Beeld kwaliteit en functionaliteit after market OEM achteruitrijcamera

Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen heb ik mijn nieuwe supurb combi gekregen en wat mij opvalt is dat de beeld kwaliteit en functionaliteit van de camera erg tegen valt.

Mijn geleverde auto is een business style met techpakket. Omdat het een voorraad auto was (was al besteld door de dealer als voorraad auto) kon hij snel geleverd worden echter miste hij een achteruit rij camera. De dealer heeft voor gesteld om dit achteraf te laten inbouwen bij een extern bedrijf wat originele onderdelen gebruikt om de zaken in te bouwen.

Echter ben ik niet tevreden over de kwaliteit van de cam. Ik mis voor mijn gevoel ook veel functionaliteit zoals het meedraaien van de lijnen in de cam bij het draaien van het stuur. (dit had ik in mijn vorige auto ook en is heel makkelijk met achteruit inparkeren. De beeld kwaliteit van mijn oude auto was ook vele malen beter. In het donker kan ik nu bijna niks zien. Vandaag de dag kan je wel een beetje beeld kwaliteit verwachten met al die goedkope hd camera's.

Nu heb ik helemaal geen vergelijk met andere skoda camera's, dus ik baseer me volledig op mijn oude auto (toyota en de BMW van Pa (mag ik natuurlijk niet mee vergelijken)). Als ik het instructie boekje mag geloven is er veel mogelijk met de originele cam. (pagina 233)

Wie heeft er een af fabriek camera in hun skoda supurb en kan me hier mee helpen om te kijken of ik niet gewoon te hoge verwachtingen heb. als referentie heb ik vanmorgen een paar foto's gemaakt van het scherm (nieuwe columbus 9,2 scherm) gemaakt.

Alvast dank voor de hulp.


 
Hey,
Ik heb een af fabriek gemonteerde camera en heb:
- gele lijnen die aanduiden waar je terecht gaat komen bewegen ook mee met het stuur.
- verschillende views (helicopter, modus voor zij in te parkeren, enz)

Kwaliteit van je camera lijkt me ok.

Eerder dus geen af fabriek camera.
Mijn Superb is inmiddels 2 jaar oud.
 
ok, dan lagen mijn verwachtingen dus gewoon te hoog :( (was die toyota nog zo gek niet) ik vind het beeld heel erg wazig en in de avond veel te donker.

Dan moet ik maar sterkere achteruitrij lampen er in gaan zetten. iemand daarover nog tips? bv led of zo?
 

Michel

Forumguru
Je kan het beeld nog aanpassen (contrast, kleur etc.) met het icoontje rechtsonder. Of heeft dat niet voldoende geholpen?

Eerlijkheidshalve heb ik daar ook nog niet mee gespeeld. Ik betrap me er nog vaak op dat ik zelf achterom kijk, maar dat is meer omdat dit de eerste auto van mij is die een achteruitrijcamera heeft.
 

CDK

Forumguru
Regelmatig, lees wekelijks de lens van de camera schoon maken is wel noodzaak! Ik heb er op mijn Kodiaq 4 zitten en deze moet ik echt wel wekelijks afnemen om het beeld zuiver te houden :jaja:
 
in mijn vorige Superb had ik de camera af fabriek en die was superb. Ik heb zojuist een aftermarket laten inbouwen. Er werd mij beloofd dat het de originele camera zou zijn met volledige functionaliteit. Het koste € 1150,- en ze hebben er gewoon zo’n flutcamera van AliExpress ingezet van hooguit 4 tientjes. De lijntjes draaien niet goed mee, geen heli view etc etc. Ik ben benieuwd hoe ze dit voor mij gaan oplossen.
 

Rooverz

Actief lid
Als de lijnen niet meedraaien heb je een low-line versie. De highline heeft wel meedraaiend lijnen. De birdview en trailer assist hangt oa ook af van de hardware en software van je multimedia systeem. Deze is soms door firmware te upgraden. Beide versies kan je optioneel ook met washer/sproei functie krijgen (aanrader!).

Hoe weet je zo zeker dat het geen originele camera is? Heb je foto van je schermweergave en van de camera?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb zojuist een aftermarket laten inbouwen. Er werd mij beloofd dat het de originele camera zou zijn met volledige functionaliteit. Het koste € 1150,-
Da's veel geld... in elk geval meer dan ik ervoor over zou hebben gehad.
Het is zelfs de helft duurder dan de aftermarket kentekenhoudercamera die ik heb laten inbouwen en die netjes meedraaiende lijnen geeft. En er zitten ook nog 4 felle witte ledjes omheen ter ondersteuning van het achteruitrijlicht.
 

brepus13

Forumguru
Hoe kom je in godsnaam aan 1150€ als bedrijf? Originele onderdelen kosten hooguit een paar 100€ ze rekenen toch zeker geen 800€ inbouwkosten? Als je even op dit forum had geïnformeerd hadden we je de helft ong kunnen besparen en had je gewoon een highline gehad....

Ow ja en niet geheel onbelangrijk, het is natuurlijk een supErb.... ;)

(edit, dat slaat natuurlijk op de oudere openingspost)
 

brepus13

Forumguru
Haha ik vindtdtdt een d of een t ergens iets anders dan je eigen voertuig verkeerd schrijven maar laten we het vooral leuk houden :laugh:
 

Canon-Eye

Forumguru
Het begrip "Stam plus t" en andere bij het vervoegen van werkwoorden vrij essentiële regels schijnen in de praktijk al jaren geleden te zijn 'avgeschavd'. De jongere generatie onderwijzend personeel brengt daar zelf weinig van terecht dus de kinderen leren het ook vrijwel nooit meer.

Dat te gaan corrigeren is dan ook onbegonnen werk. Ik erger me (bijna) niet meer, maar verbaas mij er nog wel eens over - vooral als je ziet wat HBO- en universitair geschoolde types soms aan verkracht Nederlands afscheiden...
 
Bovenaan Onderaan