Begint het gedonder nu al ?

nomad

Senior Member
Net 4 maanden oud is mijn auto. Afgelopen vrijdag de mysterieuze melding op de maxidot: "Front left dipper beam defective" Ja, dipper stond echt met 2 pees.
In goed NL: Je linkerkoplamp is kapot. Dat was ie inderdaad, maar na een keer in en uitstappen deed ie het weer /forum/images/graemlins/crazy.gif
Gisteren de hele familie in de auto gepakt, starten en .... niks... Accu leeg ! /forum/images/graemlins/shocked.gif
En dan kom je er al snel achter dat je geen startkabels hebt en niemand in de buurt ook trouwens. Maar als het gedonder nu al begint terwijl het nog geeneens winter is, dan ben ik benieuwd.
 

higgy

Forumguru
Had je maar geen maxidot in moeten beunen!
(Geintje: sterkte!)
Ik las meen ik op de Engelse Skoda-site (of was het nou de Duitse?) dat gekloot met de linker (!) koplamp bij de Superb voorkomt. Zou dat ook bij de Octavia zo zijn...?
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zullen we Kassa van de Vara erbij halen?

[/ QUOTE ]
Dat is nog wat vroeg, maar ik mis nu wel, zoals de amerikanen het zo mooi zeggen, het complimentary setje startkabels. /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Bij mij is het één keer gebeurd dat de linkerkoplamp (Xenon) niet aan ging. Ik heb dat auto uitgezet, even gewacht en weer egstart. Toen was alles weer in orde. Daarna, totnutoe, geen problemen met de verlichting meer gehad.
 

AMBIO2

Actief lid
Ik mag dan wel in een skoda rijden
startkabels, sleepkabel en gevarendriehoek ligt bij
mij standaard in de auto. /forum/images/graemlins/uitlachen.gif
 

rickske

Actief lid
Heb ik ook altijd in de auto liggen voor als je zelf geen pech krijgt kan je nog altijd iemand anders verder helpen.
 
En omdat er altijd zulke mensen in de buurt zijn heb ik ze juist niet!! /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/529.gif /forum/images/graemlins/529.gif /forum/images/graemlins/529.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Gisteren de hele familie in de auto gepakt, starten en .... niks... Accu leeg ! /forum/images/graemlins/shocked.gif

[/ QUOTE ]

U hebt een Audience en heeft natuurlijk AIM aanstaan en als u hem dan 3 dagen niet gebruikt is de accu leeg! /forum/images/graemlins/407.gif
Ik had die ervaring al binnen 3 weken.
Heb ik hier ook al een aantal keren vermeld!
U had ook gebruik kunnen maken van de Mobiliteitsgarantie.
 
Wiseguy, zolang Skoda/Pon dat niet doet zal ik het wel moeten doen, want Nomad wist dit dus ook niet!
Waarom heeft Skoda/Pon hier de dealers/gebruikers nog geen mailing over gestuurd? Pon weet het al minimaal 5 maanden
En hier is nog steeds géén oplossing voor! Ja, AIM uitzetten dat schiet lekker op.
En hiervoor stonden alleen reacties die géén oplossing boden.
Ook voorkomt waarschuwen ontevreden reacties zoals: begint dat gedonder nu al!
 

Wiseguy

Actief lid
Ik ben blij dat jij die taak overneemt van Skoda/Pon, alhoewel ik me niet echt kan voorstellen dat Skoda/Pon in dit forum gaat vermelden dat ze bezig zijn met het zoeken naar een oplossing van het probleem.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Wat ik bedoelde was dat je dat misschien beter in één draadje kwijt kan dan in ieder draadje apart.... /forum/images/graemlins/koffie.gif

Bovendien is het eerder al vermeld op dit forum, maar inderdaad niet eerder in DIT draadje... /forum/images/graemlins/cool.gif
 
@Wiseguy

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
alhoewel ik me niet echt kan voorstellen dat Skoda/Pon in dit forum gaat vermelden dat ze bezig zijn met het zoeken naar een oplossing van het probleem....

[/ QUOTE ]

Ik had het over een mailing naar de klanten toe, want niet iedere Audience gebruiker komt op dit forum.
Misschien als je anderen waarschuwt krijgt Pon te weinig klachten en zeggen ze niets aan de hand. Maar krijgen de dealers hier wel weer vragen over.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat ik bedoelde was dat je dat misschien beter in één draadje kwijt kan dan in ieder draadje apart....

[/ QUOTE ]

Als je een draadje plaats lees je dat een keer zakt weg en valt later niet meer op voor nieuwe bezoekers. En in een eigen draadje wordt het wel gelezen, zoals bij Droopy.

Dat het eerder vermeld is dat weet ik, kennelijk wisten anderen dat nog niet (Nomad).

Er is pas een nieuwe Audience radio gemonteerd (die goed zou moeten zijn), helaas deze was nog slechter dan mijn oude die er nu weer inzit.

Als er een echte oplossing is zal ik die ook op het forum vermelden.
 

Karstieman

Forumguru
Ik denk wel dat de af-fabriek radio een groot irritatiepunt is voor veel Skoda eigenaren. Dus wel goed dat het onder de aandacht blijft !
 
Heb zelf het AIM nog niet geprobeerd (weet eigenlijk niet eens hoe het werkt, moet altijd het boekje nog eens een keer extra doorlezen...). Misschien maar goed, want mijn auto staat regelmatig langer dan 3 dagen stil.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Gisteren de hele familie in de auto gepakt, starten en .... niks... Accu leeg ! /forum/images/graemlins/shocked.gif

[/ QUOTE ]

U hebt een Audience en heeft natuurlijk AIM aanstaan en als u hem dan 3 dagen niet gebruikt is de accu leeg! /forum/images/graemlins/407.gif
Ik had die ervaring al binnen 3 weken.
Heb ik hier ook al een aantal keren vermeld!
U had ook gebruik kunnen maken van de Mobiliteitsgarantie.

[/ QUOTE ]
Bedankt voor de info, maar aangezien ik de auto nog geen 12 uur daarvoor had gebruikt is het in mijn ogen een beetje onzin. Feit is wel dat Pon dit dient op te lossen. Die functie zit er niet voor niks op.
 

smg

Lid
Ik heb mijn auto al heel vaak langer dan 3 dagen stil laten staan, AIM staat altijd aan, als ik de radio aan laat staan gaat die na een uur vanzelf uit, maar van dat alles is mijn accu nog echt niet geschrokken. Dus Skoda 0, je bewering mag een stuk bescheidener!
 
Bovenaan Onderaan