Ben ik blij met de groei van Skoda?

sitechris

Donateur
@AGTon: de Rapid spreekt hetgeen je zegt al tegen. Het interieur van de Rapid is zeker niet vergelijkbaar met die van de Octavia. Duidelijk goedkopere materialen. Ook willen ze juist minder opties voor Skoda aanbieden, echt meer basic. Ik weet niet wat ze gaan doen met de Octi en Superb die nieuw gaan uitkomen.

Ik vind het overigens wel een slimme tactiek van VAG om Skoda wat naar beneden te positioneren, want als je een ruime auto wilt, met moderne techniek voor een heel aardige prijs heb je niet heel veel keus. Dacia, wat Koreanen en dan heb je het wel gehad. En de Rapid is echt een ruime familieauto, ziet er best leuk uit. En je positioneert Skoda minder naast VW, dus minder kannibalisme. Plus dat het imago van Skoda inmiddels echt op orde is. Dat is de grote plus van Skoda tov de Koreanen en Dacia.

Canon-Eye

Forumguru
En zeker omdat Seat er ook nog ergens moet tussen passen.
Ik heb al jaren geleden eens iemand horen uitleggen dat in de VAG-groep Skoda meer als "de familie-auto" zou worden gepositioneerd en Seat meer als "het sportieve merk". VW zelf is dan vooral de zakenauto.

Maar ja, een béétje zakenman kan toch rekenen én heeft vaak ook nog wat familie mee te nemen - dus niet helemaal onlogisch dat Skoda flink doorgroeit.

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij zijn ze bij Seat al een tijdje de weg kwijt met wat het nou voor een merk moet worden. Echt sportief, nee niet echt.

Cordoba

Forumguru
Seat heeft gewoon een aantal model-missers gehad:
- lange tijd geen opvolger voor de Arosa (nu eindelijk de Mii)
- Toledo omgevormd van sedan uiterlijk, naar MPV-achtig gedrocht. Na een een aantal jaren zonder Toledo staat er weer een nieuwe op stapel.
- het enige sedan model in het huidige Seatprogramma is de Exeo, de Cordoba als sedanuitvoering is alweer een aantal jaren geschiedenis.

sitechris

Donateur
Mss is er nog hoop met de nieuwe Leon.

Met de groeten uit Rusland: de nieuwe Seat Leon! | Autonieuws - AutoWeek.nl

Imho best een leuke auto om te zien. Een witte met zwarte velgen en dan een wat wildere versie qua uiterlijk (Cupra R). Nu ben ik wel een beetje een Seat tegenstander. Heeft met name met de rijders te maken, die hebben vaak last van het 'wil een Audi, maar kan deze niet betalen' syndroom. Maar ach....als de specs en de prijs goed zijn en het interieur is opgemaakt uit betere materialen en hij ook nog eens fijn rijdt of klinkt. Dan kan hij wellicht een plaatsje krijgen op mijn shortlist volgend jaar.

Ik maak wel even nieuw topic voor de Seat Leon, zie http://www.skodaforum.nl/board/f31/nieuwe-seat-leon-model-2012-2013-a-19541.html#post281846. Kunnen we hier ontopic blijven over de toekomst van Skoda.

Bovenaan Onderaan