan tanken naarmate de maanden verstrijken?? Daar snap ik helemaal niets van.

Ik hoor het graag van jullie..

Vr.Gr Sien
 

ertromp

Forumguru
Is er wellicht een probleem met de beluchting van de tank?
Als je de dop er af draait hoor je dan al een zuigend geluid?
 

SienSuperb

Nieuw lid
Bedankt voor reacties. @henriz Ik heb het doorgelezen, je moet bijna een studie volgen om het te snappen. Je zou toch denken dat dat naaldje leidend moet zijn. Het enige wat ik nog niet snap is dat dat naaldje ongeveer tot 3/4 deel komt als de tank vol zit (en dus nooit tot uiterste streep)

De dealer zei trouwens dat ie geen idee heeft. Hij zou dan de hele tank er uit moet halen. Veel kosten dus. Gaan we dus niet doen.
 

Noord26

Forumguru
Wij kunnen overigens tanken wat wij willen, maar krijgen hem ook nooit 100% vol volgens het naaldje. Scheelt altijd bijna 1 streepje bij een volle tank. Is vanaf het begin tot op heden zo geweest (ruim 3 jaar/50.000km).
 

Canon-Eye

Forumguru
maar krijgen hem ook nooit 100% vol volgens het naaldje. Scheelt altijd bijna 1 streepje bij een volle tank
En dat heet dan "vooruitgang"? :deuk:




Mijn F2-metertje wijst gewoon Vol aan na tanken tot afslag plus afronden naar eerstvolgende hele liter. En als ik 'm al eens tot flink in het rode gebied leegrij, dan blijkt er toch ver in de 40 liter in te kunnen. Redelijk betrouwbaar, dus.
 

Edwin83

Senior Member
Het was mij ook opgevallen bij onze s2. Bij al mijn vorige auto's stond de meter met een volle tank overdreven naar rechts. De eerste 50 tot 75 km bleef hij daar staan. Met de s2 staat de meter bij een volle tank tegen het streepje vol aan. Na 50 km staat die al een streepje vanaf.
 

bobbl

Forumguru
Het was mij ook opgevallen bij onze s2. Bij al mijn vorige auto's stond de meter met een volle tank overdreven naar rechts. De eerste 50 tot 75 km bleef hij daar staan. Met de s2 staat de meter bij een volle tank tegen het streepje vol aan. Na 50 km staat die al een streepje vanaf.

Klopt! Bij mijn SuperB gaat ook het eerste deel van de meter heel snel en dan gaat die naar rato.
 
Bovenaan Onderaan