Benieuwd naar ervaringen Skoda Fabia Combi III > 2014

EdK

Forumguru
De 1.0MPI zou ik terzijde leggen
En denk dat verbruik van de 1,2 en de 1,0 TSI mekaar niet veel zullen ontlopen hoor.
Wat betreft die Km standen van wagens in Belgie en Duitsland, een maand of wat geleden wel in krant één en ander gelezen dat met deze standen wat word gerommeld.
Denk dat als je er even op zoekt dat je dat artikel wel terug kan vinden op interpret

En ga je voor een 1.0TSI dan kan ik je aanraden uit ervaring dat een fabrieksupdate bij VAG Techniek uit Neunen een prima investering is als je de 95Pk versie hebt..
Na die update rijd het net allemaal wat soepeler en vlotter in het verkeer mee zonder veel schakelen
 

gossy

Actief lid
Ja Ed ik weet dat gerommel met de standen een jaar of 20 geleden in NL ook nog wel - via via advertenties genoeg: paar tientjes, bezoek aan huis en voila je auto was een stuk meer waard.
Die ingevoerde autos bij dealers die ik hier en daar zie gaan mijn haren hier en daar overeind van staan ook -_-

Het zal voor onze portemonnee dus waarschijnlijk wel de wat oudere 1.2 tsi worden wel denk ik - scherp op blijven letten op de NL sites.. Willen wel een trekhaak maar eentje zonder is ook geen ramp - weet je tenminste dat er niet idioot is gedaan qua lading en volgens mij is bij de Skoda dealer er wel eentje onder te zetten voor onder de 400 niet afneembaar toch
 

EdK

Forumguru
volgens mij is bij de Skoda dealer er wel eentje onder te zetten voor onder de 400 niet afneembaar toch
Volgens mij kun je dit ook nog bij je onderhandelingen doen als je hem bij een dealer aanschaft
Als ik goed heb dan heeft @Cordoba dit ook uitonderhandeld met zijn onlangs gekochte Fabia 3 combi second hand.
En waar ik ook op zou letten is of er een volwaardig reserve wiel bij zit of een thuiskomertje ipv zo'n fles met bagger die in 9 van de 10 gevallen alleen maar ergenis oplevert.
Ook dit kun je proberen tijdens de onderhandelingen erbij te krijgen !
Dit zijn ook echt niet de kosten maar bij pech scheelt dit zoveelllll ergenis.....
 

Cordoba

Forumguru
Wat EdK al aangeeft, zorg dat je een reservewiel (met tools) hebt, of onderhandel die erbij. Ik heb inderdaad ook vaste trekhaak erbij onderhandeld, maar ga er vanuit dat dit afhankelijk van de dealer 500-600 euro kost: het gaat niet alleen om een stuk staal, maar ook een extra electronica module, die geplaatst en aangesloten moet worden, en dan ook nog aangemeld op de al aanwezige systemen in de auto.

Wat het budget betreft: 4-5 maanden terug kon ik al merken dat de prijzen voor een Fabia III zakten, zowel doordat de facelift al gepresenteerd was (maar nog niet beschikbaar), maar ook omdat de F3 ruim 3 jaar bestaat, dus langzamerhand komen er exemplaren vrij voor de occasionmarkt. Ondertussen zal de facelift (bijna) in de showrooms staan, dus zal de prijs nog wat zakken, maar 12k voor een Fabia III combi is een krap budget. Voor een hatchback moet het ondertussen wel goed te doen zijn om voor 12k een goed exemplaar te scoren.
 

gossy

Actief lid
Ja bij de Skoda dealer tref je die prijs nu nog niet. Wel hier en daar al wat gevonden wel wat daaromheen dwarrelt of eronder tussen de 30 en 80k op de teller. Veelal ofwel de 1.2 tsi of de 1.0 mpi.

Een hogere km stand schrikt ons niet gelijk af voor een auto van 3-4jaar - dat zijn de lange ritten die een auto niet zo treffen die dan zijn gedaan.. Wel als het een inkoop uit de lease wereld is lol maar kom daar maar eens achter tenzij t het lease bedrijf zelf is die hem verkoopt. Volgens mij kom je daar ook nog wel achter tegenwoordig met wat investering - een buurman had iets handigs met alle schade en voormalige eigenaren informatie - zal hem eens vragen daarover..

de facelift stond hier al bij de dealer! Dat glazen dak.. En de grille etc is mooier wel moet ik zeggen maar om daar nu een schuld voor aan te gaan nee - de 2015 versie is sexy genoeg =]
 

50tintenfaab

Senior Member
Niet elke Duitse auto is mee gekloot sterker nog enkel bepaalde groepen doen dat in een bepaald segment auto's skoda valt daar niet onder heb de mijne zelf ook uit Duitsland gehaald en daar is ook niks mis mee

12k heb je daar hele leuke uitvoering voor wellicht met schade als je beetje handig bent kom je 1 goedkoper uit en 2 heb je meer opties en dat die schade heeft gehad zegt niet gelijk dat dir slecht is mits die goed is gerepareerd


Zag x aantal monte carlo editions staan met schade wellicht iets voor u ?
 

Cordoba

Forumguru
Ik keek voor de gein eens op gaspedaal.nl wat er momenteel te vinden is. Goedkoopste is onderstaande combi met 1.0TSC en slechts 7450 €.
skoda-fabia-combi-1-0-tsi-drive-nav-pdc.jpg

Vervolgens een kleinere foto vanaf links achter, waar de achterklep niet helemaal dicht lijkt te zitten en wat interieurfoto's. En op een van de laatste foto's wordt de prijsstelling duidelijk. Linkje
 

gossy

Actief lid
Jaaaa die had ik ook gezien XD

dat de tankdop niet meer dicht kan daar knapte ik echt op af lol
 
Bovenaan Onderaan