benzinemeter erg positief

hallo,

ik rijdt sinds de aflevering van de auto (volle tank)iets meer dan 200km.
echter geeft mijn digitale benzinemeter 1 blokje weg aan.
wie herkent dit?
bij ongeveer 165km verdween pas het eerste blokje van de meter.
1.2 tsi 63 kw combi...
 

Exciter

Administrator
Dit is vrij normaal. Bij voltanken zit het niveau van de benzine veel hoger, dan het meetbereik van de sensor. Bij mij is het ook ongeveer 110 km (mijne's zuipt wat sneller)...
 

Mark

Banned
Bij mijn Roomster ging pas na 200 kilometer het éérste blokje uit, nadien gaat het wel rapper. Ik reed met een diesel.
 
Ok,

schijnt dus vaker voor te komen, maar blijft het voor de verdere rest wel op het goede niveau?
of geeft deze nog een halve tank aan, en is ie in werkelijkheid leeg.:ahum:
 
update,

230 km en het tweede blokje is weg.(digitale benzinemeter)
zal mij benieuwen of het nu sneller gaat, en of het nog wel nauwkeurig blijft allemaal.
 
Het is wel nauwkeurig maar zoals hierboven ook al staat, je gaat bij het voltanken buiten het meetbereik van de sensor.
Daardoor duurt het eerst b.v. 50km voordat je weer in het meetbereik van de sensor komt en dan gaat hij wel naar beneden.

Dat heb ik ook met mijn greenline combi, en had het ook al met de vorige auto.
Ik heb er geen last van, ik kijk gewoon naar de actieradius op de maxi dot.
 
sinds aflevering 300km(stadsverkeer) gereden en 27.9 liter.:473: getankt. (twee blokjes van de meter weg)
twee blokjes weg terwijl de tank al meer dan de helft leeg is:confused:
vandaag, na het voltanken 220km(snelweg) gereden, en de benzinemeter geeft nog vol aan.:ahum:
terug naar de dealer? wat vinden jullie...

P.s

is er toevallig een fabia TSI 63Kw rijder die dit bekent in de oren klinkt?
 

Jkz

Lid
Kans is zeer groot dat de tank niet helemaal vol zat bij aflevering.
Schijnt vaker voor te komen. Tel hierbij het sensorverhaal op en je hebt je verklaring.
Ik zou voor die paar liter benzine niet terug gaan naar de dealer. Zij zeggen toch vol is vol.
Ik heb er nadat de bezinepomp af had geklikt er wel eens 8 liter nog bij gedaan.
Ga lekker rijden en geniet van je nieuwe skoda! 
 

Skoder

Lid
Zitten jullie niet de vul-slang naar de tank helemaal vol te gooien ? Daar gaat ook een flink aantal liters in.

Het is alleen minder goed voor andere verkeersdeelnemers, meteen door een bocht na het tanken en het klotst eruit via de overloop.
 
Dat volgooien doe ik echt bij iedere auto die ik heb, en stuk voor stuk gaat het aan het begin langzamer en hoe leger de tank, hoe sneller de meter gaat. Maar bij VAG is het erg onnauwkeurig. Heb nu een Seat met exact hetzelfde. Mijn Volvo was een stuk nauwkeuriger!
 

turboturbo

Forumguru
Dit fenomeen heb ik al mijn gemotoriseerd vervoer gehad, het naaldje van m'n scooter bleef de eerste 2 dagen ook altijd op max. staan. Auto's van mijn vader vroeger ook altijd hetzelfde. Dan was 'in het rood' ook echt bijna te laat!!
Nu met mijn Fabia (I) hetzelfde. Ik kan bijna 150 tot 200 km (afhankelijk van 1e lange snelweg rit of meerdere korte ritjes) rijden voordat het naaldje iets gaat zakken (analoog metertje dus) Als het naaldje in het rood komt, knijp ik hem dan ook wel echt, want dan zit ik tegen de 650km op 1 tank. Aan de andere kant, ik heb er wel eens 44,85l in gegooid (45l tank) - zonder het ontluchtingsgedeelte vol te gooien - terwijl het lampje nog maar net brandde. Ga je mij niet vertellen dat ik nog 20km kon rijden op 0,15l benzine :confused:
 

Jkz

Lid
@turboturbo
Ik had hiervoor een golf plus met 55 liter tank. Ik heb daar een keer 61 liter mee getankt. Ik dacht eerst dat de pomp kapot was maar door te ontluchten kon dit er echt in. Schijnt zo te zijn dat iedere tank anders is kwa inhoud. Ga er dus maar niet van uit dat er nog maar 0,15 liter in kon.
Gr.
 
Bovenaan Onderaan