Belgische eigenaar :-)

Hoi

Ik ben GIl 29 jaar, wonende te Koksijde in België, Freelancer in sales en E commerce bijzaak via bol com.
Al 4 jaar bezit ik een Skoda Octavia Berline Style moonwhite, PHEV.

Op zich ben ik wel tevreden van de wagen, alleen zijn er al talloze software problemen geweest en zelfs met elektronische tankklep die niet meer open ging :tongue:
Desondanks al enorm veel plezier gehad aan deze zuinige performante wagen. Als 25 jarige, een auto bezitten van 37 ton , is niet niets.

Sinds eergisteren ben ik hier wat radeloos komen vragen of andere eigenaren van dit type of soortgelijke issues meegemaakt hebben met het verliezen van functies na een firmware flash door de dealer. Ik ben alvast zeer dankbaar voor de vele reactie en toegekomen hulp.

Jullie zien me vast als een aangespoelde Belg, maar wie weet leren we nog bij van elkaar en kunnen we ervaringen delen, niet alleen voor problemen maar ook handige snufjes , tips en tricks.

Bijlagen

• IMG_0468 (2).JPG
    IMG_0468 (2).JPG
    138,8 KB · Weergaven: 15

leon-cupra

Forumguru
Welkom.
Een van de Belgen hier op het forum, samen met nog enkele andere Belgen. Als Belgen houden we het hier geregeld het forum “levendig” :D
Hebben blijkbaar nog wel andere raakpunten, buiten het Belg zijnde. Ben zelf ook al enkele jaren actief op Bol (en andere platformen). Welke producten verkoop je?

En op je 24ste een wagen van 37k is heel mooi, maar gezien jouw freelance-status eigenlijk niet zo uitzonderlijk. Zie freelancer (meer eerder in de IT) met veel duurdere bakken rijden op die leeftijd.

leon-cupra

Forumguru
@PizzaPieter en van onderstaande versta je dan wel de zin (of onzin)? In principe heeft daar eigenlijk niemand zaken mee, maar snap uiteraard wel dat TS fier is op zoiets (ben ikzelf ook wel dat ik een M3 heb kunnen kopen + al de andere zaken).
Als 25 jarige, een auto bezitten van 37 ton , is niet niets.
En om het even te verduidelijken wat ik bedoel: TS is freelancer, dus zelfstandige, niet in loondienst. In BE (wss ook wel in NL, maar het is als ZZP-er een héééél stuk duurder in NL dan in BE) kan je een wagen kopen/leasen/lenen vanuit jouw omzet (dus voor een freelancer "brutoloon"). Als freelancer is jouw brutoloon gemakkelijk een veelvoud van een werknemer zijn nettoloon (als je het tenminste goed doet). Een gemiddelde wagen kost lease +/- 800€. Groot verschil wanneer je dit mag aftrekken van een nettoloon van 2.5-3K of een omzet/brutoloon van +10K (uiteraard moeten er nog veel andere kosten betaald worden. Het is nog steeds verstandig omgaan met de centjes). Dit allemaal in de veronderstelling uiteraard dat TS reeds 4j freelancer is.

PizzaPieter

Donateur
Ik bedoel eigenlijk dat bij mij t stukje vanaf 'maar' niet lekker overkomt, als je de prestatie bagatelliseert.

Ook al zijn er anderen die een nóg dikkere wagen rijden, of 100 kamelen, of een heel dik huis...ik vind het heel tof dat je op die leeftijd dat gepresenteerd en daar mag je heel trots op zijn, ook al zijn er anderen die een nóg dikkere auto hebben. Mss heeft TS naast een dikke 37K wagen ook nog een boot, 18m caravan en 3 huizen en hebben die andere met nóg dikkere bakken dat niet. Hij is trots, en terecht, dat ie op zn 24ste een 37K auto heeft.
Net als dat ik trots ben op mijn 15K Seat op mn 48e. Dat er mensen zijn die op hun 48e nooit meer hoeven werken...prima, maar ik ben toch trots op.

• Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@PizzaPieter, snap wat je bedoelt, maar er volgt wel een ganse redenering achter de 'maar'. Het is niet zomaar "bagatelliseren" van zijn realisatie. Manier waarop het beschreven wordt in de eerste post, tja , dat vraagt ook wel ergens om een bepaalde repliek ...

maar soit, laten we het hier maar op houden. We gaan het niet continue hebben over die ene zin.

Bovenaan Onderaan