Benzinetank gaat niet vol. Help!?

Cordoba

Forumguru
@henriz Dat verschil dat je een diesel na leegrijden niet zomaar vol kon gooien en rijden was er heel vroeger wel: het brandstofsysteem (leidingen, pomp enz.) moest dan eerst ontlucht worden. Maar bij de VW-groep is dat bij mijn weten nooit geweest: zelfs bij de allereerste Golfjes met dieselblok, was het al zo dat je gewoon de tank vol kon gooien en dan 'doorstarten'. Met dat doorstarten werd dan automatisch het brandstofsysteem onlucht, en sloeg de motor na iets van een halve (of een hele) minuut doorstarten gewoon aan, en was er niets meer aan de hand. Zo'n 34 jaar terug is het me zelf ook overkomen (moest opeens 50 km meer rijden dan verwacht, nergens een pomp te vinden, en kwam net een litertje brandstof te kort).

Daarnaast is het zo, dat pakweg de laatste 25 jaar ook alle benzinemotoren inspuiting hebben (vanwege de katalysator), en geen carburateur meer, dus ik betwijfel of het verschil wel zo groot is.
 

floyd2

Forumguru
Neem een jerrycan brandstof mee en rijd 'm eens helemaal leeg.
Het metertje kan wel zeggen dat ie leeg is maar voor het zelfde geld zit er nog 10 liter in.
En zitten er geen doppen onder de zitting van je achterbank waaronder je vlotter zit??
Dan kan je misschien handmatig de vlotter omhoog halen om te kijken wat je meter dan aangeeft.
De boodschap dat je nog 40km kan rijden is trouwens bij iedereen verschillend.
Als je gemiddeld 1:10 rijd zal er nog 4 liter in zitten en als je 1:20 rijd zal er nog 2 liter.
De boordcomputer berekend het bereik door het gemiddelde verbruik van de laatst gereden periode.
 

Highway

Forumguru
Volgens de dealer is het snel zakken bij volle tank vrij normaal. Kan het laten onderzoeken, maar dan kost het natuurlijk de tijd.

Ik weet het nu, en weet ook ongeveer wanneer ik moet gaan tanken. Momenteel heb ik er dus geen probleem mee, zolang het zo blijft zoals het nu is.
 

0ri0n88

Forumguru
Als je de pomp gehaald heb is die duidelijk nog niet leeg dus 60l haal je dan nooit. Maar je wil graag 10liter extra afrekenen begrijp ik hieruit?
Denk toch dat je de tank leger moet rijden.
Bestaat ook een kans dat je te vaak leeg heb gereden er een vacuüm ontstaat in de tank dan kan er een deuk naar binnen ontstaan en dit scheelt weer in je tankinhoud en je meters van slag etc.
Ikzelf tank altijd voor het rode gebied aangezien mijn skoda op een oprit staat van 13% wil het wel eens gebeuren dat er geen brandstof is om te starten door de schuinte waarin die staat. Geen zin om te testen wanneer dat gebeurt dus bijtijds tanken maar.
 

yves1966

Forumguru
Volgens de dealer is het snel zakken bij volle tank vrij normaal. Kan het laten onderzoeken, maar dan kost het natuurlijk de tijd.

Ik weet het nu, en weet ook ongeveer wanneer ik moet gaan tanken. Momenteel heb ik er dus geen probleem mee, zolang het zo blijft zoals het nu is.
Eigenaardig, want bij mijn nieuwe SC3 1.4 TSI begint de meter bij een volle tank pas na 100 km te zakken.
 

turboturbo

Forumguru
Over dat vacuüm trekken.... De Golf IV van mijn ouders had dit ook. Maar op mijn Skoda's (F1, O1) heb ik dat nog nooit gemerkt. Dat als je de tankdop open draait dat je dan zo'n aanzuigend geluid hoort?
 

0ri0n88

Forumguru
@bobbl Ligt aan de auto het is mij nl nooit overkomen mercedes A van de buren wel paar keer (die had zelfs nog 15l eein zitten) dus ik weet niet of ik dan voor of achteruit erop moet staan. Ligt aan de situering van de tank enzovoort. Geen zin om het uit te testen is gelijk zo een end lopen met je jerrycan naar de pomp :maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Ik dacht er maar een 55liter tank onder een Superb zat, ik heb er ook nooit meer in gekregen. Maar ik vind 55liter ook wel zat eigenlijk,waarom zou je er perse 5 liter meer in willen proppen. Ik snap de "HELP" niet zo heel erg?
 

GJ M

Forumguru
@bobbl Ligt aan de auto het is mij nl nooit overkomen mercedes A van de buren wel paar keer (die had zelfs nog 15l eein zitten) dus ik weet niet of ik dan voor of achteruit erop moet staan. Ligt aan de situering van de tank enzovoort. Geen zin om het uit te testen is gelijk zo een end lopen met je jerrycan naar de pomp :maakmegek:
Gewoon je auto dan de straat op laten rollen? Wel zelf erin zitten en remmen e.d.:tongue:
 

0ri0n88

Forumguru
Gewoon je auto dan de straat op laten rollen? Wel zelf erin zitten en remmen e.d.:tongue:
Laten rollen betekent dwars door mijn garagedeur heen knallen :deuk:. Het is dus eigenlijk een afrit:D
Ik hoor je denken zet hem dan binnen maar daarvoor staat er teveel in word wel aan gewerkt.
Zoals ik al zei heb er zelf geen probleem mee gehad maar zoek het ook niet op;)
 
Bovenaan Onderaan