Beeldschermuitschakeling in O3 Columbus

De Columbus in mijn O3 (2014) kan het beeldscherm na 10 seconden uitschakelen.
Deze optie moet ik echter na iedere start opnieuw activeren.

De Columbus 'vergeet' dat ik die optie aangezet heb.

Kan via VCDS voorkomen worden dat ik die optie iedere keer weer aan moet zetten?
 

Pollewop

Forumguru
Wellicht omdat zo'n groot verlicht beeldscherm heel erg irritant is als je in het donker onderweg bent...??? Duhhh...
 
Maar je zult toch niet per se standaard in het donker vertrekken?
Scherm blijft aan zolang je hand in de buurt van het scherm blijft.
Dus voor vertrek muziek en navigatie instellen en daarna op zwart tot je iets wilt veranderen of zien.
Navigatieaanwijzingen zijn in Maxi-dot te zien.
 

mvneerbos

Senior Member
Wist niet eens dat dit uberhaupt mogelijk was, heb hem altijd op de nacht-navigatiestand staan. Kan je dat gewoon in de setup instellen?
 

Darkside

Forumguru
Zoiets had Saab ook jaren geleden. Een night knop. Waardoor alle irrelevante zaken uit gingen of donker werden.
Heb zelf nooit last gehad van het navigatie scherm. Wel als hij op DAG staat. Maar in de nacht stand geen problemen ondervonden.
Misschien door het grotere scherm en dat de Columbus MIB misschien helderder is, dat dit wel een probleem is.

Mooi dat het dus kan. En idd raar dat dit niet onthouden word.
 

EfEr

Actief lid
Is inderdaad een leuke gimmick in de Saab, Nightpanel aan en als je dan boven de 140 km/u (Uitsluitend in Duitsland natuurlijk :D ) komt gaan er automatisch wat extra lampjes op het dashboard branden... komt door de roots van Saab uit de luchtvaartindustrie.
Mijn ervaring met de Columbus is in zowel de dag- de nachtstand positief hoor en helemaal met de functie waar de helderheid automatisch wordt aangepast aan de omgevingsverlichting. Bij mij staat het display altijd aan.
 

RoelF

Forumguru
Vanavond de functie ook eens gebruikt. Ik vind het eigelijk een misser, omdat het scherm niet echt uit gaat. Je ziet nog de gloed van de LCD. Dus de functie heet 'Leeg scherm tonen na 10 sec'. Spaart trouwens ook niets aan energie zo. Had nog wat cleverder gekund.
 

Badnews

Senior Member
VW technologie he :)

ik heb mijne bijna altijd in dag stand staan, maar op donkere (snel)wegen roep ik dan even snel 'nachtstand'.
 

Okki

Donateur
Wellicht omdat zo'n groot verlicht beeldscherm heel erg irritant is als je in het donker onderweg bent...??? Duhhh...

even een oud topic oprakelen......

De navigatie display vond ik 's-nachts te fel (de nachtstand, donkere achtergrond kan ik dan weer slecht aflezen)..
bij "toeval" kwam ik erachter dat je bij Menu, Set-up, Beelscherminstellingen de verlichting van het beeldscherm ook apart kan regelen (dus niet de instrumenten verlichting, maar alleen het display). Deze functie heet "helderheids stappen" (rare benaming). Ik heb deze dus op "donkerst" ingesteld. Stuk beter.

Ook de beeldscherm uit (in 10s) functie is grappig....wel jammer dat je die elke keer opnieuw moet instellen.
 
Bovenaan Onderaan