Beige of zwarte matten?

Yargo

Actief lid
Hey,

Ik heb nu beige matten in mijn Superb met beige interieur liggen. Het is algemeen geweten dat deze erg snel vuil worden, zeker met dit weer!

Heeft iemand van jullie zwarte matten in zijn beige interieur liggen? Is dit mooi?

Iemand een goede site waar ze goede matten hebben?

Iemand ervaring met http://www.justcarpets.nl?

Tx!
 

CDK

Forumguru
de bovenzijde van je dashboard is ook zwart, zou dus wel moeten kunnen, al is het alleen maar voor in de wintermaanden.
Volgens mij heeft @Noord26 recent matten gekocht bij justcarpets.
 

DVDguy

Forumguru
Ik had in mijn Passat ook een beige interieur en beige matten en deze waren na 3 jaar gebruik, ondanks regelmatig reinigen, niet meer om aan te zien.

Tot mijn verrassing heeft de Ocatavia III met beige interieur, zwarte matten en dat matcht inderdaad prima bij de donkere bovenkant van het dashboard.

Rubber matten voor de winterperiode lijkt me ook een prima idee.

img_7978.jpg
 

Noord26

Forumguru
Heb idd de meest luxe versie van die firma in de auto liggen. In het zwart. Duidelijk betere kwaliteit (ook een stukje dikker) als van de dealer tegen een lagere prijs. Maar heb ze helaas nog niet echt kunnen gebruiken deze winter. Eerst vanwege dat de auto 3 weken voor het dakraam bij de dealer stond en nu al 2 weken bij de schade hersteller.

Rubber vind ik niet fijn tijdens het rijden en ziet er ook niet zo mooi uit, in onze optiek. Vandaar de keuze voor normale matten; ook in de winter. Maar dan wel zwart. Als ik zie hoe de 6 maanden oude beige matten er uit zien van mijn schoonvader (en die is zeer zuinig op de auto). Nooit!
 
Laatst bewerkt:

Yargo

Actief lid
Rubberen matten binnenin een wagen vind ik toch niet zo mooi en vooral erg koud.

Die Octavia is wel mooi, maar er is toch nog een verschil met de Superb. Daarbij is het stuk stof rond de matten ook beige. Op jouw foto te zien is alles onder het dashboard ook gewoon zwart.

In mijn vorige Superb zagen mijn zwarte matten er inderdaad als nieuwe uit na een stofzuigbeurtje. Bij deze beige versie is dit jammer genoeg niet het geval ☺. Maar ik ga het toch eens wagen die zwarte denk ik, tx!

Gisteren mn Superb waar de vorige eigenaar in gerookt heeft eens goed uitgewassen met special spul van Hg. Sopje zag behoorlijk zwart. Was dus wel eens nodig. Vooral de rubbers van het panoramisch dak zagen goed geel. En het blijft er precies afkomen... Hopelijk is de geur er nu wat meer uit... Blijft toch altijd beetje hangen wss. Er is door de verkoper al een ozonbehandeling uitgevoerd, maar mss dat ik dit nog eens moet herhalen.
 

s-line

Forumguru
Ik vind überhaupt een beige interieur zeer gevoelig voor vervuiling dus laat staan matten. Gewoon zwart er in doen scheelt een hoop.
 

KWc

Lid
Tevreden van matten-online. Achtermatjes waren wat korter dan origineel. Hierop een volledige nieuwe aangepaste mattenset gekregen zonder meerkost:bloemen:.
Goede service en pasvorm
 

H@RM

Senior Member
Een paar mooie zwarte matten staan absoluut niet verkeerd in combinatie met een beige interieur.
Van begin af aan beige matten goed impregneren doet ook wonderen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

H@RM

Senior Member
Die was toen nog niet in de handel.
Ik heb Carpro Fabric & Leather, 303 High tech Fabric guard en de ragg topp fabric protector gebruikt. En ik denk dat de Carpro het meeste op de Gyeon lijkt.
Op matten zou ik voor een dergelijk product gaan.

Overigens ken het geen kwaad om het hele voetencompartiment daar mee in te spuiten. De beste man die zijn bordeaux rode van bommels net gepoetst had vervloekt zichzelf nog steeds toen die ging rijden. Kreeg het wel weer uit de bekleding maar zorgde voor een mooie vlek op zijn beige tapijt. Dan heb je al heel verstandig zwarte matten in de auto liggen krijg je het op een ander punt voor je kiezen.

Overigens zou ik voor de stoelen eerder voor 303 gaan. Dat product "ademt" nog een beetje. Liever vieze stoelen dan dat je van de zomer in je eigen zeet rond dobbert. Klinkt misschien heel smerig. Maar dat gebeurt wel als je de bekleding compleet sealt
 

Yargo

Actief lid
Bij Superskoda verkopen ze ook matten. Maar daar maken ze geen onderscheid tussen elektrische stoelen of niet , zelf geen verschil tussen sedan en combi. Of is dit allemaal hetzelfde? Prijs is wel goedkoper ( voor de rubberen versies toch, die een vriend graag zou kopen ).
 

H@RM

Senior Member
Blijkbaar zit daar geen verschil in. Maar voor dat tientje prijsverschil, die je hoogstwaarschijnlijk aan verzendkosten kwijt bent zou ik hem lekker bij de dealer bestellen.
 

error404

Senior Member
IMG_7826.JPG IMG_7825.JPG IMG_7824.JPG

Ik heb inmiddels ook een setje binnen van de eerder genoemde winkel.

De 8mm versie in antraciet met beige bies. Ziet er netjes uit. Persoonlijk vind ik het wat minder mooi als de beige matjes maar die moet je echt iedere week stofzuigen anders ziet het er niet uit. Dus maar een wat minder besmettelijk kleurtje op de vloer :jaja:

Uiteraard de juiste versie gekozen maar bij de bestuurder is het verschil opvallend. Bij de pedalen een stuk langer (en dat vind ik juist handig, best gevoelig dat beige onder je vieze / natte schoenen. Echter aan de stoelkant een stukje korter.
Ziet er niet gek uit maar een stukje is onbedekt. Ik heb de stoel vrij ver naar achter staan. Nu ga je daar normaal nooit opstaan dus vind het wel prima zo.

In de winter gooi ik er rubber matten in. Had ik in mijn vorige auto ook en is erg handig. (ziet er niet mooi uit maar ja..)
 
Bovenaan Onderaan