Belachelijke inruilwaarde Octavia

van_der_P

Senior Member
Waarom wordt er zoveel korting gegeven op die BMW ? Is er iets mee, overjarig model, incourante uitvoering. En als je straks die BMW wil inruilen/verkopen wat blijft er dan nog van over ?
Het is maar raar lijkt een luchtje aan te zitten.

RayDelft

Forumguru
Het moment van inruilen is natuurlijk het allerslechtste. Zodra je met een nieuwe auto de garage uitrijdt ben je een paar duizendjes armer. En ja, een auto van 39. Mooi zou zijn als je er na twee maanden 37 voor kreeg, maar dan koopt iemand liever een nieuwe. Voor een koper is de auto pas interessant als er op zijn minst een duizendje of of vijf a zes vanaf gaat, dan is de gebruikte een aardig alternatief in plaats van een hele nieuwe. In de handel moet de BMW dealer EN de auto zien te verkopen EN er wat marge op zien te behalen. Aan die BMW verdient hij waarschijnlijk bijna niets. Bij een bod van 30 zou ik niet eens erg verbaasd zijn, ookal is dat weinig natuurlijk. 25 vind ik wel erg weinig en onaanvaardbaar. Het voordeel dat je met die BMW hebt door hem te kopen, ben je dus dubbel en dwars kwijt. Dan kan je beter wachten totdat je Skoda een redelijkere afschrijving heeft. Nu gooi je een boel geld weg.

• Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
toen ik ten tijde van de skoda de 3 serie samenstelde kwam deze op 62K nu kan ik deze aanbieding kopen voor 46k, het is ook niet zo dat ik de skoda een foute keuzen vindt, ben zeer tevreden over de auto. en door zo een aanbieding wordt je toch nieuwsgierig wat bij te betalen.

Dus de BMW gaat van 62k naar 46k en je Octaiva van 39k naar 25k?
Beetje creatief rekenen: in twee maanden is je "droomauto" 16k in prijs gezakt, terwijl je 14k minder voor je huidige auto krijgt. Volgens mij heb je dan in twee maanden 2k verdient..!

VEEJAY

Forumguru
Grappig, zie nu pas dit draadje. Mijn collega heeft in Januari zijn Fiat ingeruild voor zo'n nieuwe 320D 163PK station van 65K voor 42K. Ben benieuwd wat de TS gedaan heeft?

VWim

Forumguru
toen ik ten tijde van de skoda de 3 serie samenstelde kwam deze op 62K nu kan ik deze aanbieding kopen voor 46k, het is ook niet zo dat ik de skoda een foute keuzen vindt, ben zeer tevreden over de auto. en door zo een aanbieding wordt je toch nieuwsgierig wat bij te betalen.
Ik tel even mee:
46.000+39.000-25.000=60.000

Vergelijk de eerdere 62.000 met de huidige 60.000 dan weet je gelijk waar de "korting" vandaan komt.

heb toch afgelopen week mijn Skoda ingeruild voor een nieuwe auto.

ik kan gewoon niet wennen aan deze auto, vergeleken met mijn vorige Golf GTD vindt ik het echt een stap terug.

voor mij houdt het octavia avontuur per september op

micky

Forumguru
@heijm426 ik heb nog geen Skoda ervaring laten we dat vooropstellen (wel altijd VAG groep VW en Audi), maar een Golf GTD vergelijken met een O3 1,4 TSI kan natuurlijk, maar ze zijn niet echt vergelijkbaar, het is gewoon totaal anders, net als dat je nieuwe aankoop niet vergelijkbaar is met de vorige 2, ik hoop dat je veel plezier gaat hebben van je nieuwe ride, voor mij geen Volvo weer, 1 keer na tig jaar VAG nu weer lekker terug....

@ertromp , vindt het kwaliteitsgevoel minder dan de golf en het weggedrag is een stuk minder. Misschien kt dit ook omdat de golf 300 kilo zwaarder was

Bovenaan Onderaan