Belettering NIEUW achterklep O IV plakken

robzie

Senior Member
Geen idee of er al een topic over is, ik kan het niet vinden, dus vandaar dat ik zelf de vraag stel:
Is er al iemand die zijn beletting op de achterklep van een 0 IV verwijderd heeft (vraag is of dat zomaar kan, zit dat gewoon geplakt) en deze vervangen heeft door het nieuwe lettertype?
Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Dit dus:

In plaats van dit:

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Beter een oud model, die vliegende pijl is veel mooier dan die rare gestyleerde letters...:pardon:

Maar die letters zitten gewoon geplakt idd, met verwarmen en een bankpas en/of visdraad krijg je ze er prima af.

Sip

Lid
Ik zou ze niet vervangen maar alleen weghalen en geen nieuwe letters erop.

Bij mijn Octavia III staat ook niks op. Vindt ik persoonlijk het mooist.

PizzaPieter

Donateur
Check deeeeeezssssss linkje

EDIT: na caramel schijf nog even met Glue en Tar inspuiten en laatste restjes eraf en als je nieuwe dingen erop wilt plakken, goed ontvetten met bijvoorbeeld Gyeon Prep.

Laatst bewerkt:

jesse_s93

Forumguru
@robzie ik heb de letters van mijn Octavia vervangen voor de zwarte letters (pre-facelift nog toentertijd). Oude letters met een fohn en een oude pas eraf gehaald. Dat gaat zeer eenvoudig. Daarna goed reinigen.

Er zal weinig verschil zitten in het monteren van facelift vs pre-facelift letters. Ze worden geleverd in een template zodat dezelfde afstand tussen de letters zit. Het template zelf uiteraard wel recht en in het midden plaatsen en er kan weinig mis gaan. Ohja, niet bij te koude temperaturen plaatsen.

Wullum

Actief lid
Ik wil hetzelfde doen bij mijn Kodiaq I van 2023... Al zou je dan voor de volledigheid ook de in de voorportieren gemonteerde lampjes moeten vervangen welke het logo op straat projecteren bij geopend portier...

robzie

Senior Member
Dat zou ik dan ook moeten, maar dan is het einde een beetje zoek. Als het donker is, kan ik de letters achterop toch niet lezen en is het verschil toch niet te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:

Wullum

Actief lid
Klopt ja.
Ik trek daar wel de grens, belettering achterop en in de portierverlichting, daarmee basta. Ben niet zo gek dat ik ook nog overal de glimmend chroom logo's ga vervangen door de nieuwe "dark matt chrome" logo's... Alhoewel...:unsure:

robzie

Senior Member
Overigens waar koop je de portierverlichting eventueel, Kopacek? of is er ook nog een ander adres? Bij Kopacek kun je niet meer betalen via Paypal, jammer.

Laatst bewerkt:

Wullum

Actief lid
Kopacek betaal ik meestal via mijn creditcard... Portierlampjes met een nieuw logo heb ik nog niet gezien, maar ook niet naar gezocht eigenlijk...

robzie

Senior Member
Ik had nog "gewone" kofferbak led-lampjes liggen van mijn ooit O3 en laat die nou mooi passen ipv de embleem-portierlichten. Weer een "probleem" minder ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

Wullum

Actief lid
Dan heb je nu dus eigenlijk "normale" uitstapverlichting?
Op een of andere manier moet daar toch een "maskertje"voor gemaakt kunnen worden met een nieuw logo?

Op diverse Duitse Skoda-onderdelen-sites staan de projectorlampjes alleen met de "oude" Skoda tekst...
zoals bij Kufatec of Thilo...

Je wilde toch juist de letters dichter op elkaar? Als ik zo naar je eerste plaatjes kijk. Of ging het puur alleen om het lettertype..? :arghh:

robzie

Senior Member
Neen, ging me puur om het nieuwe lettertype te laten zien, afstand tussen de letters is oke zo.

Bovenaan Onderaan